خبرهای داغ:
همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه طبق آیات الهی هیچ حکومتی نمی‌تواند قسط و عدالت را بدون مردم بسترسازی کند، گفت: با وجود مردم است که می‌توان عدالت را در جامعه ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۷۵
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان همدان در آستانه دهه مبارک فجر ضمن گرامیداشت یاد امام (ره) و شهدای گرانقدر، اظهار داشت: هدف از بعثت انبیاء این نیست که خود عدالت را در جامعه محقق کنند.

وی با بیان اینکه طبق آیات الهی هیچ حکومتی نمی‌تواند قسط و عدالت را بدون مردم بسترسازی کند، افزود: با وجود مردم است که می‌توان عدالت را در جامعه ایجاد کرد و امام(ره) در همان اوایل انقلاب به این نتیجه رسیده بود که اگر مردم پای انقلاب نباشند، نمی‌شود روی برخی از مسئولین حساب باز کرد و حضور مردم در کنار مسئولین مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد موثق‌ترین تشکل، حرکت عظیم بسیج باشد، گفت: مسئله بسیج یکی از مردمی‌ترین تشکل‌هایی است که طی 40 سال گذشته ظهور و بروز داشته است و بسیاری از مجموعه‌های مختلف در مجلس، بسیج نظام مسائل استان را شناسایی کردند که برخی از آنها به سادگی قابل حل نیست.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک اصلاح در جامعه انجام دهیم همه ما باید برای اصلاح مواردی که می‌توانیم اقدام کنیم و اگر توان این را داریم که یک سنگ از سر راه برداریم آن را انجام دهیم؛ اگر می‌خواهیم جامعه اصلاح شود راهش این است که بتوان مشکلی را حل کرد.

شعبانی‌موثقی گفت: نظام مسائل ما تقریبا روشن است اما شاید نتوان همه را حل کرد اما اگر بسیج بنا بگذارد که در زمینه خدمات اجتماعی ورود پیدا کند بسیار قابل تحسین است.

وی ابراز داشت: بسیج یکی از پرظرفیت‌ترین مجموعه‌های اجتماعی است که می‌تواند به دولت کمک کند و بدون حضور مردم در عرصه‌های اقتصادی امکان موفقیت وجود ندارد و باید این ظرفیت نخبگانی بسیج را مورد استفاده قرار دهیم چراکه رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری مسئله استفاده از نخبگان را مطرح کرد که باید از آنها استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات