خبرهای داغ:

چالش کشور مدعی آزادی بیان با زنان محجبه ورزشکار

چالش کشور مدعی آزادی بیان با زنان محجبه ورزشکار
اسلام ستیزی در فرانسه آنقدر آشکار است که « اریک زموز» نامزد راست افراطی انتخابات فرانسه عنوان کرده که نام محمد را در فرانسه ممنوع خواهد کرد. وی عنوان کرده پوشیدن هر گونه لباسی که نشان دهنده اسلام است و از جمله حجاب را در اماکن عمومی ممنوع خواهد کرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۸۱۹
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

به گزارش بسیج جامعه زنان کشور-خبرگزاری بسیج:  اسلام ستیزی خصوصا در فرانسه که خود را مهد آزادی و دموکراسی می خواند در حال نهادینه شدن است. مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت استفاده از حجاب در مسابقات ورزشی رای مثبت داد. این قانون که با ۱۶۰ رای موافق در مقابل ۱۴۳ رای در مجلس سنای فرانسه تصویب شد - در صورت اجرا - برای مشارکت زنان مسلمان در ورزش فرانسه مشکل ساز خواهد بود.

این درحالی است که وقتی رسانه فرانسوی شارلی ابدو با کاریکاتورهای موهن خود به پیامبر اکرم (ص) توهین کرد این کشور با ژست آزادی بیان و عقیده از این رسانه هتاک حمایت کرد.

اسلام ستیزی در فرانسه آنقدر آشکار است که « اریک زموز» نامزد راست افراطی انتخابات فرانسه عنوان کرده که نام محمد را در فرانسه ممنوع خواهد کرد. وی عنوان کرده پوشیدن هر گونه لباسی که نشان دهنده اسلام است و از جمله حجاب را در اماکن عمومی ممنوع خواهد کرد.
«ماریا دکارتنا» مدافع حقوق بشر در فرانسه می گوید:‌« سنای فرانسه نشان داد که سیاست اسلام ستیزی در این کشور به طور فزاینده در حال افزایش است. منع زنان محجبه از ورزش کردن تنها منجر به تفکیک مسلمانان در جامعه می شود.»
کارشناسان بیان می کنند که والدین در فرانسه حتی نمی توانند آموزش دینی به فرزندانشان بدهند و این موضوع در این کشور استانداردهای حقوق بشر را به شدت نقض کرده است. این درحالی است که فرانسه بیشترین مسلمانان را در اروپا دارا می باشد. در سال ۲۰۱۸ که تیم ملی فرانسه قهرمان مسابقات فوتبال جام جهانی شد ۶ نفر از ۱۱ بازیکن تیم این کشور مسلمان بودند.
اسلام ستیزی در اقدامات کشورهای غربی به خوبی مشخص و آشکار است اما کارشناسان مطرح می کنند که فرانسه هم ادعای آزادی بیان خود را با این اقدامات نقض می کند و وجهه پوشالی خود را بر باد رفته می بیند هم با چالش بزرگی در آینده از سوی زنان مسلمان ورزشکار و فعالان اجتماعی و حقوقی و ... مواجه می شود.
در همین رابطه، گفته می شود ممنوعیت حجاب می تواند فرانسه را به منطقه ممنوعه برای زنان ورزشکار مسلمان تبدیل کند. با این قاعده حضور زنان ورزشکار با حجاب برای المپیک پاریس ۲۰۲۴ در هاله ای از ابهام قرار دارد. این درحالی است که فدراسیون های رشته های مختلف ورزشی اصل حضور ورزشکاران را منشور المپیک می دانند که مواردی چون نژادپرستی، دین ستیزی و ... را منع کرده است.
زنان ورزشکار مسلمان با حجاب اسلامی افتخارات مختلفی را در مجامع ورزشی و بین المللی کسب می کنند که این موارد باعث گسترش امر حجاب در حوزه ورزش حرفه ای شده است.
انتهای پیام/*
به عنوان نمونه «مشکات‌الزهرا صفی» دختر تنیس باز ایرانی، این هفته در مسابقات تنیس آزاد استرالیا قدم‌های جدیدی برداشت. این تنیسور ۱۷ ساله اولین ملی‌پوش ایرانی است که در رده‌بندی تنیس نوجوانان جهان به ۱۰۰ نفر برتر جهان رسید و به عنوان اولین بازیکن ایران در مرحله اصلی گرند اسلم پیروز شد.
تنها پنج روز قبل از پیروزی صفی در ملبورن، جایی که او با حجاب بازی می کرد، مجلس سنای فرانسه به ممنوعیت حجاب در مسابقات ورزشی رای مثبت داد.برای ورزشکاران نخبه‌ای همانند صفی، فرانسه می تواند به یک منطقه ممنوعه تبدیل شود. فدراسیون فوتبال فرانسه پیش از این زنان را از داشتن حجاب در مسابقات منع کرده بود.
اعتراضات به قانون ممنوعیت حجاب در ورزش فرانسه دامنه دار شده است. این کشور خود خصوصا از کشورهای مسلمانی همچون الجزایر مهاجرانی دارند که پس از مدت ها عضوی از این کشور شده اند و چند نسل در آن در حال زندگی هستند و به واسطه آنان اسلام در فرانسه گسترش یافته است.
این قانون در فرانسه حتی صدای وزیر ورزش و فعالان ورزشی را در این کشور در آورده است.
به خاطر فشار زنان مسلمان بود که قانون منع شرکت زنان با حجاب توسط فیفا در سال ۲۰۱۴ لغو شد و همین پیروزی سبب افزایش تعداد ورزشکاران زن محجبه شد. با این حال فرانسه با موضوعی که هر روز در حال گسترش است در حال جنگ است اما قطع به یقین بازنده این موضوع سنای این کشور است و فرانسه بیشتر خود را در حال منزوی کردن در حوزه زنان است و حقوق زنان با اعتقادات مختلف را زیر پا گذاشته است که این امر در آینده با شکست فاحش و مفتضحانه فرانسه روبرو خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار