خبرهای داغ:

کارمندانی که دُز سوم تزریق نکنند باید هر ۷۲ ساعت تست PCR ارائه دهند

شاهرود_ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه روزانه ۲۰ تا ۳۰ بیمار سرپایی با علایم مشکوک به کرونا مراجعه می‌کنند، گفت: کارمندانی که دُز سوم تزریق نکنند باید هر ۷۲ ساعت تست PCR ارائه دهند.
کد خبر: ۹۴۱۰۸۵۰
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

کارمندانی که دُز سوم تزریق نکنند باید هر ۷۲ ساعت تست PCR ارائه دهندبه گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حسین شیبانی در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در سالن ولایت فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه دغدغه همه مردم و مسوولان این است که آیین‌های دهه فجر به بهترین شکل برگزار شود، گفت: از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون پنج پیک را پشت سر گذاشتیم و پیک آخر همه گیری سویه دلتا بود که بیشترین تلفات را در پی داشت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه کادر درمان طی دوران همه گیری با تجربه‌تر شده و دارو‌های جدیدی نیز کشف شد، افزود: اگر مردم برای تزریق واکسن متقاعد نشوند تمام تلاش‌های کارکنان بخش بهداشت و درمان بی نتیجه خواهد شد.
او با بیان اینکه از ابتدای همه گیری تاکنون بیماریابی گسترده‌ای در شهرستان شاهرود و میامی انجام شد، ابراز داشت: زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بالاترین میزان بروز بستری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر را داشت که این امر موجب شد جزو نخستین مراکز در کشور قرار بگیرد.
شیبانی ادامه داد: با بیماریابی گسترده و ارائه خدمات پیشگیرانه در شهرستان‌های شاهرود و میامی، این دانشگاه کمترین میزان مرگ نسبت به جمعیت را در کشور به خود اختصاص داد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه از نظر تعداد تخت و بخش مراقبت‌های ویژه به نسبت جمعیت در رتبه‌های بالای کشوری قرار داریم، اظهار داشت: پیشگیری و جلوگیری از ورود بیمار به بیمارستان‌ها نقش به سزایی در مرگ و میر دارد.
روزانه ۲۰ تا ۳۰ بیمار با علایم مشکوک به کرونا مراجعه می‌کنند
او به مراجعه روزانه ۲۰ تا ۳۰ بیمارسرپایی با علایم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و اورژانس اشاره کرد و گفت: از این تعداد سه تا چهار نفر بستری می‌شوند و میانگین بستری ثابت ۲۵ بیمار است.
شیبانی با بیان اینکه به طور میانگین هفته‌ای یک نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فوت می‌کند، ابراز داشت: روزانه پنج تا ۶ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه میزان سرعت گسترش سویه اُمیکرون بسیار بالا است، تصریح کرد: هر یک نفر مبتلا به این ویروس می‌تواند ظرف ۶ ساعت ۱۰ نفر را درگیر کند و با توجه به جمعیت شاهرود طی یک هفته همه افراد مبتلا خواهند شد.
او با بیان اینکه در استان سمنان فقط شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، اظهار داشت: دو هفته گذشته تعداد مراجعان به مراکز درمانی و اورژانس روزانه به طور میانگین ۳۷۵ نفر بود که این میزان در هفته گذشته به ۵۰۶ نفر افزایش یافت و تعداد مثبت سرپایی از۹۷ نفر به ۲۱۴ نفر رسید.

شهروندان باید هر چه سریع‌تر دُز سوم یادآور را تزریق کنند
شیبانی با بیان اینکه اگر از تزریق دُز دوم چهارماه بگذرد اثر واکسن تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد، افزود: شهروندان باید هر چه سریع‌تر دُز سوم یادآور را تزریق کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: کارمندان دستگاه‌های اجرایی در صورت تزریق نکردن دُز سوم واکسن کرونا باید هر ۷۲ ساعت تست PCR برای حضور در محل کار خود ارائه دهند.
شیبانی ابراز کرد: استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله ۲ لایه ماسک، استفاده از تهویه مناسب در فضا‌های سربسته، پرهیز از دورهمی و تجمعات غیر ضروری و تزریق دُز سوم واکسن از شیوع سویه اُمیکرون جلوگیری می‌کند.
او همچنین گفت: بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود ظرفیت بستری ۴۵۰ بیمار کووید- ۱۹ را دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها