خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام علیی در گفتگو با بسیج:

همه مسئولین فرمایشات رهبری را فصل الخطاب قرار دهند/ تحقق شعار سال در راستای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور است

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع)همدان گفت: رهبری با تعیین شعار سال ریل‌گذاری را انجام و راهبرد را مشخص کردند و همه مسئولین باید به فرمایشات رهبری اعتقاد راسخ داشته و فصل الخطاب قرار دهند.
کد خبر: ۹۴۲۳۲۱۹
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷

حجت الاسلام حسین علیی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری به اهمیت این موضوع پرداخت و اظهار کرد: مدت‌ها است که مقام معظم رهبری در راستای راهبری نظام و پیش روندگی نظام در عرصه‌های جهانی در ابتدای سال بر یک موضوع  به عنوان مسئله مورد تاکید نظام اشاره و اقدام به نامگذاری سال می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بنا به اولویتی که برای پیشبرد اهداف نظام وجود دارد، شعار سال را انتخاب می‌کند، گفت: رهبرانقلاب موضوع و موردی که بسیار مهم و حائز اهمیت است و می‌تواند نقش کلیدی را در پیشرفت نظام وانقلاب داشته باشد به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به تکرار واژه «تولید» در شعارهای سال‌های اخیر تصریح کرد:  چندین سال است که نگاه حضرت آقا در مسائل اقتصادی است بنابراین به دلیل تحریم‌های دشمن، برخی ناکارآمدی‌ها در داخل و نگاه‌های غلط اقتصادی اولویت اصلی کشور را مسئله اقتصاد و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی را افزیش تولید اعلام می‌کنند و به همین دلیل در تعیین شعارهای سال، بیشتر بر روی مسائل اقتصادی تکیه کرده و در کنار این مسئله کلان اقتصادی، راهبردها را نیز مشخص می‌کنند.

* کلید و تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است

وی با تاکید بر اینکه کلید و تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است، اضافه کرد: هر چیزی که می‌تواند منجر به تولید بیشتر و اقتصاد خوب باشد، رهبری در آن راستا شعار سال را نامگذاری می‌کنند و مسئولین را برای حرکت در این مسیر مکلف می‌کنند با نامگذاری سال، ریل و جهت را برای مسئولین مشخص می‌کنند تا در این مسیر حرکت کنند.

علیی در ادامه سخنان خود به اهمیت موضوع دانش بنیان در نامگذاری شعار سال و حل مشکلات اقتصادی اشاره و بیان کرد: رهبری علم و موضوع دانش بنیان را که منجر به تولید می‌شود به عنوان یک کلید واژه در نامگذاری شعار سال انتخاب کردند که از چند حیث مهم و تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه علم در همه عرصه‌ها اعم از عرصه هسته‌ای، پزشکی، نانو، هوافضا، موضوعات نظامی و ... تولید قدرت می‌کند، تولید علم در عرصه دانش بنیان و موضوعات اقتصادی را عاملی برای افزایش قدرت دانست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان اظهار کرد: علم در عرصه اقتصادی و علوم دانش بنیان می‌تواند منجر به تولید شود و همراه با اشتغالزایی، بهره‌وری را افزایش دهد و علاوه بر آن مشکلات اقتصادی را رفع و درآمدها و قدرت خرید مردم را در مسائلی که به این موضوع مرتبط هستند افزایش دهد.

وی تحقق شعار سال را عاملی در راستای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور دانست و بیان کرد: تمام موضوعاتی که منجر به تولید شود به طور قطع اشتغالزایی را نیز افزایش می‌دهد که در نتیجه آن با افزایش شغل، بسیاری از مشکلات اجتماعی رفع و جوانان به موقع شغل یافته، به موقع ازدواج و به موقع صاحب فرزند می‌شوند و مشکل ازدواج و فرزندآوری نیز حل خواهد شد.

علیی در تشریح مهم‌ترین وظیفه مسئولین در راستای تحقق شعار سال ابراز داشت: باید اولویت برنامه‌ریزی، اجرایی و سیاستگذاری مسئولین بر اساس موضوعات اقتصادی باشد.

وی تصریح کرد: رهبری با تعیین شعار سال ریل‌گذاری را انجام و راهبرد را مشخص کردند بنابراین همه مسئولین باید به فرمایشات رهبری اعتقاد راسخ داشته و فصل الخطاب قرار دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته تفکری حاکم بود که به فرمایشات رهبری اعتقادی نداشتند و همه به فکر غرب و ارتباط با غرب بودند و فرمایشات ایشان را نمی‌توانستند هضم کنند چرا که مشکل اعتقادی و تفکری داشتند بنابراین مسئولین ابتدا باید مشکل اعتقادی خود را حل کنند.

* لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال

وی تصریح کرد: وقتی مسئولی به فرمایشات رهبری اعتقاد قلبی نداشته باشد در مرحله عمل هیچ اقدامی برای تحقق آن انجام نخواهد داد و تنها برای رفع تکلیف چندین جلسه و برنامه برگزار خواهد کرد، بنابراین مسئولین باید به فرمایشات رهبری ابتدا اعتقاد داشته و بعد به آن عمل کنند.

علیی بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال تاکید و عنوان کرد: تمام قوا نیز باید به وظیفه خود در تحقق شعار سال عمل کنند و مجلس خلأهای قانونی را پر کرده، قوه مجریه موانع را برطرف کند و قوه قضاییه حمایت قضایی را از شعار سال داشته باشد.

وی با بیان اینکه در نظام اسلامی تنها یک فرمانده وجود دارد و مابقی در هر جایگاه و مسئولیتی سرباز هستند، تصریح کرد: فرمانده این نظام و کشور مقام معظم رهبری است که همگی در هر مسئولیت و جایگاهی باید خود را  مطیع و سرباز آقا بدانند و به فرمایشات ایشان جامه عمل بپوشانند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه تحقق شعار سال باید نصب العین آحاد مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در تحقق شعار سال وظیفه و رسالتی بر عهده همه است که باید به آن عمل کنند تا مشکلات کشور رفع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات