به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد شانیان در حاشیه آئین افتتاحیه جشنواره خرید شفاف که در پاساژ میلاد نور همدان برگزار شد، در بین خبرنگاران اظهار کرد: مزیت درج قیمت تولیدکننده در جشنواره خرید شفاف، شفافیت قیمتها، رقابتی شدن قیمتها، حذف واسطههای غیرضرور در بازار و بهرهوری در کارخانهها است که منجر به پایین آمدن قیمتها میشود.
وی با بیان اینکه ضریب قیمت برای کالاهای مختلف متفاوت است، گفت: یک بخش از جشنواره خرید شفاف در برخی از قفسههای فروشگاه زنجیرهای شامل این طرح که قیمت تولیدکننده درج شده فقط فروش میشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: در حوزه مصرفی چه در سود توزیعکننده و و چه سود خرده فروش نهایتا تا ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه همه ساله نمایشگاه بهاره برگزار میشد و منجر به آسیب به اصناف دائم میشد و در برخی موارد در نمایشگاههای بهاره کالاهای بیکیفیت ارائه میشد، عنوان کرد: با این طرح از اصنافی که در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس آسیب دیدهاند و همچنین از مصرف کننده حمایت میشود.
شانیان با بیان اینکه نمایشگاه بهاره برای شرکت کنندگان هزینههای جانبی از جمله حمل و نقل، پرداخت اجاره و .. را در بر داشت که اصناف متضرر میشدند، ابراز کرد: با این طرح مردم با تخفیفهای کذایی هم مواجه نمیشود و از فروشگاه معتبر خرید میکنند.
وی با تاکید بر اینکه با اجرای این جشنواره اصناف و مردم نفع میبرند، عنوان کرد: سازمان صمت و اتاق اصناف به طور مرتب به صورت میدانی بازدید دارند و قیمتها چک میشود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه با اجرای این طرح در بازار تخفیفهای کذایی را ندیدیم، تصریح کرد: این اقدام نظم خاصی به بازار داده است.
وی ضمن تشکر از نیروهای بسیج در راستای کمک به نظارتهای موثر ابراز کرد: با رصد بازار متوجه رونق بهتر میشویم.
شانیان با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون تعداد کسبههای شرکت کننده در جشنواره رو به افزایش است، گفت: بعد از فراخوان برای شرکت در جشنواره اصناف همه استقبال کردند و برگزاری جشنواره یک فضای روانی ایجاد کرده و خود به خود فروش را هم بالا میبرد.
وی با بیان اینکه طی رصدهای انجام شده متوجه شدیم این جشنواره تاثیر خوبی در خصوص پروندههای شکایت شده داشته است عنوان کرد: بازرسیهای امسال به طور هدفمند در حال اجرا است و سعی شده از همه اصناف بازدید شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه بازدیدها با همکاری سازمان صمت، سازمان کشاورزی اصناف، بسیج و اصناف در حال انجام است، عنوان کرد: در نیمه اول اسفند ۳۰۰ پرونده به تعزیرات ارسال شده است که نتیجه به شاکیان اعلام میشود.
وی ابراز کرد: یکی از برنامههای سازمان صمت درسال آینده برندسازی محصولات است که میطلبد بخش خصوص در این بخش ورود پیدا کند و سازمان صمت به عنوان یک فضای حمایتی و تسهیلگری به آنها کمک کند.
شانیان با بیان اینکه در حال حاضر در بحث کیف و کفش ۲۶ برند از جمله آرمینا، جهان، حکمت و ... در استان همدان ثبت شده است، گفت: خوشه چرم همدان افتتاح شده است و مجموعه دپارتمان این صنعت برای آموزش ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه روستاهای فعال در این حوزه از جمله طاهرلو، رباط، زاغه و ... وارد صنعت کیف و کفش شدهاند و اشتغال خوبی ایجاد کردهاند، اظهار کرد: شرکتهای قوی در بخش خصوصی باید ورود کنند که در فضای واسطه بین تولیدکنندگان اصلی و بازار ایفای نقش کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه اتفاق خوبی که در بخش کیف و کفش چرم افتاده است برگزاری نمایشگاههای دورهای است، گفت: این اقدام باعث شده که اکثر استانها برای خرید به همدان بیایند.
وی با بیان اینکه همدان در بحث چرم جزء ۵ استان برتر کشور است و کفش زنانه با برند آرمینا همدان به یک قطب تبدیل شده و از همه جای ایران خواهان دارد، ابراز کرد: در صنعت پوشاک هم نیاز است به این مرحله برسیم.
شانیان با بیان اینکه برای تولید درصدد هستیم سال آینده کلنگ شهرک صنعتی ازرندریان را بزنیم، خاطرنشان کرد: برندسازی با مولفهها، بستههای آموزشی، شرکت در نمایشگاهها، تبلیغات و ... محقق خواهد شد.
انتهای پیام/