به میزبانی شهرری

عهدواره سراسری خوشنویسی «چله مهدویت» برگزار می شود

همزمان با دهه مبارک فجر، نخستین عهدواره سراسری «خوشنویسی» با عنوان «چله مهدویت» به میزبانی شهرستان ری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۱۲۸۷۳
|
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، هدف اصلی این عهدواره، تبیین فلسفه مهدویت و انتظار از دریچه هنر بوده و فاصله زمانی40 روزه دهه مبارک فجر تا نیمه شعبان نیز چله مهدویت نامگذاری شده که هنرمندان در این چهل رو به خلق آثار هنری می پردازند.

بر این اساس هنرمندان خوشنویس می توانند حداکثر 3 تصویر با کیفیت از اثر خود را در شاخه های خطوط قدیم (کوفی، نسخ، نستعلیق، شکسته و ثلت) و خطوط جدید (معلی، سفیر، کرشمه و..) با رویکرد آیات، روایات، احادیث معتبر و اشعار مهدوی از دهه مبارک فجر تا 15 اسفند ماه به پست الکترونیکی shahrerey.tehran@farhangmail.ir و یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به نشانی ahdvare40.ir ارسال کنند.

رتبه اول این جشنواره، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 30 میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه دوم ، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 25 میلیون ریال جایزه نقدی و رتبه سوم نیز، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

نخستین عهدواره سراسری «خوشنویسی» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و انجمن خوشنویسان شهرری به صورت کشوری برگزار می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار