استاندار چهارمحال و بختیاری؛

بصیرت‌افزایی از مهم‌ترین پایه‌های جهاد تبیین است

گردهمایی طلاب و فضلای استان چهارمحال و بختیاری مقیم حوزه علمیه قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام و استاندار این استان در قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۵۶۲
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ استاندار چهار محال و بختیاری، در جمع طلاب و فضلای استان مقیم حوزه علمیه قم، گفت: پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شرارت‌های مستبدانه رژیم غاصب صهیونیستی، استقلال، عزت، سربلندی، سرافرازی و نیز اقتدار ایران اسلامی را به رخ دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام ناب کشید.

غلامعلی حیدری  با اشاره به توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اذعان داشت: ناامیدسازی مردم نسبت به انقلاب و آرمان های نظام اسلامی و پمپاژ یاس در میان آحاد جامعه به ویژه جوانان، از مهمترین نقشه های شوم دشمنان است.

یادگار سالهای دفاع مقدس، تغییر سبک زندگی مردم، القا شبهات و انحرافات و معرفی و تقویت عرفان های کاذب و نوظهور، تقابل جدی با عفاف و حجاب را از دیگر جبهه های فرهنگی دانست و یادآور شد: شکل گیری جنگ ادراکی میان مردم و مسئولین و ایجاد و تقویت شکاف میان ملت و دولت و نیز کور کردن بارقه امید در میان مردم و ایجاد تلخی در جامعه از دیگر راهبردهای جدید دشمنان ایران است.

استاندار چهار محال و بختیاری، روشنگری، جهاد تبیین و بصیرت افزایی را مهمترین عامل رهایی جامعه از تاثیر توطئه ها و دسیسه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: درخواست مطالبات متراکم چند ساله از دولت چندماهه، یکی از رویکردهایی است که عده‌ای از ساده لوحان و جیره خواران استکبار بدان دامن زده با بزرگ نمایی مسائل، به سمت امنیتی سازی کشور حرکت می‌کنند تا مشکلاتی را پیش روی گام های بلند کشور برای حل مشکلات مردم ایجاد کنند.

حیدری، اطلاع رسانی و بصیرت افزایی را مهمترین پایه جهاد تبیین عنوان کرد و با بیان این که حضور میدانی در میان مردم و سرکشی از فعالان حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی استان از جمله رویکردهای جدید استانداری چهارمحال و بختیاری است، یادآور شد: توجیه فرمانداران و مسئولان ادارات مختلف استان و حرکت به سمت روان سازی خدمت به مردم و نیز پیگیری مستمر تخصیص اعتبارات استانی با مشارکت نمایندگان مجلس در استان برای اتمام طرح های مهم استانی از دیگر برنامه هایی استانداری در ماه‌های اخیر بوده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، اعطای اختیارات بیشتر به استانداران را از جمله رویه های دولت انقلابی آیت الله رئیسی توصیف کرد و اظهارداشت: تسریع در معرفی و انتصاب مدیران موفق استانی و سرعت بخشی به ریل گذاری خدمت رسانی به مردم، از تاکیداتی است که پیگیری می گردد.

یادگار سالهای دفاع مقدس، تشکیل کارگروه‌های تخصصی استانی و شناسایی ۷۰۰ پروژه نیمه تمام در استان چهار محال و بختیاری و اولویت بندی پروژه‌ها برای قرار گرفتن در دستور کار را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: احصا مشکلات خاص استانی و اطلاع رسانی آن به مسئولان کشور، به ویژه ریاست جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی و در دستور کار قرار دادن طرح توسعه جهشی از رویکردهای جدید استانداری چهارمحال بختیاری است.

حیدری، گزارشی از گستره نرخ بیکاری استان چهار محال و بختیاری ارائه کرد و با بیان این که برآنیم تا نرخ بیکاری استان با پیاده سازی طرح‌های راهبردی و ارائه راهکارهای عملیاتی کاهش چشم‌گیری پیدا کند، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از استعداد بنیادهای مالی و اعتباری کشور و فعال‌سازی ظرفیت بخش خصوصی از جمله راهبردهای مهم استان در توسعه صنعتی و اقتصادی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، به ظرفیت پروژه‌های جاده‌ای استان، تقویت حمل و نقل و ایجاد مسیر ترانزیتی و تبادل کالا اشاره کرد و یادآور شد: تمرکز بر روی تقویت بنیه‌های کشاورزی و دامپروری و تامین آب شرب پایدار استان چهارمحال بختیاری، از جمله تاکیداتی است که پیگیری می گردد.

یادگار سالهای دفاع مقدس، صداقت و مجاهدت دولت مردمی آیت الله رئیسی برای حل مسائل و مشکلات انباشته کشور را ستودنی توصیف کرد و ابراز داشت: متاسفانه عده‌ای با مانع تراشی ها به دنبال این هستند تا مردم مزه شیرین خدمت جهادی و صادقانه دولت مردمی و تاثیرات وحدت و همدلی همگانی را نچشند.

حیدری پرهیز از تفرقه افکنی میان نیروهای انقلاب و تمرکز بر مسائل اساسی کشور را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: جوانگرایی یکی از ویژگی های بارز دولت مردمی آیت الله رئیسی است که در کنار جوان گرایی، بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت تجربیات و دیدگاه‌های نخبگان پیشکسوت تاکید می‌گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر این که وامدار هیچ گروه و جناحی نیستم و از دیدگاه های نخبگانی جریان های متعدد استقبال می کنیم، خاطرنشان کرد: مردمی بودن، گره گشایی از کار مردم، حضور میدانی در میان آحاد ملت، بازدید هفتگی مدیران استانی از شهرستان‌ها، جوان‌گرایی و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای پاکدست از جمله تاکیدات استانداری است.

حیدری، بر اهمیت تقویت حضور تبلیغی طلاب و فضلا در استان تاکید کرد و اظهار داشت: استان شدیدا نیازمند حضور جهادی طلاب و فضلای ارجمند بوده و استانداری همواره آماده همکاری با طلاب و فضلای نخبه استان و اساتید معزز حوزوی است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، با اشاره به برخی از مشکلات و دغدغه های اجتماعی استان چهارمحال بختیاری، با بیان این که مصوبات خوبی برای توسعه زیرساخت های استانی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح آب رسانی به مناطق محروم استان تصویب شده است.

یادگار سالهای دفاع مقدس، در بخش پایانی سخنان خود بر لزوم تقویت صنایع دستی و اشتغال خانگی، بهبود رویه گل‌خانه‌های استان، تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و گسترش گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: امیدواریم بتوانیم با تلاش و مجاهدت مخلصانه، گام های بلندی در راستای محرومیت زدایی استان برداریم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار