در نشست مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور مطرح شد:

استادان بسیجی به عنوان ذخایر استراتژیک فکری در خط مقدم نبرد اندیشه‌ای هستند

نشست مسئولان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۲۸۲۹
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، چهارشنبه 13 بهمن ‌ماه، با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نشستی برگزار شد.

استادان بسیجی به عنوان ذخایر استراتژیک فکری در خط مقدم نبرد اندیشه‌ای هستند

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست با ادای احترام به روح پرفتوح امام خمینی(ره)، از ایشان به عنوان معمار کبیر انقلاب و بت‌شکن دوران یاد کرد و بیان داشت: در شرایطی که مستکبرین شرق و غرب بر عالم حاکم بودند، مردی از سلاله حضرت زهرای مرضیه(س) هم بت استبداد و هم بت استکبار را درهم شکست و با شعار و اعتقاد به لاشرقیه و لاغربیه، حرکت نوینی را رقم زد و ایران اسلامی را بنا نهاد و به عنوان احیاگر اسلام ناب در قرن به جهان معرفی شد.
مردانی همچنین با اشاره به دشمنی پیاپی مخالفان انقلاب در چهار دهه گذشته خاطرنشان کرد: معاندین و منافقین به انحای مختلف در این چهار دهه کوشیدند تا سد راه درخشش اسلام و ایران انقلابی باشند و داعش آخرین توطئه‌ای بود که با شکست مواجه شد؛ زیرا دشمنان هرگز تصور نمی‌کردند قدرتی به نام ایران اسلامی و انقلابی با این عظمت در جهان تشیع و در منطقه شکل بگیرد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای را بسیار پررنگ معرفی کرد و اظهار کرد: عملگرایی در نام دانشگاه فنی و حرفه‌ای منعکس است. کارکرد این دانشگاه در راستای تولید و اشتغال می‌بایست با دقت پیاده شود و نتیجه فعالیت‌ها و برنامه‌ها در زندگی مردم و جوانان و در عرصه‌های گوناگون صنعت، اقتصاد، کشاورزی، فرهنگی و اجتماعی نمود یابد.

خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز ضمن قدردانی از حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، با ابراز خرسندی از همراهی بسیجیان با دانشگاه و با ادای احترام به روح بلند امام‌ راحل(ره) و شهدای گرانقدر و گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب، فعالیت‌های بسیجی‌وار را مصداق فداکاری و ایثار برشمرد و افق گشایش در مواجهه با موانع را محور اصلی فعالیت‌های بسیجیان ذکر کرد.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه افزود: دانشگاه متشکل از دو رکن اساسی دانشجو و استاد است و استادان ما باید در گفتار، رفتار و عملکرد خود مروج ارزش‌های والای نظام و امیدآفرین باشند و در دانشجویان انگیزه و نشاط و شوق کارآفرینی ایجاد کنند. ما نیاز به استادانی داریم که هر کدام در رشته و تخصص خود بکوشند و انعکاس‌دهنده اندیشه‌های موجود در منظومه انقلاب باشند.

محمدرضا جلیلی مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز در این مراسم ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر، به بیان مطالبی از بیانیه گام دوم درباره عظمت انقلاب، ماندگاری وبرکات و دستاوردها وتوصیه های مهم هفت گانه آن پرداخت.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای با توجه به ظرفیت نیروی انسانی  با روحیه جهادی و انقلابی  شعار "ما می‌توانیم" را راه حل برون رفت از مشکلات کنونی دانست .

وی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را در شرایط  کرونا که سایر کشورها با بحران مواجه بودند یاریگر جامعه خواند از این جهت که محصولات ارزنده‌ای را تولید نمود و گفت:  استمرار نگاه انقلابی و جهادی نهضت بزرگ دینی و آرمان‌های بیانیه گام دوم در دستیابی به تمدن نوین اسلامی محقق خواهد شد.

 گفتنی است از دیگر بخش‌های این نشست، تقدیر از خانواده معظم شهید تهرانی‌مقدم و شهید اورنگی و ارائه گزارش استان‌ها و پرسش و پاسخ بود

در پایان این مراسم، از تابلوی کارگروه‌های استانی (42 کارگروه تخصصی) رونمایی شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار