خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

امروز ملت ایران تعیین کننده است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه امروز ملت ما تعیین کننده است، عنوان کرد: امروز در فضای مجازی دوران پهلوی را گل و بلبل معرفی می‌کند و واقعیت را بازگو نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۴۱۱۵۰۳
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در آئین نواخته شدن زنگ انقلاب که همزمان با آغاز دهه فجر و لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور در مدرسه ریحانه برگزار شد، ضمن عرض تبریک دهه فجر اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق پیدا کردم که در بین شما دانش‌آموزان، ۱۲ بهمن، سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به کشور را جشن بگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از سوالاتی که پرسیده می‌شود این است که چرا ما انقلاب کردیم، گفت: سال ۱۳۰۰ احمد شاه را بردند رضا شاه را آوردند و در سال ۱۳۲۰ رضا شاه را بردند محمدرضا شاه را آوردند، در سال ۱۳۳۲ با برگزاری انتخابات مصدق دولتی تشکیل داد و در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ مصدق را بردند و شاه را دوباره برگرداندند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه در دهه چهل اصلاحات اراضی را راه انداختند که به انقلاب مردم و شاه معروف شد، افزود: در سال ۱۳۴۲ امام خمینی (ره) علیه قراردادی که بین شاه و آمریکا بسته می‌شد اعتراض و سخنرانی کرد که به تبعید وی منجر شد.

وی با بیان اینکه تا سال ۱۳۵۷ سرکوب‌های زیادی اتفاق افتاد و خیلی از افراد در زندان شکنجه شدند، عنوان کرد: طی این سال‌ها مردم هیچ جای تاریخ نقش‌آفرین نبودند.

شعبانی با بیان اینکه طی سال ۱۳۵۷، ۳۵ هزار متخصص، پزشک، مهندس و کارمند خارجی در کشور ما کار می‌کردند، تاکید کرد: ما در زمان شاه پزشک هندی و پاکستانی وارد می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۵۶ کارخانه ارج این کشور که صنعت بزرگ ما بود با ۸ هزار کارگر به خاطر کمبود پیچ تعطیل شد و خود ما نمی‌توانستیم پیچ بسازیم و باید وارد می‌کردیم، افزود: خودروسازی وارداتی و مونتاژ بوده است و قبل از انقلاب حدود چندین هزار مستشار آمریکایی در این کشور وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه حرف مردم در سال ۱۳۵۷ این بود که حکومت برای مردم است و مردم خود باید قضاوت کنند و روی پای خود بایستند، عنوان کرد: چه اتفاقی افتاده کشوری که به خاطر یک پیچ تعطیل شده بود امروز موشک نقطه‌زن می‌سازد.

وی با اشاره به اینکه همان دانش‌آموزانی که در همین مدارس درس خواندند امروز موشک‌هایی با برد ۲هزار کیلومتر ساختند، ادامه داد: همین دانش‌آموزانی که در مدارس در ۴۲ سال گذشته درس خواندند امروز ماهواره و پیشران و موتور ماهواره‌بر ساخته‌اند.

شعبانی با بیان اینکه امروز کشور ما به برکت انقلاب در عرصه پزشکی و مسائل نانوتکنولوژی در منطقه حرف اول را می‌زند، تصریح کرد: مقالات دانش‌آموزان و دانشجویان ما در دنیا رتبه اول را دارند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ملت ما تعیین کننده است، عنوان کرد: امروز در فضای مجازی دوران پهلوی را گل و بلبل معرفی می‌کند و واقعیت را بازگو نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: با مطالعه تاریخ متوجه می‌شویم شاه در این کشور به معنای واقعی کلمه اختیار نداشت و آمریکایی‌ها در ایران حق توحش می‌گرفتند.

* همه ما باید تلاش کنیم منزلت معلم‌ها ارتقا پیدا کند

وی با تاکید بر اینکه امروز با توجه به اینکه مشکلات اقتصادی داریم، اما در عرصه‌های مختلف رشد داشته‌ایم، گفت: امروز معلمان ما در بعضی از مسائل اجتماعی گله‌مندی‌هایی دارند که همه ما باید تلاش کنیم منزلت معلم‌ها ارتقا پیدا کند، معلم در جامعه عزیز است و عزیزتر باید شود.

شعبانی با طرح این سوال که چه کسی مشکلات ما را باید حل کند، تصریح کرد: ملت ما در طول دوران مشروطیت می‌خواست مانند غربی‌ها رفتار کند آیا مشکل ما حل شده است یا نه؟

وی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰ سال از دوره صفویه تاکنون کشور ما با غربی‌ها ارتباط برقرار کرده است، گفت: باید دید در کدام برهه مشکل کشور ما را غربی‌ها حل کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز ما در بسیاری از عرصه‌ها موفق بوده‌ایم و مردم ما می‌توانند در عرصه‌های بین‌المللی در خاورمیانه تاثیرگذار باشیم، ابراز کرد: امروز ما شهید سلیمانی را داریم که نه تنها ترسی ندارد بلکه آمریکا را تهدید می‌کند و اجازه نمی‌دهیم به ما جسارت کنند.

وی با تاکید بر اینکه راه تجربه ۴۰۰ سال گذشته ما نشان می‌دهد که هیچ کشوری مشکل ما را حل نخواهد کرد و باید روی پای خود بایستیم، یادآور شد: مشکلات اقتصادی کشور را باید دانش‌آموزان با درس خواندن، خلاقیت، با تصمیمات و اراده‌های قوی خود حل کنند، برای اینکه بتوانید کشور را پیش ببرید.

شعبانی عنوان کرد: درست است که ما اختلافات فکری با هم داریم و ممکن است سلایق ما با هم متفاوت باشد، اما این مسائل فرعی است و ما باید با هم با گفتگو و وحدت کشور را پیش ببریم و مشکلات را خودمان حل کنیم.

* نسل گذشته ایستادگی وظیفه خود را انجام داده و به کشور استقلال و عزت داد

وی با بیان اینکه انقلاب و امام (ره) به ما یاد دادند که باید مشکلات را خودمان حل کنیم، یادآور شد: نسل گذشته ما که نسل عاقلی بودند فهمیدند که فساد و ضدیت به دین وجود دارد و با حکومت پهلوی فرهنگ و استقلال ارتقا پیدا نمی‌کنند و مردم در ذلت هستند و انقلاب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نسل گذشته با شکنجه شدن و ایستادگی وظیفه خود را انجام داده و به کشور استقلال و عزت داده است، گفت: امروز نوبت شما دانش‌آموزان است که با درس خواندن، وظایف خود را انجام دهید و کشور را پیش ببرید.

وی با توصیه به دانش‌آموزان برای مطالعه کتاب‌های تاریخ خاطرنشان کرد: فضای مجازی واقعیت‌ها را برای شما بیان نخواهد کرد، ذهن و اندیشه شما را به بازی خواهد گرفت، واقعیت را آنگونه القا می‌کند که خود می‌خواهد بنابراین مطالعه کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز در ادامه ضمن تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در ۱۹ ناحیه، منطقه و شهرستان آموزش و پرورش در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با ۳۰۷ هزار دانش‌آموز، ۲۳ هزار معلم و ۱۸ هزار فرهنگی بازنشسته جشن انقلاب برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه آشنایی دانش‌آموزان با چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی است.

محمود نقوی با بیان اینکه این امانت را باید به دانش‌آموزان بسپاریم چراکه آینده‌سازان این سرزمین هستند و باید برای تعیین سرنوشت خود تلاش کنند، عنوان کرد: برکات انقلاب اسلامی موجب رشد، توسعه و پیشرفت کشور در بسیاری از حوزه‌ها شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات