خبرهای داغ:

۳۹ درصد جمعیت شرق استان سمنان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند/سیر نزولی ابتلا

شاهرود_ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به روند نزولی ابتلا به کرونا و بستری و فوتی، گفت: تاکنون ۹۳/۹ درصد از مردم در اول و ۸۶/۹ درصد دز دوم و ۳۸/۷ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۴۲۰۷۴۱
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶

۳۹ درصد جمعیت شرق استان سمنان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردندبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر حسین شیبانی در جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا به ریاست استاندار سمنان که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، ازمقایسه آخرین وضعیت اپیدمی کرونا طی هفته گذشته در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرودخبر داد و گفت: تعداد مراجعان مشکوک به کرونا طی هفته گذشته ۳۲/۹درصد، تعداد کل بستری حدودا ۳۶درصد، تعداد کل مثبت قطعی بستری و سرپایی حدودا۴۶/۷درصد و تعداد بستری Icu ۲۰درصد کاهش یافته است.
شیبانی بیان کرد:تعداد فوتی در هفته گذشته ۳نفر می‌باشد که دونفر از آن‌ها سابقه دیالیز داشته اند در حالی که سه دز واکسن را دریافت کرده بودند ولیکن یک نفر دیگر که سابقه بیماری نداشته بود هیچ واکسنی دریافت نکرده است که در مجموع می‌توان گفت تعداد فوتی‌ها ۵۰ درصد افت کرده است.
او افزود:در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱نفر مشکوک به کرونا در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی شده است که از این تعداد ۵ نفر بستری شده اند که در حال حاضر ۳۷نفر بستری هستند که ۱۹ نفردر ICU بستری هستند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: تعداد ۲۱ کودک مشکوک به امیکرون در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد یک نفر جواب تست آن مثبت شده است و خوشبختانه هیچ کدام از آن‌ها در بخش‌های ویژه بستری نیستند.
شیبانی به پوشش واکسیناسیون بالای ۱۲ سال در شاهرود و میامی اشاره نمود و افزود: پوشش واکسیناسیون دز نخست واکسن کرونا ۹۳/۹ درصد، دز دوم ۸۶/۹ درصد و دز سوم ۳۸/۷است و درصد پوشش کودکان بالای پنج سال ۸۳/۲سال نوبت اول ۷۵/۵ درصد نوبت دوم و۳۳/۷ درصد دز سوم می‌باشد.
گفتنی است درهفته گذشته درحوزه بهداشت ۴۸۰مورد معرفی به مراکز قضایی داشته ایم که یک مورد پلمپ شدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها