به مناسبت هفته منابع طبیعی انجام شد؛

دیدار اعضای ستاد برگزاری هفته منابع ‎طبیعی شهرستان هيرمند با امام جمعه این شهرستان

اعضای ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی شهرستان هيرمند، روز چهارشنبه با حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی امام جمعه این شهرستان دیدار و گفت‌وگو نمودند.
کد خبر: ۹۴۱۹۶۹۲
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرنگار بسیج از هیرمند، در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین راشکی، ضمن تبریک هفته منابع طبیعی، با تأکيد بر اینکه، با توسعه و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، حجم ریزگردها به شدت کاهش می‌یابد. مردم منطقه سیستان که سالهاست گرفتار ریزگردها و طوفان‌های شن هستند، خلاء کمبود منابع طبیعی را به شدت احساس می‌کنند.

امام جمعه هيرمند در ادامه تصریح نمود: آنچه در حال حاضر مردم مرزدار و ولایتمدار این منطقه را تهدید می‌کند، نه تهدید نظامی و نه تحریمهای اقتصادی، بلکه مشکلات زیست‌محیطی و کم‌توجهی‌ نسبت به مردم شدیدترین تهدید بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

در ابتدای این دیدار مهندس جهانی ریاست اداره جهاد کشاورزی مسئول ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی شهرستان هيرمند با بیان عملکرد یکساله منابع طبیعی از توزیع ۶۸ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در مناطق روستائی و عشایری، این شهرستان خبر داد و این کار را در راستای ترویج استفاده از انرژی خورشیدی و پرهیز از سوخت های فسیلی اعلام کرد.

ارسال نظرات