دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

نقشه دشمن چشمپوشی کامل از هر گونه دستاورد انقلاب است /تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین در رسانه‌های انقلابی

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اخلاق رسانه‌ای در اسلام مبنی بر صداقت است و در رسانه هم باید به این امر مهم توجه کرد ولی متأسفانه چون معیار اخلاقی در مکتب های اخلاقی تفاوت وجود دارد نمی شود این امر را محقق کرد.
کد خبر: ۹۴۱۴۶۲۹
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رضا رمضانی در دیدار با اعضای سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه ظرفیت معنوی که امروزه با ماه رجب آغاز شده است توجه به اخلاق و معنویات دارد، اظهار کرد: جامعه‌ای، اخلاقی است که در آن به مقوله فرهنگ توجه شده باشد در غیر این در حوزه اخلاق به توفیقات خوبی دست نخواهیم یافت.

وی با اشاره به نقش معنویت در مسئولیت پذیری مسئولان گفت: معنویتی که بتواند مسئولیت پذیری را در بین مدیران رواج دهد بسیار خوب و موثر است.

 

جهاد تبیین مهم ترین وظیفه رسانه است

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر لزوم توجه اصحاب رسانه به توجه به معنویت دینی در جامعه، بیان کرد: در دنیا سه نوع معنویت مادی، معنوی و دنیا گرایی وجود دارد ولی آنچه مهم است ترویج معنویت دینی و جامعه بین دنیا و آخرت است و در این خصوص باید معنویت دینی، عدالت خواهی و مطالبه گری را سرلوحه مردم آن جامعه قرار دهیم.

رمضانی مهم‌ ترین وظیفه رسانه را جهاد تبیین دانست و بیان کرد: تحریم اجتماعی بدتر از تحریم اقتصادی است زیرا در تحریم اجتماعی روابط میان افراد را منع می‌کنند که در دوران حضرت محمد(ص) تمامی تحریم‌ها رخ داد.

وی با بیان اینکه نقشه دشمن چشمپوشی کامل از هر گونه دستاورد انقلاب است، تصریح کرد: اگر دستاوردهای انقلاب را دسته بندی کنیم به هزاران دستاورد خواهد رسید ولی امپراطوری رسانه‌ای غرب اجازه بازگو کردن این دستاورد ها را نداده و دوران قبل از انقلاب را بیشتر از دوران انقلاب می‌دانند.

 

دستاوردهای انقلاب باید مستند سازی شود

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب باید مستند سازی شود، گفت:جمهوریت در نظام اسلامی باید برای جهانیان مشخص شود چون هنوز عده‌ای آمیخته شدن دین با سیاست را بلور ندارند.

رمضانی با بیان اینکه فلسفه وجود جمهوریت در اسلام باید به خوبی نشان داده شود، افزود: شبهات و شائبه های ایجاد شده در جمهوری اسلامی باید به سرعت پاسخ داده شود و در صورت عدم انجام اینکار روایت ناصحیح جای رسانه قوی را خواهد گرفت و این یعنی جهاد تبیین.

به گفته دبیر کل مجمع جهانی اهل (ع)مقام معظم رهبری مقوله جدید در خصوص جهاد تبیین باز کرده و بسیاری از کشورهای غربی و غیر غربی به آن اذعان دارند.

رمضانی با اشاره به نقش تبیین شخصیت معنوی شهید حاج قاسم سلیمانی در دوران عمر با عزت خود افزود: آمریکا رژیم صهیونیستی به داعش انواع سلاح‌های جنگی پیشرفته را اهدا میکند ولی شهید حاج قاسم سلیمانی به دست شرورترین رییس جمهور تاریخ آمریکا به شهادت رسید.

وی با اشاره به اثرگذاری نقش اخلاق رسانه‌ای در افزایش ایجاد امید در جامعه گقت: در رسانه دو بحث سواد رسانه و اخلاق رسانه ای وجود لذا اگر در حوزه آموزش به اخلاق رسانه توجه نکرد با مشکل مواجه می شویم.

 

رسانه‌های معاند به دنبال بزرگنمایی مشکلات در کشور است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه اگر اخلاق رسانه ای مورد توجه قرار گیرد می تواند در رفتار و اخلاق جامعه و به ویژه اصحاب رسانه تاثیر گذار باشد، اظهار کرد: در حوزه رسانه اگر اخلاق نباشد افراد برای جذب مخاطب بیشتر  دست به انتشار انواع خبرها بدون قید و بند خواهند زد به این منظور اگرصداقت، هدایت و اخلاق در رسانه ها رعایت نشود منجر به بی بندوباری رسانه‌ای در کشور خواهیم شد.

رمضانی با بیان اینکه رسانه‌های معاند به دنبال بزرگنمایی مشکلات در کشور است، تصریح کرد: مشکلات در کشور وجود دارد ولی رسانه های معاند با بزرگنمایی مشکلات به دنبال نا امیدی در جامعه است و در این شرایط رسانه ها باید با ارائه راهکار به حل مشکلات کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها برای نفوذ به قلب جامعه باید اعتماد سازی کرده و برای تحقق این امر باید به اخلاق رسانه و انتشار صحیح‌ اخبار کمک کنند، بیان کرد: نظام نامه رسانه‌ای جهانی باید در جامعه تحقق یابد ولی تحقق آن بسیار ضعیف است چون قدرت رسانه ای غرب اجازه چنین کاری را نخواهد داد درست مثل اخلاق جهانی.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری یکی از اهداف غول رسانه‌ای استکبار را بردگی رسانه‌ای دانست و گفت: اخلاق رسانه‌ای در اسلام مبنی بر صداقت است و در رسانه هم باید به این امر مهم توجه کرد ولی متأسفانه چون معیار اخلاقی در مکتب های اخلاقی تفاوت وجود دارد نمی شود این امر را محقق کرد.

رمضانی، با تاکید بر لزوم تلاش رسانه‌های انقلابی در اخلاقی شدن جامعه جهانی بیان کرد: باید رسانه‌ها و کارشناسان حوزه رسانه حداقلی‌های اخلاقی شدن جامعه را کشف و بر روی آن اقدامات رسانه‌ای کرده و آن‌ را برجسته کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار