مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد خبر داد؛

۴ بستری و ۵۰۶ قرنطینه خانگی در خلیل آباد / کرونا ۲ مدرسه و ۲ کلاس درس را به تعطیلی کشاند

حسین زاده با بیان اینکه ۵۰۶ مورد قرنطینه خانگی و ۴ بستری در خلیل آباد داریم و این نشان دهنده سیر صعودی موارد قرنطینه مثبت در شهرستان است، گفت: ۲ مدرسه و ۲ کلاس در سطح شهرستان به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان مبتلا به کرونا تعطیل شده است.
کد خبر: ۹۴۱۴۹۷۴
|
۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

محمد حسین زاده، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خلیل آباد بعد از ظهر امروز در نشست ستاد کرونا شهرستان که در محل سالن اجتماعات شبکه برگزار شد، اظهار داشت: هر چه تعداد بستری‌ها کمتر باشد می توانیم به تداوم وضعیت زرد شهرستان خلیل آباد امیدوار باشیم در غیر اینصورت درگیری بیشتری با پیک ششم خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بیمارستان خلیل آباد علیرغم اینکه یک شیفت افزوده شده ولی مراجعات زیاد است و باعث خستگی همکاران شده است، خاطرنشان کرد: میزان استراحت بیماران مبتلا به کرونا در صورت کامل بودن واکسیناسیون، پنج روز است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد با اشاره به اینکه تعداد استقبال از واکسن در خلیل آباد کاهش پیدا کرده است و امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت سپاه و بسیج بتوانیم آمار واکسیناسیون را افزایش دهیم، تصریح کرد: ۵۰۶ مورد قرنطینه خانگی و ۴ بستری در خلیل آباد داریم و این نشان دهنده سیر صعودی موارد قرنطینه مثبت در شهرستان است.

وی با بیان اینکه جمعیت هدف واکسیناسیون بالای ۹ سال در شهرستان خلیل آباد بالغ بر ۵۱ هزار و ۳۵۷ نفر است، اذعان کرد: ۸۵ هزار و ۸۰۰ دز واکسن در شهرستان خلیل آباد تا کنون تزریق شده که ۸۵ درصد نوبت اول، ۶۸ درصد نوبت دوم و ۲۷ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

حسین زاده با تاکید بر اینکه از ابتدای شیوع کرونا ۱۱۳ دانش آموز مبتلا به کرونا در شهرستان داشتیم، عنوان کرد: ۲ مدرسه و ۲ کلاس در سطح شهرستان به دلیل تعداد زیاد دانش آموزان مبتلا به کرونا تعطیل شده است.

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: شهر خلیل آباد و روستای دهنو پایین ترین تعداد افراد واکسینه را در سطح شهرستان دارند.

 

مدیریت هوشمند کرونا همچنان باید مدنظر باشد

ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه رنگ بندی شهرستان همچنان زرد است و باید بتوانیم این شرایط پایدار را حفظ کنیم تا تعداد مراجعان و بستری ها افزایش پیدا نکند، اظهار داشت: اگر تعداد مراجعان و بستری ها افزایش پیدا کند باید صد در صد امکانات، تجهیزات و منابع انسانی پای کار باشند.

وی با بیان اینکه مدیریت هوشمند کرونا باید همچنان در سطح شهرستان مدنظر باشد، خاطرنشان کرد: واحد های تولیدی و برخی از اصنافی که هر ۳ دز واکسن خود را تزریق کرده اند دیگر نیازی به اجرای محدودیت های کرونایی در این واحدها و کارگاه نیست ولی همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی باید مد نظر قرار گیرد.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه میزان واکسیناسیون دز سوم کارکنان باید از نهادها، مجموعه ها و ادارات سطح شهرستان خواسته شود؛ کارکنان دولت موظف و موکلف به انجام واکسیناسیون است، تصریح کرد: مدیریت افکار عمومی در خصوص واکسیناسیون باید مد نظر شبکه بهداشت و درمان و رسانه های شهرستان باشد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم نهایی برای نحوه برگزاری مراسم روز ۲۲ بهمن هنوز ابلاغ نشده و در این موضوع همه باید تابع ستاد ملی کرونا باشند، اذعان کرد: افزایش عادی انگاری‌ها، دغدغه تمام اعضای ستاد کرونا در شهرستان است و همه باید در ترویج رعایت پروتکل های بهداشتی رسانه باشند.

قاسم‌پور با تاکید بر اینکه اگر رهگیری به درستی با کمک آموزش و پرورش، اصناف، پویش های مردمی و دیگر افراد انجام شود مطمئنا وضعیت رنگ بندی شهرستان خلیل آباد حفظ خواهد شد، عنوان کرد: استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی، کاهش دور همی ها و… باید مد نظر همه شهروندان شهرستان باشد تا با کمترین میزان ابتلا پیک ششم را پشت سر بگذاریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار