خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: امیرالمومنین، بزرگترین اندیشمند قرآنی در تاریخ اسلام است که تمامی حقایق آن را از منظر قرآن دیده است.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۳۸
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷

قزوین_آیت اله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین در اجلاسیه روحانیون آزاده کشور اظهار کرد: یکی از بخش‌های مهم و جدی اجلاسیه بزرگ تجلیل از روحانیون شهید و آزاده کشور به استان قزوین سپرده شده است که امید است آورده خوبی برای استان داشته باشد و فضای شهر را به عطر شهدای روحانی معطر کند.

وی گفت: ما موافقت اصولی کارمان را باید از قرآن بگیریم. بنگریم که آیه‌ای در قرآن وجود دارد که ما را به ذکر نام شهدا و گذشتگان امر کند؟ خداوند متعال چه بسیار در ثبت و ضبط گذشته ها سخن گفته است. همچنین امیرالمومنین در این باره فرمودند: " فرزندم، آن قدری که به تاریخ گذشتگان توجه کردم گویی با آنها زندگی کردم."

آیت اله عابدینی تصریح کرد: با مطالعه قرآن کریم متوجه درک حقایق و سرنوشت گذشتگان خواهیم شد. حضرت علی(ع) هم در شرایط فقر علمی آن زمان، با مطالعه قرآن کریم به این علم رسیدند. امیرالمومنین، بزرگترین اندیشمند قرآنی در تاریخ اسلام است و تمامی حقایق آنها را از منظر قرآن دیده است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند متعال اولین بار با دو هدف مهم عبرت‌آموزی و تشویق بندگانش وقایع گذشتگان را ثبت و ضبط کرده است. آنهایی که عدالت را زیرپا گذاشتند، به مردم ظالم کردند. صداقت و ایمان را کنار گذاشتند. شیوه انسانیت را پیش نگرفتند. داستان نجات معجزه گونه حضرت موسی در کاخ فرعون بعد تشویقی این مهم را بیان می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: الگو‌گیری از حماسه حسینی در واقعه عاشورا به عنوان پشتوانه محکم در ایجاد حماسه دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیاز است. امام زین العابدین(ع) سید آزادگان من الاولین الی الآخرین است.

وی افزود: معرفی ادوات جنگی جوانان ما را با فیزیک نظامی آشنا می‌کند.این امور نباید ما را از تقویت روح انسان غافل کند. آن چیزی که می‌ماند، روح دفاع مقدس است. امام زین العابدین(ع) در معرفی حضرت زینب(س) می‌فرمایند هیچ گاه نماز شب حضرت زینب(س) در تمام طول مسیر مدینه تا کربلا و شام ترک نشد." این نمونه ای بزرگ از میراث آزادگان در طول تاریخ است.

آیت اله عابدینی بیان کرد: باید مجدانه به دنبال واقعیت های اثرگذار در جامعه باشیم. بدین گونه که در کنار حفظ فیزیک جنگ، معنویت و عرفان آن را حفظ کنیم. ما باید دفاع مقدس را رصد کنیم و ابعاد مختلف دفاع از حرم را تحلیل و بررسی کنیم تا ببینیم و بدانیم چه کسانی و با چه داشته هایی در این عرصه نقش‌ آفرینی کرده اند. بدین ترتیب می توانیم خود را برای مقاومت اسلامی آماده سازی کنیم.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: آمار حضور روحانیون و شهدای روحانی در جبهه های جنگ به نسبت جمعیت خود با اقشار مختلف مردم بسیار فاصله دارد. ۷ روحانی شهید و همچنین روحانیون آزاده از زمان انقلاب با تحمل شکنجه‌ در زندان های رژیم پهلوی تا دفاع مقدس از افتخارات استان ما است. شهید انصاری، حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی از این قبیل بزرگان آزاده در کسوت طلبگی بودند.

آیت اله عابدینی در پایان گفت: منتظران ظهور باید حقیقتا منتظر و محیای تحقق فعالیت جدی تری از نظام باشند. برای رسیدن به چشم انداز آینده باید عقبه خود را به درستی ببینیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها