خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛

باید از شیوه‌های اخلاقی در «جهاد تبیین» پیروی کرد/دشمن به دنبال آشوب میدانی است

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: باید از شیوه‌های اخلاقی در «جهاد تبیین» پیروی کرد. رهبر انقلاب می‌فرمایند «جهاد تبیین» باید مبتنی بر سخن متین، مبتنی بر زینت عاطفه و عواطف انسانی و مبتنی بر نگاه و رویکرد اخلاقی باشد.
کد خبر: ۹۴۲۰۳۹۲
|
۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

قزوین_حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی در حاشیه برگزاری محفل انس با قرآن کریم نیروهای مسلح شهرستان البرز که در آستان مقدس امامزادگان احمد محمود(ع) روستای حصار خروان از توابع شهرستان البرز برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحقق جهاد تبیین بیان کرد: در حوزه نظام مقدس انقلاب اسلامی دوستانی که دلداده به جریان انقلاب هستند تکلیف به یادآوری دارند و این تکلیف برای من و شما یک واجب کفایی نیست بلکه یک واجب عینی است. با بررسی چگونگی «تبیین» در دوران خفقان و سیاهی نظام طاغوت که حتی زمانی که امام(ره) در تبعید بودند بیانات ایشان در روستاهای دورافتاده هم تبیین می شد، مبین این واقعیت است که این اتفاق زمانی رخ داد که همگان پای کار انقلاب بودند و احساس تکلیف می کردند.

وی با بیان این پرسش که آیا امروز هم ما همچون مردم در دوران انقلاب این احساس تکلیف را درک می‌کنیم و به آن عمل می‌کنیم یا در رفاه و آسایش این تکلیف را فراموش کرده ایم و آیا پای کار نظام و ولی فقیه هستیم یا سکوت کرده ایم، گفت: امروز، منافقین که هرگونه فساد و ظلمی را در حق این مردم روا داشتند، با استفاده از ظرفیت رسانه ای غرب، خود را منجی این کشور می دانند و برخی غفلت زدگان از آنان حمایت می کنند و این در سایه عدم بی توجهی ما و عدم تبیین شاخصه ها و آرمان ها و واقعیات انقلاب است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در ادامه اظهار کرد: لزوم جهاد تبیین برای آگاهی بخشی به جامعه است و امروز اگر در جهاد تبیین که فرموده مقام معظم رهبری است کوتاهی کنیم بی شک جامعه گرفتار بلا و مشکلات می شود.

حجت الاسلام مجیدی عنوان کرد: جهاد زمانی شکل می گیرد که یا سرزمین اسلام در خطر باشد یا برای گسترش اسلام حرکت نمایم و نکته این است که در هر دو حالت این موارد، امروز عملکرد ما به گونه ای بوده که تبیین واقعیات انقلاب اسلامی آنچنان ضرورتی پیدا کرده که از تبیین به عنوان جهاد یاد می کنیم.

این مسئول عنوان کرد: امروز جهاد تبیین لازمه جامعه و امری واجب است و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بر همه ما واجب است. لذا باید رابطه بین نظام اسلامی و عملکرد مدیران و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم تبیین نماییم.

حجت الاسلام مجیدی اظهار کرد: اگر ما در تبین دستاوردها انقلاب و همچنین در هجمه ها و دشمنی هایی که دشمن با تمام قوا ایجاد نموده است فعالانه حاضر نشویم و گمان نمائیم که دشمن تنها به دنبال آشوب روانی است سخت در اشتباه هستیم زیرا دشمن به دنبال آشوب میدانی است و آشوب روانی را پیش زمینه و مقدمه آن می داند.

حجت الاسلام مجیدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما در ۳ محور شکل گرفت. اول نفی استبداد، دوم استقرار حکومت اسلامی و سوم بنیانگذار زمینه ای برای ظهور که برای تحقق این ۳ محور نیاز به تبیین داریم و طبق فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) جهاد تبیین دارای اصول و چارچوبی است. بایستی از شیوه اخلاقی پیروی کند. «جهاد تبیین»، مقوله و شاکله مهم از قدرت نرم است که البته لوازم بسیار جدی دارد.

وی افزود: مهم‌ترین لوازم قدرت نرم در قالب «جهاد تبیین»، اخلاقیات، توجه به عنصر اخلاق، سخن متین، عقلانیت کامل، بصیرت و استدلال است؛ اما آنچه باید به آن توجه کنیم و رهبر انقلاب آن را مورد توجه قرار دادند این است که باید به‌ معنای واقعی کلمه جهاد را در «جهاد تبیین» به‌ کار ببریم.

مدیرکل اوقاف استان اضافه کرد: باید از شیوه‌های اخلاقی در «جهاد تبیین» پیروی کرد و از روش‌های دشنام، تهمت، فریب و دروغ عده‌‌ای در فضای مجازی، مطبوعات، رسانه‌ها و مقالات که افکار عمومی را ملتهب می‌کنند، اجتناب کنیم. رهبر انقلاب می‌فرمایند «جهاد تبیین» باید مبتنی بر سخن متین، مبتنی بر زینت عاطفه و عواطف انسانی و مبتنی بر نگاه و رویکرد اخلاقی باشد. نکته بسیار مهمی که ایشان ذکر می‌کنند این است که بالاخره همه ما در فضای «جهاد تبیین» سهم و مسئولیتی داریم و همه باید در این مسیر و میدان جدی حرکت کنیم. از این بابت، «جهاد تبیین» در قالب قدرت نرم می‌تواند موضوع اساسی و جدی باشد، به‌شرطی که از لوازم و منابع آن استفاده جدی شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها