استاندار زنجان :

300 مگابایت برق وارد مدار استان زنجان می‌شود

زنجان _ استاندار زنجان، گفت :از ابتدای تابستان سال آینده 300 مگابایت برق وارد مدار استان می شود.
کد خبر: ۹۴۲۱۶۸۷
|
۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱

به‌ گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛نشست خبری دکتر افشارچی، استاندار زنجان با حضور اصحاب رسانه در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد. 

 

300 مگابایت برق وارد مدار استان زنجان  می‌شود

 

محسن افشارچی ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت امام زمان (عج) و عید نوروز، اظهار داشت :اولین قدم، ارزیابی شاخص های استان است که باید آن ها را سنجید  تا پارامترهای صحیح اتخاذ شود. 

 

 

وی بیان داشت :تولید  ناخالص داخلی که یکی از شاخص‌های ارزیابی رشد اقتصادی استان است که در ۹ سال گذشته در ردیف ۲۲ تا ۲۷ قرار داشتیم. 

 

 

 

این مسئول با بیان اینکه در سرانه استان زنجان در رتبه 16 قرار دارد، بیان کرد :ضریب جینی شاخصی اقتصادی برای محاسبهٔ توزیع ثروت در میان مردم است متاسفانه ضریب جینی استان مطلوب نیست. 

 

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه بودجه استان زنجان در سال آینده 8 هزار و 400 میلیارد تومان است، بیان داشت : با توجه به موارد احصا شده  ریل سیاست گذاری های در سال آینده تغییر خواهد کرد. 

 

 

 

این مسئول با اشاره به اینکه در ارتباط با معیشت مردم نیز نیازمند اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت هستیم، بیان کرد: اقدامات مربوط به برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت مربوط به رشد اقتصادی است که در استان پیگیری می‌شود و در ارتباط با اقدامات کوتاه‌مدت نیز یکی از اقدامات انجام شده ایجاد بازارهای موازی   و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف می باشد .

 

 

 

افشارچی با اشاره به حوزه اقتصاد دیجیتال ، گفت :در این حوزه 2 تفاهمنامه با پارک  فناوری اطلاعات و ارتباطات کرج و همچنین پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات  فاوا امضا شده است و درصدد قطعی کردن این دو تفاهمنامه هستيم. 

 

 

 

وی با یادآوری اینکه در همین حوزه صندوق پژوهش نوآوری نیز با ۱۰ برابر اعتباری که قبلاً داشته در حال شکل‌گیری است و خوشبختانه بسیاری از سرمایه‌گذاران استان در این زمینه سهام‌دار شده‌اند، افزود: زمین نیز برای پارک اخذ شده که در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

 

 

 

این مسئول از نهایی شدن نیروگاه آرین خبر داد و افزود :این نیروگاه مشکل گازرسانی داشت که خوشبختانه با صحبت ها و پیگیری های صورت گرفته با شرکت گاز این مشکل حل شده است و 300 مگابایت برق از ابتدای تابستان سال آینده  وارد مدار استان می شود. 

 

 

 

 

افشارچی با بیان اینکه مسئله آب یکی از موضوعات مهم، حساس و از دغدغه های اصلی استان است، تصریح کرد:برای حل این موضوع باید برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت داشت و مهمترین دستاورد در این حوزه تکمیل دوسد مراش و بلوبین بود که  بیش از 420 میلیارد تومان برای تکمیل این دو سد اختصاص داده شده است . 

 

 

 

وی با بیان اینکه مسئله منطقه گاوازنگ در حال حل شدن است، بیان داشت :در این زمینه تمام حق و حقوق اهالی لحاظ شده است . 

 

 

 

افشارچی با اشاره به بازگشایی فرودگاه زنجان، عنوان کرد :مشکل فرودگاه زنجان به‌ طور موقت حل شده است و برای حل دائمی این مسئله نیاز به ورود  سرمایه گذار خصوصی در این زمینه است. 

 

 

 

وی  با اشاره به مشکلات پتروشیمی زنجان، تأکید کرد :این مسئله با عنایت پروردگار متعال در حال حل شدن است و تا دوماه آینده خبرهای خوشی به مردم شریف استان زنجان داده مي شود. 

 

 

 

استاندار زنجان در پایان با اشاره به برنامه های مهم خود در سال آینده، خاطرنشان کرد :در توسعه شهری و روستایی،راه های مواصلاتی استان هزینه و زمان بیشتری صرف خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار