خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری همدان:

پرداختن به مفاهیم انسانی اسلامی، همان باطن هنر انقلاب اسلامی است

همدان-رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه پرداختن به مفاهیم انسانی اسلامی، همان باطن هنر انقلاب اسلامی است، گفت: پرداختن به این موارد و بیان آن با زبان هنر، مصداق هنر انقلابی فاخر و ماموریت خاص ما است.
کد خبر: ۹۴۱۰۸۷۹
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی سموات در دیدار صمیمی با شاعران با اشاره به مفهوم بسیط و گسترده هنر انقلابی اظهار داشت: به تعبیر روشن‌تر درست است که حیطه فعالیت حوزه هنری محدود به هنر انقلاب اسلامی است اما این محدوده بسیار گسترده و به وسعت تمامی مفاهیم انسانی حقیقی است.

وی با تاکید بر حضور موثر هنرمندان در تصمیمات فرهنگی و هنری حوزه هنری همدان گفت: با برنامه‌ریزی‌های در حال انجام برای تشکیل گروه­های مشاوره‌ای از بدنه جامعه هنری، در آینده‌ای نزدیک هنرمندان خود برای واحدهای تخصصصی در حوزه هنری همدان اظهار نظر و برنامه‌ریزی خواهند کرد.

رئیس حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه حوزه هنری باید در عرصه‌های تخصصی هنر متعهد و ارزشمند ورود داشته باشد و نباید به هیچ بهانه‌ای از رسالت خاص خود دور شود، افزود: در درون دولت و نهادهای حاکمیتی، نهادها و سازمان‌های دیگری وجود دارند که وظیفه و رسالت آنها پرداختن به اصل هنر و مسایل مربوط به آن است و نباید به خاطر کم کاری بعضی از این دستگاه‌ها از حوزه هنری انقلاب اسلامی انتظار داشت که ماموریت خود را رها کرده و به وظایف دیگر سازمان‌ها بپردازد.

وی با بیان اینکه پرداختن به مفاهیم انسانی اسلامی، همان باطن هنر انقلاب اسلامی است، گفت: پرداختن به مضامین و مفاهیم ارزشمند انسانی، اسلامی و بیان آن با زبان هنر، دقیقاً مصداق هنر انقلابی فاخر است که ماموریت خاص حوزه هنری انقلاب اسلامی در حیطه آن تعریف می‌شود.

محسن ترابی کمال از شاعران و فعالان فرهنگی شهرستان بهار نیز در این دیدار از برگزاری جلسات منظم و ساختارمند حوزه هنری همدان در رشته شعر قدردانی کرد و گفت: در این خشکسالی فرهنگی، حوزه هنری اقدامات فرهنگی مفیدی در راستای چاپ کتاب های شعر، داستان، رمان و دانشنامه داشته است.

سیاوش دیهیمی از شاعران و اساتید پیشکوست همدان نیز در همدان را دیار هنرمندان دانست و افزود: برنامه‌های مختلف حوزه هنری از جمله شب‌های آواز هگمتانه که به همت حوزه هنری استان همدان برگزار می‌شد از اقدامات خوب، ماندگار و حمایتی حوزه هنری بود که امید به ادامه آن را داریم.

استاد میرهاشم میری ادیب و پژوهشگر نیز در این محفل، نقد را قدم نخست در رشد هنر دانست و ادامه داد: استان همدان نیز دارای ظرفیت‌های ارزشمند ادبی است که باید از آنها با برنامه‌ریزی بهره‌مند شد.

وی به اهمیت تولید محتوای خوب و ارزشی از سوی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: تمام آثار ادبی که از حوزه هنری منتشر می‌شود باید به شکل کامل و حرفه‌ای بررسی و کارشناسی شود تا شاهد افزایش تولیدات فاخر از سوی این نهاد فرهنگی باشیم.

در این جلسه شاعران استان همدان چون عباس صدرالدینی، حجت یحیوی، مهدی طراوتی توانا،  محمد صارمی شهاب، مسعود طاهری عضد، سیدحسام حسینی، فرشاد قرباین سپهرپور، آرزوی بهرامی، مریم برزگر، فاطمه علی منظمی، زهرا آقامیزرایی، مسعود حیدری، سینا برنده، ذکریا هنری، فائزه اسدی، میکائیل شهبازی وسپیده عمرانی حضور داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات