خبرهای داغ:
استاندار قزوین؛

افزایش قابل توجه میزان مسافرپذیری و تردد جاده‌ای در قزوین

استاندار قزوین در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون در حوزه مسافرپذیری و تردد جاده‌ای افزایش قابل‌توجهی را در استان داشته‌ایم و آماده پذیرایی از مسافران در موج دوم سفرهای نوروزی هستیم.
کد خبر: ۹۴۲۳۰۸۲
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، محمدمهدی اعلایی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان که با محوریت ارائه گزارش دستگاه‌ها تا کنون و آمادگی برای موج دوم سفرها برگزار شد، گفت: «این حجم از مسافرت‌ها نشانگر وجود نشاط در جامعه و روحیه مثبت در بین مردم کشور و استان است که در کنار بسیاری از مؤلفه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، بارقه‌هایی از امیدبخشی را در سال ۱۴۰۱ نمایان می‌کند.

استاندار قزوین تصریح کرد: قرن جدید، قرن موفقیت‌های ملت ایران و تبلور نتیجه زحمات و تلاش‌هایی است که با تدبیر و سخت‌کوشی و اخلاص مردم به دست آمده و امیدواریم این بهار خوب، بهار و نشاط دائمی را برای ملت ایران به همراه داشته باشد.

رییس ستاد اجرایی خدمات سفر استان افزود: خدمتگزاران مردم در قزوین در ایام نوروز و باقی ایام سال همت و تلاش دو چندانی در امر خدمت‌رسانی به مردم خواهند داشت تا در قافله موفقیت‌های پیش‌روی ملت ایران نقش‌آفرینی به‌سزایی داشته باشند.

اعلایی با تاکید بر اینکه هم‌استانی‌ها باید روز طبیعت خوب و خاطره انگیزی را تجربه کنند تصریح کرد: «علاوه بر میهمان‌پذیری شایسته همه دستگاه‌ها باید برای روان‌سازی ترافیک در مسیرهای پرتردد و تامین کالاهای مورد نیاز مردم برنامه‌ریزی و آمادگی داشته باشند به طوری که اقدامات انجام‌شده برای رفاه و آسایش مردم برای آنها محسوس و قابل‌درک باشد.

وی ادامه داد: باید برای کاهش تصادفات رانندگی و تلفات جاده‌ای در موج دوم سفرهای تعطیلات نوروزی هدف گذاری و برنامه‌ریزی شود و در کنار ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی با تخلفات حادثه‌ساز در جاده‌ها و آزادراه‌ها برخورد قاطع و بازدارنده صورت گیرد.

استاندار با تاکید بر لزوم نظارت جدی بر عملکرد مراکز بین‌راهی افزود: مراکز بین‌راهی نقاط تلاقی با مسافران هستند و مکان‌های عمومی مورد استفاده گردشگران مانند نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی باید به صورت جدی رصد شوند و در صورت مشاهده تخلف و عدم تمکین مطابق با قوانین برخورد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ارائه خدمات متمرکز و مناسب به مسافران، کاهش اتلاف وقت و فراهم کردن آسایش بیشتر رانندگان، دسترسی سریع رانندگان و مسافران به خدمات مورد نیاز، کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد در جاده‌ها باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

بازدید بیش از ۲۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری قزوین

علیرضا خزائلی نیز در این جلسه با ارائه اماری از فعالیت دبیرخانه ستاد در ایام نوروز اظهار کرد: از ۲۶ اسفندماه تا کنون ۲۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند که بیشترین بازدیدهای انجام شده مربوط به دولتخانه صفوی و کاروانسرای سعدالسلطنه بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات نوروزی شاهد استقبال بیشتری از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان قزوین باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: از ابتدای سفرهای نوروزی تاکنون بیش از ۴۰ هزار مسافر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته و روزانه ۴۰ هزار گردشگر از مجموعه‌های تاریخی استان بازدید کرده اند.

خزائلی با اشاره به موج دوم سفرهای نوروزی، تصریح کرد: با توجه به هشدار هواشناسی کشور برای سفر به استان‌های جنوبی و توصیه سفر به استان‌های غربی و شمالی‌غربی، قزوین یکی از شاهراه‌های اصلی این سفرها خواهد بود که باید آمادگی لازم برای مواجهه با افزایش آمار گردشگران در موج دوم سفرها داشته باشیم.

ثبت تردد بیش از ۱۳ میلیون خودرو در جاده‌های قزوین

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای قزوین نیز در این جلسه گفت: ۱۳ میلیون و ۵۲۶ هزار و ۵۷۲ دستگاه خودرو از ۲۵ اسفندماه تا پایان هفتمین روز از سال جدید در جاده‌های استان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه قبل ۳۷ درصد افزایش یافته است.

جواد حق‌لطفی افزود: در این مدت همچنین ۴۹ هزار و ۸۹۴ مسافر از طریق ناوگان عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های کرایه‌ای مسافربری قزوین به اقصی‌نقاط کشور مسافرت کرده‌اند.

پذیرش بیش از هشت هزار مسافر در مراکز اسکان نوروزی قزوین

مدیرکل آموزش‌ و پرورش قزوین نیز در این جلسه از پذیرش هشت هزار و ۳۲۴ نفر روز مسافر در مراکز اسکان نوروزی و خانه معلم‌های استان طی هفته اول تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ خبر داد.

نقی سیاهکالی مرادی با اشاره به راه‌اندازی مجدد مراکز اسکان نوروزی بعد از دو سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، افزود: طی هفته اول تعطیلات نوروزی، هزار و ۹۲۱ خانوار در مراکز اسکان نوروزی و ۲۳۲ خانوار در ۲ خانه معلم شهر قزوین پذیرش شدند.

وی ادامه داد: تعداد ۴۵۰ کلاس درس در مدارس استان به همراه دو مجموعه رفاهی و آموزشی در شهر قزوین به منظور اسکان مسافران نوروزی آماده و تجهیز شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها