خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی اسدآباد تأکید کرد

لزوم توجه شهروندان به راهکارهای کاربری برای جلوگیری از سرقت منازل

اسدآباد-فرمانده انتظامی اسدآباد گفت:بیشتر سرقت‌ها از طریق ورود از پنجره‌های دوجداره فاقد حفاظ آهنی مناسب صورت گرفته که رعایت برخی موارد به عنوان راهکارهای کاربری براب جلوگیری از سرقت باید مدنظر شهروندان باشد.
کد خبر: ۹۴۱۷۸۸۳
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲

سرهنگ افشین یاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد با اشاره به افزایش وقوع سرقت از منزل در سطح شهرستان اظهار داشت: بیشتر سرقت‌ها از طریق ورود از پنجره‌های دوجداره فاقد حفاظ آهنی مناسب صورت گرفته که رعایت برخی موارد به عنوان راهکارهای کاربری جلوگیری از سرقت و برای مراقبت بیشتر مدنظر شهروندان باشد.

وی گفت: برای پیشگیری، شهروندان در اسرع وقت نسبت به نصب حفاظ آهنی مناسب روی پنجره‌های دوجداره طبقات همکف، پنجره‌های در دسترس و دیگر نقاط نفوذپذیر مانند نورگیر، پاسیو و روی دیوارهای کوتاه حیاط ها اقدام نموده و درب راهرو و پشت بام رابا حفاظ نرده‌ای محکم ایمن کنند.

فرمانده نیروی انتظامی اسدآباد افزود: همشهریان، نسبت به تعویض قفل‌هایی که کلید یدکی آنها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده سریعاً اقدام کرده و در صورت خروج از منزل، تنها به بستن درب خروجی ساختمان اکتفا نکرده و تمام درب‌های داخلی را قفل کنند تا فرصت جستجو و راه نفوذ سارقان سلب شود.

وی ادامه داد: تعویض قفل درب ورودی ساختمان و حیاط منزل در صورت تغییر مکان زندگی و قراردادن کلید درب منزل در دسترس افراد غیر مطمئن نیز دو راه دیگر برای پیشگیری از سرقت منازل است.

یاری تصریح کرد: در صورتی که بیرون منزل شما فاقد روشنایی کافی است، با نصب لامپ مناسب روشنایی محل را تامین کرده و قبل از شناسایی کامل افراد، از بازکردن درب ورودی منازل اجتناب کنید.

وی اضافه کرد: اگر خانه اطراف منزل شما خالی از سکنه است یا در مجاورت شما مشغول ساختمان‌سازی هستند لازم است از منزل خود مراقبت بیشتری به عمل آورید؛ همچنین اگر افرادی به عنوان مامور سازمان‌های مختلف به درب منزل شما مراجعه کردند قبل از شناسایی کامل و رویت کارت و مدارک شناسایی، از ورود آنان اکیداً جلوگیری به عمل آورید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات