خبرهای داغ:
استاندار همدان خبر داد

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵۷۷ پروژه طی دهه فجر در همدان/رویکرد دولت توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم است

 همدان- استاندار همدان گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر ۵۷۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان همدان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۱۵۴۴
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام الله دهه فجر که در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم الشان (ره) و شهدا، اظهار داشت: امام خمینی (ره) قیام خود را از سال ۱۳۴۲ آغاز کرد و نهضت اسلامی در طول این ۱۵ سال توانست در همه جای کشور نفوذ کند و قیامی همگانی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه امام (ره) توانست بت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله نظام شاهنشاهی را بشکند و با یک نگاه بسیار روشن نسبت به کشور و آینده پایه‌گذار این نظام شد، افزود: پس از امام (ره) مقام معظم رهبری اداره نظام را به دست گرفت و نظام را جلو برد و با وجود دشمنی بدخواهان و کوردلان این نظام کوبنده و پرتلاطم پیش می‌رود و تمام تلاش دشمنان این است که چهره رژیم گذشته را تطهیر کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه این نظام با سبقه ۴۳ ساله یک نظام سیاسی نوپا قلمداد می‌شود که توانسته استقلال خود را از نظر سیاسی حفظ کند، گفت: افتخار ما این است که در بعد اقتصادی، فرهنگی، علمی و اجتماعی استقلال داریم و روزبروز رشد می‌کنیم.

وی ابراز داشت: ما در مرحله حساسی قرار داریم، دولت سیزدهم به عنوان یک دولت مردمی وبراساس عهدی که بسته در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برای تقویت و گسترش اعتماد عمومی و همچنین آواربرداری از مشکلات برجای مانده از دولت قبل به صورت شبانه روزی و جهادی کار می‌کند.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: رویکرد دولت در توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم است و محور فعالیت‌های دولت، عرصه اقتصادی، منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص رفع موانع، حمایت و پشتیبانی از تولید است و این فصل الخطاب اقدامات و فعالیت‌های دولت سیزدهم است.

وی در خصوص اقدامات موثر دولت سیزدهم در زمینه حفظ سلامت مردم بیان کرد: دولت سیزدهم با حرکتی جهادی طرح ملی واکسیناسیون را انجام داد و موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه برای مهار ویروس کرونا و سلامت مردم به دست آورده است و تداوم این روند و بهبود شرایط، مستلزم همراهی و همکاری مردم برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین تزریق سه نوبت واکسن کرونا است.

استاندار همدان ادامه داد: در زمینه واکسیناسیون از رسانه‌ها انتظار داریم برای ترغیب و تشویق مردم به مشارکت در این طرح و دریافت واکسن به خصوص دز سوم به صورت جدی فعالیت کرده و مردم را ترغیب و تشویق به این امر کنند.

وی با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر ۵۰۳ پروژه قابل بهره‌برداری و افتتاح است، گفت: عملیات اجرایی ۷۴ طرح نیز با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح شهرستان‌های مختلف این استان کلنگ‌زنی می‌شود و در مجموع همزمان با ایام الله دهه فجر ۵۷۷ طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف استان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود.

قاسمی‌فرزاد افزود: سیاست و اولویت اصلی دولت سیزدهم تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام و تعطیل شده است و بر همین اساس توجه جدی دولت بر تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام قبل به جای کلنگ‌زنی طرح‌های جدید است.

وی در خصوص اقدامات موثر و انجام شده در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در باب شعار سال برای مانع زدایی از فعالیت‌های تولیدی و سیاست‌های محوری دولت مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: ۱۰۰ واحد تولیدی راکد در استان شناسایی شده و ۶۰ واحد نیز در تملک بانک‌ها قرار دارد و این واحد‌های تعطیل و نیمه تعطیل باید هرچه سریع‌تر به چرخه فعالیت اقتصادی خود برسند و در راستای حل مشکلات این واحد‌ها و فراهم کردن زمینه رونق تولید با حمایت از تولیدکنندگان با توجه به رویکرد‌های دولت سیزدهم، ۱۸ جلسه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ابلاغ ۱۰۰ مصوبه در استان همدان تشکیل شده است.

استاندار همدان ابراز داشت: با تاکید بر اراده جدی دولت برای رفع مشکلات در عرصه تولید، مصوبات ستاد تسهیل لازم الاجرا است و برای رونق دادن به فعالیت‌های تولیدی، رفع موانع موجود و بهبود شرایط اقتصادی ضمن حمایت جدی از تولیدکنندگان به صورت مستمر و پیگیر بر اجرای مصوبات و رصد شرایط برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی خواهیم بود.

وی با اشاره به طرح اجرای نهضت ملی مسکن تصریح کرد: بر اساس اجرای این طرح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طی چهار سال در این استان احداث می‌شود که ۵۰ هزار واحد آن در شهر همدان خواهد بود و مابقی برای شهرستان‌ها است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه یکی از مشکلات اجرای این طرح مشکل زمین است، عنوان کرد: برای رفع این مشکل و با پیگیری‌های انجام شده موضوع الحاق ۶۸۰ هکتار زمین به شهر همدان از اراضی دولتی به نام راه و شهرسازی پیگیری و مجوز‌های لازم آن از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

وی در خصوص امکانات، تجهیزات و ظرفیت فرودگاه همدان گفت: اقدامات و پیگیری‌های خوبی در زمینه فعالیت دوباره فرودگاه از طریق وزارت راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شده است و  برهمین اساس مقرر شد که اوایل اسفند پرواز همدان- کیش و همدان- مشهد در این فرودگاه فعال شود که البته ممکن است پایدار نباشد.

استاندار همدان با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان همدان در حوزه گردشگری، میراث تاریخی و طبیعی ابراز داشت: گردشگری موتور محرک صنعت است و توسعه و رونق این صنعت با جذب گردشگر منجر به توسعه اقتصادی استان خواهد شد چراکه استان همدان با ظرفیت‌ها و امکاناتی که دارد، می‌تواند قطب گردشگری سلامت در سطح منطقه و کشور‌های همسایه باشد که در این زمینه نیز اقدامات و مذاکرات خوبی انجام شده است.

وی عنوان کرد: غار علیصدر یکی از مهمترین و بی‌نظیرترین آثار گردشگری ایران و منطقه خاورمیانه است که به عنوان یک شگفتی بی‌نظیر نقش موثری در جذب گردشگر و توسعه این صنعت و شکوفایی اقتصاد استان همدان دارد.

قاسمی فرزاد با اشاره به تدوین سند فرهنگی توسط نماینده، ولی فقیه در استان، خاطرنشان کرد: این سند تهیه و نقشه برش سه ماهه آن نیز تدوین شده است ومحوریت رویکرد اصلی این سند، توجه به بنیان خانواده، بانوان و نقش آن‌ها در جامعه و جوانان است.

وی با اشاره به اینکه نرخ پایین رشد جمعیت تهدید امروز برای جامعه است، گفت: نرخ رشد جمعیت در استان همدان ۱.۶۹ درصد  است که از نرم کشوری پایین‌تر هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات