توصیه امام جمعه شهرقدس به حُکام خلیج فارس: «از جنگ اوکراین عبرت بگیرید»

خطیب جمعه شهرقدس با اشاره به بحران اوکراین گفت: هرکشوری که وابسته به آمریکا و غرب باشد، قطعاً شکست خواهد خورد. او در عین حال طرفین جنگ را به خویشتن داری دعوت کرد.
کد خبر: ۹۴۱۷۶۱۰
|
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج: حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار، امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک عید بزرگ مبعث اظهار کرد: اصل علم نور است و علم پیش‌برنده جامعه باید در خدمت هدایت و نجات انسان باشد و در جای خود در راستای خداشناسی استفاده شود و راه نجات جامعه بشری امروز برای برگشت از جاهلیت مدرن، پیوستن به بعثت رسول خدا و قرآن است و پذیرش دعوت الهی و رسول موجب حیات طیبه برای انسان است.

وی گفت: فعالان فضای مجازی، سخنرانان، صاحبان تریبون و متولیان امر قرآن لازم است در سه ماه عبادت و بندگی، نهضت قرآنی تفسیر و تدبر قرآنی راه اندازی کنند و مساجد، هیئت‌ها، سخنرانی‌ها بر قرآن تاکید داشته تا اخلاق فردی و اجتماعی و امورات کار و زندگی منطبق با قرآن باشد.

خطیب نماز جمعه شهرقدس با اشاره به حدیثی از امام کاظم علیه السلام افزود: مسوولان و مدیران در محاسبه نفس هر روز حساب و کتاب داشته باشند و توفیق خدمت به مردم را نسبت به روز گذشته مقایسه کنند تا بتوانند ملکه تقوا را در وجود خود پرورش دهند.

وی با تاکید بر تعلیم و تربیت بیان کرد: با آموزش و تعلیم میتوان به تزکیه و تربیت نیز دست یافت و هدف بعثت پیامبر(ص) تعلیم و آموزش برای رسیدن به تربیت اسلامی بوده است و امروز تربیت وارثان انقلاب بر عهده مسوولان انقلابی است که باید تلاش کنند در کنار دونهاد خانواده و مدرسه، نوجوان تمدن ساز براساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که برگرفته از قرآن کریم و اهداف تربیتی بعثت است، تربیت کنند.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به اهمیت دستاوردهای سفر رییس جمهور به قطر، خاطر نشان کرد: آمریکا از جمهوری اسلامی ایران جهت مذاکره دوجانبه تقاضا کرده بود که با مخالفت ریاست جمهوری ایران روبرو شد و باید سه خط قرمز جمهوری اسلامی پذیرفته شود که این امر نشان دهنده گفتمان مقاومت انقلابی است.

خطیب جمعه شهرقدس، در ادامه با اشاره به جنگ اوکراین بیان داشت:جنگ مورد تایید ایران نیست و توصیه بر گفت‌وگو و دیپلماسی جهت رفع مشکلات است اما نکته مهم این است که هر کشوری که وابسته به غرب و آمریکا شده قطعا شکست خواهد خورد و نمونه‌های متعددی در دنیا از این شکست‌ها وجود دارد که آمریکا در زمان بحران و نیاز کشورهای وابسته پشت آنها را خالی کرده و زیر تعهدات خود زده است و لازم است از این جریان فاسد حکام عرب و غرب‌گرایان داخلی عبرت بگیرند.

امام جمعه شهرقدس افزود: مسئله فاضلاب شهرستان قدس بارها در تریبون‌های مختلف مدت‌ها مطالبه‌گری شد و با پیگیری‌های فرماندار محترم، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مجموعه آب و فاضلاب استان و شهرستان این گره باز شد و عملیات اجرایی فاضلاب از محله اسلامی شهید عزیزی آغاز شد.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به ماه پایانی سال و خانه تکانی‌ها توصیه کرد باتوجه به کمبود آب تا جایی که می‌شود در شست‌وشوها مراعات کرده و نسبت به صرفه‌جویی و بحران آب کشور توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات