طرح حیات طیبه از سال آینده در کشور اجرا می شود

مدیر امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفان گفت: طرح جامعی در این سازمان با مشارکت پژوهشگران و کارشناسان حوزه امر به معروف و نهی از منکر به نام طرح حیات طیبه تدوین شد که در سال ۱۴۰۱ در چهار فصل تصویب و اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۴۲۰۹۵۱
|
۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی صالحی نژاد روز یکشنبه در همایش و کارگاه توانمندسازی سرگروه‌های امر به معروف و نهی از منکر استان ایلام اظهار داشت: سرگروه های امر به معروف و نهی از منکر برای توانمندسازی و آموزش این طرح هماهنگ می شوند تا با یک برنامه منسجم این فریضه الهی نسبت به گذشته بیشتر در سطح جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: باپشتوانه تمامی دستگاه های اجرایی و نظامی از جمله سپاه، دستگاه قضا، نیروی انتظامی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سایر نهادها این طرح در سطوح مختلف اجتماع بسط و گسترش می یابد و از گروه های فعال در این زمینه پشتیبانی خواهد شد.

صالحی نژاد یادآور شد: یکی از دغدغه های مهم این است آن طور که باید امر به معروف و نهی از منکر و در سطح جامعه نهادینه نشده و به آن پرداخته نمی شود.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینکه در طرح حیات طیبه از همه مسوولان در هر جایگاهی که قرار دارند نسبت به وظایف و تکالیف محوله آنها مطالبه گری خواهد شد.

وی اضافه کرد: با مطالبه گری از مسوولان در خصوص روند فعالیت آنها بدون شک مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی جامعه کاهش خواهد یافت و با تحقق این موضوع مردم نیز نسبت به دغدغه های اجتماعی ورود خواهند کرد و آسیب ها در سطح کشور کمتر می شود.

صالحی نژاد گفت: این طرح در همه سطوح جامعه اعم از همه صنوف، نهادها و سازمان ها انجام خواهد گرفت و عامه مردم در کنار بسیجیان و ضابطان امر به معروف و نهی از منکر ورود خواهند کرد تا این فریضه در بطن جامعه تبیین شود.

وی تاکید کرد: همه اقشار مختلف باید خود را در قبال جامعه و فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسوول بدانند و در راستای تقویت تمدن ایرانی اسلامی موثر و سازنده باشند.

به گفته صالحی نژاد آموزش های طرح حیات طیبه در قالب های مختلف برای عموم مردم و ضابطان برنامه ریزی شده و ستاد امر به معروف و نهی از منکر آموزش هایی از لحاظ مبانی، احکام شرعی و روش های صحیح مهارتی امر به معروف و نهی از منکر برای ضابطان و بسیجیان ارائه می دهد.

وی گفتمان و فرهنگ سازی فریضه های امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین و محوری ترین اهداف آموزش طرح برای ضابطان دانست که در این راستا از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی و سطح جامعه نکات ضروری برای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نهادینه شود.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه عمومی و همگانی شود که برای تحقق این موضوع مهم از ظرفیت بسیج در گردان های سایبری در فضای مجازی و بسیج اقشار استفاده و به کارگیری می شود.

صالحی نژاد گفت: این طرح ابتدا از مسوولان و مطالبه گری از آنها شروع خواهد شد و سپس تفکر و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان واجب کفایی در سایر طبقات و لایه های جامعه تبیین و نهادینه خواهد شد.

به گفته مدیر امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفان کشور مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج محور اصلی اجرای این طرح برای جامعه سازی اسلامی هستند و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مردم محور خواهد بود.

ارسال نظرات