هنر و رسانه شیواترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: هنر و رسانه شیواترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس است
کد خبر: ۹۴۱۸۳۵۲
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۹

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در آئین اختتامیه جشنواره ملی «سرخ نگاران» که با محوریت تجلیل از نویسندگان و نوقلمان برتر عرصه ایثار و شهادت استان گیلان برگزار شد، انقلاب اسلامی را ثمره خون پاک هزاران شهید گلگون کفن دانست و اظهار داشت: رسالت امروز ما حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های آن دوران پر افتخار است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از دفاع مقدس به عنوان طولانی‌ترین جنگ در قرن اخیر یاد کرد و افزود: اتفاقاتی که امروز در منطقه و دنیا در حال رخ دادن است گواهی بر وجه تمایز دفاع مقدس ماست، زیرا درایت و نگاه دوراندیشانه امام راحل موجب شد مردم خودشان وارد عرصه دفاع از کوی و برزن شوند و آن حماسه‌های زرین را خلق کنند.

وی با بیان اینکه نیازمند نشر و اشاعه فرهنگ و معارف دفاع مقدس در ابعاد اجتماعی و اقتصادی و مدیریتی هستیم، تصریح کرد: در این راستا باید از تجارب پیشکسوتان دفاع مقدس بهره ببریم.

حبیبی هنر را بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان با تقدیم هشت هزار شهید از پیشگامان عرصه دفاع مقدس است؛ همچنین پشتیبانی‌های گیلان از جبهه‌ها در کشور بی نظیر و زبانزد بوده است.

وی با اشاره به نقش برجسته زنان گیلان در دوران دفاع مقدس چه در عرصه دفاع و چه در عرصه امدادرسانی تاکید کرد: سهم کتب دفاع مقدس در انتشارات کشور در دهه اخیر ۳.۵ درصد بوده و با کمک دستگاه‌های فرهنگی این سهم امروز به ۱۲.۵ درصد رسیدهاست؛ اما همانگونه که رهبر انقلاب تاکید فرمودند هنوز دفاع مقدس جای کار دارد و همه ابعاد آن باید برای جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان تبیین و معرفی شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان خواستار هم افزایی در حوزه نشر کتاب‌های دفاع مقدس شد و تصریح کرد: در حال حاضر شاهد همکاری حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد و بنیاد شهید در حوزه کیفیت بخشی و تولید محتوای دفاع مقدسی هستیم.

وی مخاطبان حوزه نشر آثار دفاع مقدس را جوانان و نوجوانان دانست و افزود: کتابخانه‌های عمومی ظرفیت خوبی برای آشنایی نسل جوان با کتاب‌های دفاع مقدس و برجسته سازی قهرمانان ملی است.

حبیبی یکی از اهداف تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس را آشنا کردن نسل جوان با ارزش‌های دفاع مقدس دانست و متذکر شد: نسل امروز جنگ را ندیده و از این رو ممکن است تعبیر‌های متناقضی از جنگ شنیده باشد؛ بنابراین باید یک روایت درست و هنرمندانه از جنگ را برای جوانان و نوجوانان ارائه کنیم.

وی از اهالی قلم خواست بیشتر به نقش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس بپردازند و خاطرنشان کرد: باید با حمایت دستگاه‌ها فرصت تعمیم دستاورد‌های دفاع مقدس در محور مقاومت فراهم شود.

 

 

ارسال نظرات