خبرهای داغ:
خطیب نمازجمعه قم گفت: دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ما باید دست به دست هم بدهیم و در مقابل هجمه دشمن، هجمه‌ای به عنوان جهاد تبیین را آغاز کنیم، یادآور شد: زمانی چالش ما با آمریکا بر سر این بود که باید دست عمال آمریکا کم شود، ولی امروز چالش ما با آمریکا این است که آمریکا باید از غرب آسیا و همه منطقه بساطش را جمع کند.
کد خبر: ۹۴۱۲۴۴۶
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با عوامل بازدارنده عبادت، عنوان کرد: جهل و ناآگاهی نسبت به جایگاه بندگی و جایگاه عبادت، جهل نسبت به نعمت‌هایی که خداوند عطا کرده و جهل نسبت به پاداشی که خداوند عطا می‌کند، باعث سستی در عبادت می‌شود.

وی عامل چهارم بازدارندگی از عبادات را گناه دانست و گفت: همه اعمال خوب و بد دارای آثار وضعی در دنیا هستند و یکی از آثار وضعی گناه در دنیا این است که لذت انس و مناجات باخدا را از انسان می‌گیرد.

خطیب نماز جمعه قم، با بیان اینکه در روایات نقل شده است که سرعت اثر کار بد (گناه) در وجود صاحب گناه، سریع‌تر از اثر کار بر روی گوشت است، افزود: برخی از بزرگان گناه را به گناه صغیره و کبیره تقسیم کرده‌اند؛ اما برخی بزرگان بیان کردند همه گناهان در مقابل خداوند کبیره است.

وی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در زندگی پیش می‌آید مربوط به خود انسان است، ادامه داد: هر چه جلوتر می‌رویم گناهانی رخ می‌دهد که درگذشته نبوده است و امام کاظم (ع) در این رابطه می‌فرماید هرچه گناهان جدیدتر شوند ابتلائات نیز بیشتر می‌شود.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر، باید ضوابط امربه‌معروف و نهی از منکر را رعایت کنند، اظهار کرد: درگذشته وقتی آمران به معروف و ناهیان از منکر مورد هجمه قرار می‌گرفتند بازاریان به کمک آن‌ها می‌آمدند؛ اما امروز این‌گونه نیست.

آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه دوم ضمن تبریک حلول ماه رجب و با اشاره به سالروز شهادت امام هادی (ع) عنوان کرد: هرکدام از امامان در زمان حیاتشان در مقابل حاکمان ستمگر قرلر داشتند؛ اما هیچ‌گاه از مسئولیتشان شانه خالی نکردند.

وی ادامه داد: سرسخت‌ترین خلیفه عباسی از میان هفت خلیفه عباسی، متوکل عباسی که در مقابل امام هادی (ع) قرار داشت؛ او کسی است که قبر امام حسین (ع) را با خاک یکسان کرد و امام هادی (ع) را ه بزم شراب دعوت کرد.

وی با بیان اینکه همایش حضرت خدیجه (س) و همایش حضرت حمزه (ع) که در قم انجام شد کار بزرگی است، اظهار کرد: ما باید زندگی آن‌ها را در بین مردم مطرح کنیم.

خطیب نماز جمعه قم، گفت: امام خمینی (ره) به دنبال اسلام ناب، اسلام ظلم‌ستیز، اسلام طرفدار محرومان و عدالت‌خواه و طرفدار دفاع از حقوق انسان‌ها و در مقابل اسلام آمریکایی بود.

وی ادامه داد: اسلام آمریکایی اسلامی است که در منطقه مشاهده می‌کنیم که خود آمریکایی‌ها از آن‌ها به‌عنوان گاو شیرده یاد می‌کنند و پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز می‌کنند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار کرد: امام خمینی (ره) به دنبال تحقق اسلام بود، اما انقلاب ما با هر حرکت جهادی با چالش‌هایی مواجهه می‌شود؛ البته نمی‌شود که انقلابی رخ دهد و در مقابل آن چالشی وجود نداشته باشد؛ اما هنر امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و شما مردم این است که خیلی از چالش‌های پیش رو انقلاب عبور کردید.

وی بیان کرد: پشتیبان انقلاب، بعد از امداد الهی و هدایت رهبران انقلاب، حضور شما مردم هوشمند، فداکار، پرشور و عاشق مکتب اهل‌بیت (ع) است و این رمز موفقیت ما است.

وی افزود: ما با چالش‌های اقتصادی مواجه هستیم و رهبر معظم انقلاب هم بیان کردند که در دهه ۹۰ آنچه انتظار می‌رفت محقق نشد و اگر به‌درستی عمل می‌شد این‌گونه نبود؛ البته همه را نمی‌شود به گردن دیگران انداخت؛ زیرا گاهی بروکراسی‌های اداری و مشکلاتی که در مسیر تولید مردم ایجاد می‌شود سبب این امر می‌گردد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه در بُعد فرهنگی نیز هنوز مورد تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای هستیم، گفت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که سیاست فشار حداکثری به شکست مفتضحانه آمریکا منجر شده است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد شما را از انقلابی که کرده‌اید پشیمان کند و همه برنامه‌های دوران طاغوت را به صورت بزک کرده در مقابل دستاورد‌های انقلاب شما قرار می‌دهد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ما باید دست به دست هم بدهیم و در مقابل هجمه دشمن، هجمه‌ای به عنوان جهاد تبیین را آغاز کنیم، یادآور شد: زمانی چالش ما با آمریکا بر سر این بود که باید دست عمال آمریکا کم شود، ولی امروز چالش ما با آمریکا این است که آمریکا باید از غرب آسیا و همه منطقه بساطش را جمع کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات