خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

انتصابات بر اساس کارآمدی افراد بوده است/باید نهضتی در صنعت گردشگری استان ایجاد شود

اعلایی گفت: انتصابات بر اساس کارآمدی افراد بوده و تلاش کردیم تا در انتصابات از اطلاعات موجود در ساختارهای رسمی و پیشینه فعالیت دستگاه ها در دولت های مختلف استفاده کنیم.
کد خبر: ۹۴۲۰۹۹۰
|
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن باغستان قزوین برگزار شد با اشاره به پیشینه و قدمت فرهنگی و تاریخی استان قزوین بیان کرد: قزوین می تواند با شعار فرهنگ، تاریخ و طبیعت، پرچمدار گردشگری کشور باشد.

وی گفت: باید نهضتی ایجاد شود و این حرکت فقط متکی به دولت نیست. هم باید فرهنگ پذیرش گردشگران و اقبال جمعی به سمت ظرفیت های گردشگری شکل گیرد و هم دولت به سمت تسهیلگری و شناساندن ظرفیت های گردشگری و حفظ و احیای آثار تاریخی برود. چرا که قزوین محل زیست بسیاری از اثرگذاران تاریخ ایران بوده است.

استاندار قزوین اظهار کرد: قزوین می تواند مرکز اقتصاد کشور باشد. استان قزوین در دسترسی جمعیت قابل توجهی از کشور و در مسیر گردشگری کشور قرار گرفته و لذا باید با برنامه ریزی مناسب بتوان ظرفیت های استان را به گردشگران معرفی کرد که این امر نیاز به هم افزایی همگانی دارد تا زمینه توسعه گردشگری در استان فراهم شود.

استان قزوین، ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری را دارد

اعلایی عنوان کرد: باید تفکیکی بین فعالان فضای مجازی و فعالان رسانه ای داشته باشیم. از فعالان رسانه ای انتظار حرفه ای گری وجود دارد اما فعالیت فعالان مجازی باید در قالب نهضتی انجام شود تا با توجه به ظرفیت ارزان قیمت و سهل الوصول بودن آنها، برای شناساندن ظرفیت های گردشگری استان در سطح ملی و بین المللی اقدامات لازم صورت گیرد که با تسهیلگری حاکمیت و استفاده از توان و ظرفیت های موجود در استان امکان پذیر است.

وی افزود: بعضی از شهرهای کشور، با ظرفیت کمتر از استان قزوین توانسته اند برای خود با استفاده از ظرفیت های موجود، برندسازی نمایند که این نتیجه هم افزایی مردم، دولت و شهرداری ها و سازمان های مردم نهاد بوده است در حالی که استان قزوین سرشار از ظرفیت هایی است که هر یک به تنهایی می تواند موجب توسعه حوزه گردشگری استان شود.

وی اضافه کرد: ما بسیار امیدوار هستیم که سال آینده فضای پیش رو از نظر امکانات مالی، در شرایط بهتری باشد.

مدیر ارشد اجرایی استان در ادامه با اشاره به تغییرات مدیریتی استان تصریح کرد: این یک امر طبیعی است که با روی کار آمدن دولت جدید، بخشی از بدنه مدیریت استان تغییر کند. در استان قزوین نیز، پس از استقرار در استان و شناخت ظرفیت ها، برای تغییر مدیران استان، برنامه ریزی هایی صورت گرفت.

انتصابات بر اساس کارآمدی افراد بوده است

اعلایی در ادامه با اشاره به معیار انتصابات مدیران استان یادآور شد: طرفداران ایجاد تغییرات حداکثری روند مدیریت را کُند و عده ای روند انتصابات را تُند تلقی می کنند. قطعا انتصابات در جامعه نظرات مختلفی را به دنبال دارد. تغییرات مدیریتی استان نسبت به برخی استان ها، کُند نیست. مدیران در مجموعه های اصلی و جایگاه هایی که می توانستند اثرگذاری بیشتری داشته باشند مشغول به فعالیت هستند.

استاندار قزوین اضافه کرد: انتصابات بر اساس کارآمدی افراد بوده و تلاش کردیم تا در انتصابات از اطلاعات موجود در ساختارهای رسمی و پیشینه فعالیت دستگاه ها در دولت های مختلف استفاده کنیم و در این راستا جریان هایی که در قالب حمایت از اهداف و آرمان های دولت و رئیس جمهور فعالیت می کردند، در کانون مشورت قرار گرفتند.

در حوزه خشکسالی جزو استان هایی هستیم که در معرض تهدید قرار دارد

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به تهدید خشکسالی و اینکه آب اولویت اصلی استان در سال آینده است تصریح کرد: تمامی حوزه ها اعم از کشاورزی، صنعتی، زندگی و غیره متاثر از آب می باشد و از این رو باید برنامه ریزی مناسبی در صیانت از آب در استان داشته باشیم.

وی افزود: استان قزوین در ده سال گذشته دومین استان کم باران کشور بوده و در حوزه خشکسالی جزو استان هایی هستیم که در معرض تهدید قرار دارد چرا که کمترین بارش را در سنوات گذشته نسبت به قبل داشته از این رو در معرض تهدید خشکسالی هستیم و باید اقدامات ویژه ای در این زمینه صورت گیرد.

اعلایی خاطر نشان کرد: در این راستا تعداد زیادی از چاه ها از استحصال خارج شده و اکنون افت منابع آب زیرزمینی را به صورت جدی نداریم اما با توجه به زنده بودن دشت قزوین نیاز است تا برای احیای آن برنامه ریزی داشته باشیم این در حالی است که ۸۸ درصد آب استان، صرف حوزه کشاورزی می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها