با کاروان نور/ ۸

اعزام ۴۰ اتوبوس دانشجویی به اردوی راهیان نور / حضور ۳۵۰ دانشجوی جهادگر در مناطق محروم مازندران

ساری-مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا از اعزام ۴۰ اتوبوس دانشجویی به اردوی راهیان نور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۱۵۶۰
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰

خبرگزاری بسیج، سید امیر سادات کرمی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار اعزامی بسیج مازندران به مناطق عملیاتی جنوب، از اعزام ۴۰ اتوبوس دانشجویی به اردوی راهیان نور خبر داد و گفت: بعد از دوسال کم توفیقی در اعزام راهیان نور، امسال با پیگیری‌های انجام شده و نگاه مثبت دولت، راهیان نور برگزار شد که ازین تعداد ۷۰ درصد خانم‌ها و ۳۰ درصد آقایان بودند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا با اشاره به حمایت دانشگاه‌های مازندران از اردوی راهیان نور، افزود:تقریبا از اکثر دانشگاه‌های اصلی، اعزام دانشجو داشتیم که برخی از دانشگاه‌ها در بحث مالی دچار معذوریت بودند.

سادات کرمی با قدردانی ویژه از سپاه کربلا ادامه داد: در سه روزی که سپاه کربلا میزبان زائرین بود، شاهد کاهش هزینه چشمگیر در بحث اسکان و تغذیه بودیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های فرهنگی این سازمان در اردوی راهیان نور پرداخت و اضافه کرد: سازمان بسیج دانشجویی یک برنامه در راستای رویکرد جهاد تبیین و همچنین مقوله پیشرفت و عقلانیت توام با احساس، با راه اندازی گروه اندیشه ورز طراحی کرد که به نوعی مضمون حضور دانشجویان در مناطق و ماهیت یادمان‌ها و عملیات‌ها در نهایت تصوری در ذهن دانشجو شکل بگیرد که هم موید پیشرفت و پیروزی بوده و هم به نوعی هویت بخش باشد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا با بیان این مطلب که برنامه پاسخ به شبهات هم در این اردو طراحی شده است، خاطرنشان کرد: ذهن دانشجویان بسیار پرسشگر و متمایل به شنیدن به حقایق است هروقت بااین نگاه با دانشجو مواجه شدیم شاهد استقال فزاینده آنها بودیم.

سادات کرمی از اردوی راهیان نور غرب دانشجویی هم خبر داد و گفت:بعد از عید هم برای اردوی راهیان نور به غرب کشور هم برنامه ریزی می‌کنیم چرا که این اردو هم جز برنامه‌های ابلاغی این سازمان است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در ادامه سخنان خود از اعزام ۳۰ گروه جهادی در قالب طرح  عهد خدمت به مناطق محروم مازندران هم خبر داد و افزود: برنامه عهد خدمت از بازه ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ مهرماه برگزار می‌شود که دانشجویان جهادگر  با استقرار در سه قرارگاه با تناسبت ظرفیت‌ها مشغول کار جهادی می‌شوند.

سادات کرمی با اعلام اینکه  هر گروه بین ۵ الی ۱۵ عضو دارد، اضافه کرد:حداقل ۳۰۰ الی ۳۵۰ دانشجو درگیر کار‌های جهادی  هستند که تلفیق راهیان نور که به برنامه جهادی ختم می‌شود یک ماه خودسازی را برای دانشجویان رقم خواهد زد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در ادامه به فعالیت گروه‌های جهادی در مناطق محروم مازندران هم پرداخت و گفت: در حال حاضر یک گروه‌ جهادی در پروژه آب رسانی در یکی از روستا‌های بند پی بابل در حال  فعالیت است. در قرارگاه بهشهر و بخش هزار جریب هم دانشجویان جهادی در بخش آبرسانی، عمرانی و آموزشی مشغول به فعالیت هستند. در بالادست تنکابن هم یک قرارگاه جهادی دانشجویی مستقر است که با همکاری حوزه محلات این کار انجام می‌شود.

به گفته سادات کرمی نامه‌ای از سوی مخبر معاون دولت به استانداری‌ها ابلاغ شده مبنی برحمایت ازطرح عهد خدمت و  استانداری  مازندران هم  برای حمایت دستگاه‌های مرتبط از گروه‌های جهادی جلسه‌ای تشکیل داد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار