یادداشت

انقلاب اسلامی پیشرو و درخشان

حجت الاسلام و المسلمین حسین عبدالله پور مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران در یادداشتی نوشت: هیچ انقلابی در یک قرن گذشته به اندازه انقلاب اسلامی هیمنه استکبار جهانی، زورگویان و گردن کشان و قلدران به خصوص آمریکا را نشکسته است.
کد خبر: ۹۴۱۰۹۱۹
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴

عبدالله پور در ادامه این یادداشت آورده است: آنچه مسلّم است و واقعیت دارد این است که هیچ انقلابی در یک قرن گذشته به اندازه انقلاب اسلامی هیمنه استکبار جهانی، زورگویان و گردن کشان و قلدران به خصوص آمریکا را نشکسته است و در برابر حملات پی در پی دشمنان چه از نوع سخت ، نیمه سخت و نرم آن با شجاعت ایستادگی نموده است . و این مطلب هم قابل انکار نیست که جمهوریّت و اسلامیّت نخستین قلّه ی درخشش انقلاب اسلامی ایران است . این مردمی ترین انقلاب در عصر جدید نه آنکه در این چهل و دو سال دچار فرسودگی، رکود و خمودگی نشده است بلکه در آستانه چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از موفق ترین ، فعال ترین و پیشرو ترین انقلاب با درخششی وصف نا شدنی بوده و خواهد بود در حالی که چشم جهانیان را از پیشرفت و درخشش در ابعاد مختلف خیره کرده است .

نباید فراموش شود که ایران قبل از انقلاب چه تاریخی داشته است . توجه به تاریخ و نقل آن ، عبرت آموزی است و این معنا مورد تاکید و هدف قرآن است . تاریخ پندآموز است و زمینه ی صبر و شکر را در انسان به وجود می آورد ، یادآوری مصیبت ها و تلخی های گذشته و برطرف شدن آن ها آدمی را به استقامت و صبر و پایداری دعوت می کند  لذا تاریخ قبل از انقلاب ، که رژیم سلطنتی تحت سلطه بیگانگان ، مستبد و فاسد از طریق کودتای خارجی ، علمشد ترجمه ای، صنعتش وارداتی ، کشورش عقب مانده و تحقیر شده ، اخلاق فاسد و آلوده و غرب زده ، خدماتش منحصر به شهرهای بزرگ ، تبلیغاتش ترویج فساد و فحشاء، روستاها و مناطق دورش محروم از بسیاری از خدمات و دارای انواع عقب ماندگی ها در صنعت ، سیاست ، معنویت ، فضیلت بود  و همه چیز علیه حرکت انقلابی مسلمین بود به گونه ای که با کشتن و زندانی کردن و تهدید و شکنچه ، همه صداها را خفه می کردند.

اما آنچه را که در سایه انقلاب اسلامی به دست آوردیم گرچه در این نوشتار قابل شمارش نیست منتهی به بعضی از دستاوردها اشاره می شود :

امروز کشوری مستقل هستیم . آزادیم به این معنا که تحت سلطه ی هیچ زورگو و مستکبر وظالم و ستمگر نیستیم . آزادی از سلطه طاغوت ها ، از بزرگترین نعمت هاست . مستقلیم زیرا هم از جهات سیاسی ، همنظامی ، اقتصادی و هم فرهنگی استقلال کامل داشته و به کسی وابسته نیستیم و هویت خود را پیدا نموده ایم.

امروزه در کشور ما هر روز گام هایی به جلو برداشته می شود از جمله آنان : افتخارات درخشان و پیشرفت های شگفت آور و رکورد در شتاب پیشرفت های علمی در جهان و منطقه و مانع سلطه دوباره قلدران جهانی و برنده رتبه های نخست در رشته های حساس و نو پدید ، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، در انگیزه های جهادی ، در جمعیت جوان کارآمد همراه با معنویت و اخلاق  و برداشتن دگام هایی در راه عدالت و رفع فساد و تبعیض.

ملت بزرگ ایران با پیروی از امامین انقلاب به عنوان ولایت فقیه و مکتب اسلام در پرتو قرآن و اهل بیت علیهم السلام توانسته است قلّه های افتخار را یکی پس از دیگری فتح نماید و در ادامه با اعتماد به نفس و تلاش و وحدت ملی با شعار ما می توانیم به حول و قوّه الهی تحریم را شکسته و جلوی تحریف را خواهد گرفت و به سوی ایران قوی پیش خواهد رفت و این انقلاب بزرگ را به دست ولی الله الاعظم (عج) خواهد سپر ان شاء الله .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات