ناصر حمیدی زارع:

در دهه پنجم انقلاب اسلامی، باید راهبردی را دنبال کنیم که مشکلات ۴دهه پیش را نداشته باشد

در کشورمان ظرفیت نیروی انسانی و امکانات برای انجام بسیاری از پروژه‌های مهم در کشورهای همجوار زیاد است، اما در کشوی برنامه و بودجه مهر محرمانه می‌خورد و دانشگاهیان و دولتمردان و نمایندگان مجلس هم در گیر مسائل دیگر هستند و به این پروژه‌های مهم در کشورهای همسایه توجهی ندارند.
کد خبر: ۹۴۱۱۸۵۵
|
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، ناصر حمیدی زارع مدیر کل سابق پارلمانی وزارت خارجه در میزگرد آسیب شناسی ساختاری و فرآیندی وزارت خارجه و تحولات ضروری در دولت سیزدهم عنوان کرد: هدف از بیان این مباحث بررسی رفتار وزارت امور خارجه و بررسی شیوه تحول آن است تا از  تکرار گذشته جلوگیری شود.

وی ساختارسازی را از مهم ترین اقدامات هر نظام در جهان دانست و گفت: برای رسیدن به توسعه باید ساختارسازی کرد تا بر اساس اهداف خود رفتارها را تعریف کنیم.

زارع بیان کرد: متاسفانه در ذهن آقایان وزرای ما غرب قبله عالم بوده است. در دهه پنجم، باید راهبردی را دنبال کنیم که مشکلات ۴دهه پیش را نداشته باشد.

وی با اشاره به فرصت مناسب پیش آمده در دولت جدید و پس از انتخابات اخیر بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های خفته کشور و نیز ظرفیت‌های موجود در کشورهای همجوار تاکید کرده و برخی تجربیات  کاربردی دوران خدمت خود را بیان کرد.

 مدیر کل سابق پارلمانی وزارت خارجه در ادامه افزود: در کشورمان ظرفیت نیروی انسانی و امکانات برای انجام بسیاری از پروژه‌های مهم در کشورهای همجوار زیاد است،  اما در کشوی برنامه و بودجه مهر محرمانه می خورد و دانشگاهیان و دولتمردان و  نمایندگان  مجلس هم در گیر مسائل دیگر هستند وبه این پروژه های مهم در کشورهای همسایه توجهی ندارند.

انتهای پیام/

 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار