با کاروان نور/ ۴۵

تو بیا خادم زائران شهدا شو، ببین چی بهت میدن!

ساری-اولین بار است که لباس خادم الشهدا را پوشیده و قرن جدید را با خادمی زائران شهدا شروع کرده است و می‌گوید: «فکرش ر ا نمی‌کردم یک روز خادم الشهدا شوم.»
کد خبر: ۹۴۲۲۵۰۰
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱

تو بیا خادم زائران شهدا شو، ببین چی بهت میدن!

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران ،علی ابراهیمی گتابی-  یکی از صحنه هایی که در راهیان نور توجه زائرین را به خود  جلب می کند ، حضورجوانانی است که با لباس یکدست خاکی به زائرین خدمت می کنند.جوانانی از نسل سوم و چهارم انقلاب که نه جنگ دیدند و نه دوران نقلاب رالمس کردند اما هزاران کیلومتر دور از خانه و خانواده، به مناطق عملیاتی جنوب می آیند تا در خدمت زائرین شهدا باشند.جوانانی که شاید در خانه خودشان دست به سیاه و سفید نزنند اما وقتی برای خادمی شهدا به راهیان نور می آیند هرکاری که باشد، انجام می دهند از شستن سرویس های بهداشتی بگیر تا جاروکردن محوطه اردوگاه و...

برای ما که می بینیم خادمین جوان با چه شوقی برای خدمت به زائرین مسابقه می گذارند و انگار هرکسی بااخلاص تر باشد، پیروز میدان مسابقه است،سوالی در ذهنمان شکل میگیرد که دلیل این شور واشتیاق چیست؟

به سراغ علی عاشوری خادم الشهدای اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک رفتیم تا پاسخی برای این سوال پیدا کنیم. او می گوید: «خادمی یک دانشگاه است. در این دانشگاه درس اخلاص،مسئولیت پذیری،خودسازی و عمل به موقع را انسان یاد میگیرد. اصلا دوره خادمی، با همه اردوها با همه دوره ها و کارها فرق دارد و آدم دلش نمیخواهد که این دوره تمام شود.»

این خادم الشهدای جوان حس و حال خادمی را وصف نشدنی بیان می کند و ادامه می دهد:« اینجا کسی رئیس نیست. همه یک عنوان دارند و آن هم خادم الشهدا. صمیمیت بین خادم ها بسیار زیاد است و انسان حسرت این را دارد که ای کاش خادمی تمام نشود.»

عاشوری اولین بار است که لباس خادم الشهدا را پوشیده و قرن جدید را با خادمی زائران شهدا شروع کرده است. او می گوید:« هرچه از اخلاص خادم هایی که در این مکان مشغول خدمات رسانی به زائرین هستند، بگوییم کم است.»

« اینجا  کسی بچه ها را مجبور به کاری نمی کند، و هرکسی هرکاری که مایل است برای خدمت به زائرین انجام می دهد.» عاشوری این حرفها رامی زند و ادامه میدهد:« فکرش ر ا نمی کردم یک روز خادم الشهدا شوم.»

با یک خواب، عاشوری ،خادم الشهدا شد. به گفته خودش مسئول اعزام خیلی سخت گیر بود و هنوز پرونده خادمی اش در مرحله مصاحبه بود  اما می دانست که بالاخره به راهیان نور اعزام میشود. او می گوید:« دو هفته قبل از اعزام ، شهید همت و شهیدابراهیم هادی را خواب دیدم که به من گفتند تو خادم الشهدا می شوی.» 

عاشوری خاطرنشان می کند:«به اینجا که آمدم یکی از دوستانم می گفت: علی راستش را بگو آنجا چه چیزی به تو می دهند، وعده چیزی به تو دادند؟!به دوستم گفتم: منم مثل تو فکر میکردم که به خادمین چیزی میدهند. اما ای کاش به اینجا بیایی و بعد بفهمی چیزی نگرفتن خیلی قشنگتر از چیزی گرفتن است. اجر ومزد را در این دنیا نبینی و آن را برای اخرتت بخواهی خیلی قشنگتر است.دلت از دنیا پر است و اما وقتی خادم الشهدا می شوی پشتوانه داری و شهدا شفیع ات می شوند.»

خادم الشهدای اردوگاه شهید جعفرزاده مازندران در اندیمشک از خادمی جز اجر و مزد اخروی هیچ چیز دیگری نمی خواهد:« شاید هرکسی نظری داشته باشد اما برای من مزد خادمی شهدا ذخیره ای است برای آخرتم.»

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها