خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:
همدان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه سند قرآنی استان در شورای فرهنگ عمومی مصوب و وظایف دستگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: این سند در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۱۶۸۶۵
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمدرضا احسانی امروز در شورای فرهنگ عمومی استان که در سالن اجتماعات شهدای استانداری برگزار شد با بیان اینکه سند مهندسی فرهنگی استان با ۵ کمیته ۱۷ ماه است که در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: تیم‌های علمی تشکیل شده و مسائل و مشکلات فرهنگی استان احصاء شده است.

وی با بیان اینکه از ۸۰ مسئله احصاء شده به پنج مسئله اصلی رسیده‌ایم که طبق آئین‌نامه سند مهندسی فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی بررسی و به شورای برنامه‌ریزی ارجاع شد، گفت: کمیته‌های پنج‌گانه تخصصی این سند توسط کارگروه اجتماعی با کمک دستگاه‌های اجرایی تشکیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه پایه و اساس این سند ۱۳ راهبرد سند مهندسی فرهنگی کشور است، افزود: این سند با توجه به اولویت‌های استان در پنج فصل به اقدامات و راهکارهای عملی در استان می‌پردازد.

وی با بیان اینکه دبیر کمیته فرهنگ، هنر رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، عنوان کرد: دبیر کمیته امور دینی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، دبیر کمیته تعلیم و تربیت مدیرکل آموزش و پرورش، دبیر کمیته اجتماعی، زنان و خانواده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و دبیر اقتصاد فرهنگ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است که سازمان‌های مرتبط اعضای کمیته‌ها هستند.

احسانی تاکید کرد: کمیته راهکارهای عملی را به جلسه شورای فرهنگ عمومی ارائه می دهند تا پس از تصویب برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی هنرمندان یکی از اولویت‌های فرهنگی استان است، گفت: نبود رویکرد کارگروه کارآفرینی و ارزش آفرینی از فرهنگ و هنر بین شاغلین حوزه، کمبود سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای تقویت امور فرهنگی، اجتماعی و دینی، بی‌توجهی به نیازهای فردی در برنامه‌ریزی فرهنگی و ضعف در فضای رسانه‌ای و جولان شایعات در فضای مجازی دیگر اولویت‌های در حال بررسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه اهداف کمیته تخصصی تربیت اسلامی کودک و نوجوان ایجاد هماهنگی و وحدت رویه بین تشکل‌های مردمی، نهادها و سازمان‌های حکومتی و حاکمیتی در حوزه مسائل مربوط به تربیت کودک و نوجوان است، افزود: از دیگر وظایف این کمیته نظارت بر فعالیت تربیتی تشکل‌های مردمی و نهادهای حکومتی است.

وی با بیان اینکه تربیت سرمایه‌های انسانی متخصص در حوزه تربیت کودک در تراز انقلاب اسلامی در رده مدیر، معلم و مربی از دیگر وظایف این کمیته است، گفت: شناسایی و رصد آسیب‌ها، تهدیدات و موانع تربیتی کودک و نوجوان و ارائه راهکارهای مناسب از اصلی‌ترین اهداف این مرکز است.

احسانی با اشاره به اینکه سند قرآنی استان در شورای فرهنگ عمومی مصوب و وظایف دستگاه‌ها ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: این سند در سال ۱۴۰۱ اجرایی خواهد شد.

در پایان این جلسه حجت الاسلام محمدباقر اجاقی به عنوان مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و مهدی زرینه به عنوان مسئول مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوان همدان معرفی شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات