خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

گفتمان جهادی باید حفظ شود و نشر یابد

قناعت گفت: باید در داخل کشور، حواسمان باشد و دچار غفلت نشویم تا جایگاه معنوی ایثار شهادت کمرنگ نشود.
کد خبر: ۹۴۱۱۷۸۱
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار سرهنگ فلاحی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خاطرنشان کرد: ما اقتدار کشور و پیشرفت‌های آن را مدیون ازخود گذشتگی‌های ایثارگران و جانبازان هستیم.


وی تصریح نمود: این که ایران به عنوان کشوری مقتدر و توانمند در دنیا حرف اول را می‌زند و شاهد صدور انقلاب به اقصی نقاط جهان هستیم، همه و همه به واسطه مجاهدت‌های شهداست.


وی عنوان کرد: یکی از مهمترین علل مخالفت سردمداران کفر و تلاش هاشان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همین رشادت‌های ایثارگران می‌باشد.


استاندار گفت: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد روزی هر گوشه سرزمین مان در اختیار یک کشور بود، اما الان بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب، یک وجب از خاک کشور در دست دشمن نیست و ما ذره‌ای از آرمان هایمان عقب نشینی نکرده ایم.

 

 قناعت تأکید کرد: با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جمهوری اسلامی ایران توانسته فضای جهادی را به عنوان یک مدل و الگوی ویژه به گروه‌های مقاومت و منطقه صادر کند.


وی عنوان کرد: ما باید در داخل کشور، حواس مان باشد و دچار غفلت نشویم تا جایگاه معنوی ایثار شهادت کمرنگ نشود.


وی افزود: نکته قابل تأمل این است که برخی روشنفکر نمایان می‌خواهند بگویند آن دوران تمام شده و دوران دفاع مقدس باید کنار گذاشته شود.


استاندار گفت: وظیفه ما در قبال آن‌ها که از جان و همه هستی خود برای دفاع از میهن گذشتند، بسیار سنگین است.


دکتر قناعت با تأکید بر این که کمبود اعتبار نباید بهانه‌ای برای ادای وظیفه مان در این مسیر باشد، اظهار داشت: کار برای شهدا و ایثارگران بسیار ارزشمند است و ما در حد توان مان کمک می‌کنیم تا عملیات اجرایی آن تعداد از یادمان‌های شهدای گمنام مانده، اجرا شوند.


سرهنگ فلاحی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز طی گزارش مبسوطی از اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای یادمان شهدا، نشر آثار و تألیف کتب ویژه گفت.

 

 فلاحی تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس را از جمله اقدامات فاخر این حوزه عنوان کرد و تصریح نمود: به موضوع پروژه باغ موزه دفاع مقدس به جهت نگاه ویژه استاندار وقت، طی یک سال گذشته، توجه خاصی شده است.


وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌های باغ موزه دفاع مقدس استان و موزه استکبارستیزی طبس، اعتبار و نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.


در پایان این دیدار، سرهنگ فلاحی، حکم انتصاب دکتر قناعت استاندار خراسان جنوبی به عنوان رئیس ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان و پیام تبریک انتصاب استاندار از سوی سرتیپ کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور را اهدا کرد.

در متن این حکم آمده؛ "خداوند را شکر گذاریم که ما را در زمره پیروان مکتب امیرالمومنین علی (ع) و اصحاب و تلاشگران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اهداف نورانی آن قرارداد، انقلابی که ثمره قرن‌ها مجاهدت اولیاء و خون هزاران شهید سرافراز گمنام تاریخ است.   با استعانت از خداوند سبحان و نظر به سوابق تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی و به استناد ماده ۹ سند ملی راهیان نور کشور، به موجب این حکم شما را به عنوان؛ «رئیس ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور استان خراسان جنوبی» تعیین و منصوب می‌نمایم.

  ان شاءالله تعالی با توکل و استمداد از خداوند تبارک و تعالی و پیروی از صراط نورانی حضرت امام خمینی (ره)، شهیدان والامقام و پیروی از فرامین فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و بهره‌گیری از قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان برابر سیاست‌های ابلاغی ستاد مرکزی راهیان نور کشور به شرح ذیل در انجام مأموریت‌های محوله موفق و مؤید باشید.

۱- مقرر نمودن راهیان نور به عنوان حرکت عظیم فرهنگی در برنامه‌های فرهنگی استان

۲- برگزاری جلسات ستاد راهیان نور استان و شهرستان‌ها با محوریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

  ۳- حمایت از احداث‌های عمرانی و فرهنگی به عنوان معین یادمان برابر طرح جامع یادمان‌ها ابلاغی ستاد مرکزی راهیان نور کشور با محوریت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس 

۴- توسعه، تسهیل و حمایت از برگزاری اردو‌های راهیان نور و اعزام دانش آموزان، دانشجویان و عموم مردم

  ۵- شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی استان جهت پشتیبانی همه جانبه از راهیان نور و اتخاذ سیاست‌های تشویقی و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد فعال راهیان نور

۶- جلب مشارکت همه جانبه مجموعه‌های مردمی استان (هدایا، نذورات، وقف و ...) به منظور پشتیبانی از راهیان نور و یادمان‌ها

  ۷- بازدید مستمر و نوبه‌ای از یادمان‌های استان

  ۸- ایجاد بستر‌های لازم جهت همکاری و مشارکت شهرداری‌ها در زمینه راهیان نور

۹- اتخاذ تدابیر لازم برای تأمین امنیت و سلامت کاروان‌های راهیان نور استان"

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار