خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

افزایش ۴۲ درصدی کشف سرقت طی ۱۰ ماه تلاش مجاهدانه پلیس ملایر

ملایر-فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از افزایش ۴۲ درصدی کشف و ۲۴ درصدی دستگیری سارقان سرقت طی ۱۰ ماه تلاش مجاهدانه پلیس ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۰۸۶۳
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳

سرهنگ احمد ساکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: مقابله با پدیده سرقت به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در کاهش احساس امنیت اجتماعی، بی‌وقفه در دستور کار پلیس ملایر قرار دارد.

وی با اشاره به اثرات نامطلوب، شدید و پرمخاطره پدیده وقوع سرقت بر وجدان جمعی شهروندان، به خصوص مالباختگان و اطرافیان مطلع، بیان کرد: به فرض وقوع سرقت هرچند کوچک و بی‌اهمیت و به دنبال آن کشف آن و دستگیری سارق یا سارقان توسط پلیس، اثرات نامطلوب این رخداد تا مدت‌ها ذهن افراد را درگیر خود کرده و به احساس امنیت شهروندان که مهمتر از خود موضوع امنیت است خدشه وارد خواهد کرد.

این مقام مسئول افزود: بی‌شک از نظر علمی پلیس با استفاده از امکانات، دانش و تخصص خود تا حدودی خواهد توانست در زمینه پیشگیری از سرقت اثرگذار باشد و سهم سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها هم در این قضیه از طریق مراجعه با قانون مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه مهم مردم در تولید و ارتقاء امنیت تصریح کرد: مردم مهمترین بازوی توانمند پلیس در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه هستند و تحقق این امر مستلزم مشارکت حداکثری اقشار مردم و مسئولان و همکاری آن‌ها با پلیس است و باید هشدار‌های انتظامی عینیت یافته و به آموزش‌های همگانی در جوامع هدف مبتلا به در پیشگیری از سرقت توجه جدی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر توصیه پلیس برای پیشگیری از سرقت منزل را استفاده از سیستم‌های هشدار دهنده و ضد سرقت بیان کرد و افزود: شهروندان از سپردن کلید منزل به افراد نامطمئن خودداری کرده و آن را نزد کسانی که مورد اعتماد و اطمینان هستند، بگذارند، همچنین درب و پنجره‌ها را قبل از ترک منزل کنترل و از قفل‌های ایمن و استاندارد استفاده کرده و از بسته بودن درب ورودی پشت بام و تمام درب‌های داخلی ساختمان نیز اطمینان کامل حاصل کنند.

*دستگیری سارق سابقه‌دار ساختمان‌های نیمه کاره در ملایر

وی بیان داشت: به دنبال وقوع سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره، مامورین این کلانتری شناسایی و دستگیری این سارق را در دستور کار قرار داده و با انجام کار اطلاعاتی موثر سرانجام مخفیگاه فرد سارق را شناسایی و طی هماهنگی قضائی، تلاش برای دستگیری این متهم در دستور کار قرار گرفت.

ساکی افزود: بلافاصله در یک عملیات ضربتی متهم تحت تعقیب دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال مسروقه‌ای نظیر لوازم بنایی، ابزارآلات، فرز، کنتور آب و... به ارزش ریالی حدود ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

وی با اشاره به اینکه طی بررسی صورت گرفته مشخص شد سارق دستگیر شده دارای ۵ فقره سابقه مواد مخدر و سرقت است، اظهار کرد: با تشکیل پرونده، فرد سارق به دستگاه قضایی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: همچنین به دنبال وقوع  سرقت از یک باب منزل، شناسائی و دستگیری سارق یا سارقان به طور ویژه در دستور کارمامورین این کلانتری قرار گرفت.

وی افزود: در همین ارتباط با تلاش مجدانه و انجام چند روز کار اطلاعاتی توسط  مامورین این یگان، مخفیگاه یک متهم در این ارتباط شناسایی شد که بلافاصله طی هماهنگی قضایی تلاش برای دستگیری او در دستور کار قرار گرفت.

ساکی عنوان کرد: بر این اساس و در یک عملیات ضربتی، مامورین این کلانتری  یک نفر را در این مکان دستگیر و پس از انتقال به یگان و انجام تحقیقات فنی و تخصصی، همدست وی را نیز دستگیر کردند که به دنبال آن با تلاش مامورین مقادیر قابل توجهی لوازم منزل شامل رایانه، ساعت مچی، تلفن همراه،   تلویزیون ۴۹ اینچ LED، ریش تراش، البسه و اقلام دیگر نیز از این دو متهم کشف شد.

*اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۵ متهم درملایر

وی افزود: به دنبال استمرار اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی پلیس در محلات جرم‌خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیت شهروندان، مامورین این کلانتری  طی هماهنگی با دستگاه قضایی و با بهره‌گیری از توان و امکانات موجود نسبت به اجرای این طرح اقدام کردند.

این مقام انتظامی در تشریح جزئیات این طرح افزود: با انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی منسجم  صورت گرفته توسط مامورین، یک نفر سارق موتورسیکلت تحت تعقیب با چندین سابقه سرقت دستگیر و یکدستگاه دوچرخه سرقتی ویک عدد درب آلومنیومی مسروقه  از مخفیگاهش کشف شد.

وی ادامه داد: همچنین یک نفر سارق یک دستگاه چرخ خیاطی از یک باب مغازه  به همراه  سه نفر توزیع کننده مواد مخدر نیز شناسایی و دستگیر و در بازرسی از آن‌ها مقدار ۹ گرم مواد مخدراز نوع هروئین و سه گرم مواد مخدر تریاک کشف و تعداد دو دستگاه خودروی متخلف نیز توقیف و روانه پارکینگ شدند.

ساکی در پایان با تقدیر از همکاری خوب شهروندان با پلیس در اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، عزم پلیس ملایر را برای ادامه این طرح  در مناطق آلوده به حضور مجرمان جدی تلقی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات