خبرهای داغ:
ملایر-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارتخانه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، صمت و... باید محصول شرکت‌های دانش‌بنیان را پیاده‌سازی و تجاری‌سازی کنند و در قالب مجموعه‌ای در نظام مدیریتی کشور جاری شود.
کد خبر: ۹۴۲۳۲۵۸
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
ضرورت پیاده‌سازی و تجاری‌سازی محصول شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احد آزادیخواه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای رسیدن به خودکفایی باید صرفه‌جویی ارزی در کشور اتفاق بیفتد، اظهار کرد: نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب در راستای خودکفایی و استقلال است.

وی ادامه داد: بدون شک شعار امسال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» گره‌گشای مشکلات کشور است و شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و خانه‌های خلاق هستند که می‌توانند این فضا را ایجاد کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی صرفه‌جویی ارزی را زاییده واردات حداقلی دانست و بیان کرد: به حداقل رساندن واردات، خودکفایی را رقم خواهد زد و این امر جز در بارور کردن ظرفیت‌های پیدا و پنهان داخل کشور محقق نمی‌شود.

وی افزود: چنانچه ابتکارات شرکت‌های دانش‌بنیان تجاری‌سازی و از خلاقیت جوانان استفاده شود، به جای ارزبَری، ارزآوری را برای کشور به همراه دارد.

آزادیخواه با اشاره به ضرورت استفاده از دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی، ادامه داد: امنیت غذایی امروز پیوست ناگسستنی با امنیت ملی منطقه دارد و اگر امنیت ملی پایدار می‌خواهیم، حتما باید در حوزه گندم، کشور به آرامش برسد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در کشور، عدم استفاده درست از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را مشکل عمده برشمرد و گفت: این در حالی است که وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید این ظرفیت‌ها را پیاده‌سازی و تجاری‌سازی کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: تاکنون این اتفاق رخ نداده و تنها معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عهده‌دار پیاده‌سازی ظرفیت‌ها و محصولات در شرکت‌های دانش‌بنیان است.

به گفته وی قاعده بر این نیست و وزارتخانه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، صمت و اقتصاد و دارایی باید محصول شرکت‌های دانش‌بنیان را پیاده‌سازی و تجاری‌سازی کنند و در قالب مجموعه‌ای در نظام مدیریتی کشور جاری شود.

آزدیخواه احصا نشدن اولویت‌ها در حوزه دانش‌بنیان را از دیگر چالش‌ها برشمرد و اظهار داشت: سالانه حدود ۱۵ میلیون تُن نهاده‌های دامی وارد کشور می‌شود، در حالی که حدود یک میلیون تُن ذرت در کشور تولید می‌شود و سایر اقلام نیز به همین منوال است.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک با بکارگیری شعار سال، می‌توانیم نهاده‌های دامی را با توجه به اقلیم و شرایط کشور بومی‌سازی کرده و با قیمت مناسب عرضه کنیم و این مصداق صرفه‌جویی ارزی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان را یکی از اقدامات مهم مجلس انقلابی عنوان کرد و گفت: یکسال پیش قبل از نامگذاری امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب، مجلس نسبت به نهایی کردن این قانون اقدام کرد.

وی یادآور شد: تمامی نیازمندی‌ها و الزامات در این قانون با محور دانش‌بنیان مطرح شده و چنانچه دولت بتواند از این قانون استفاده کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

آزادیخواه همچنین از تشکیل نخستین جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس در سال جدید با معاون علمی و فناوری رییس جمهور با موضوع شعار سال و استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوع‌های مختلف بخش کشاورزی خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط خوب کشور با تغییر دولت اشاره و بیان کرد: پیرو این تغییر، استاندار همدان که فردی بومی، با تجربه، انقلابی، آشنا به تمامی حوزه‌ها و با سلامت نفس است، به طور قطع می‌تواند آینده خوبی را برای استان رقم بزند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ملایر نیز با ورود فرمانداری جوان، انقلابی، خوش‌فکر و آتیه‌دار، فضای رشد و توسعه این شهرستان تقویت خواهد شد، ما نیز تمام توان خود را برای استفاده از ظرفیت‌های ملی و کمک به مجموعه مدیریتی ملایر به کار خواهیم بست.

وی با اشاره به ابلاغ بودجه ۱۴۰۱ برای اجرا از سوی رییس جمهور، گفت: برای این شهرستان سهم خوبی از بودجه ۱۴۰۱ دیده شد.

آزادیخواه افزود: در این رابطه احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی ملایر به عنوان یکی از پیشنهادهای سفر رییس جمهور به استان همدان مصوب شد که در ماده ۲۰ قرار گرفت و در بودجه امسال درج شد.

وی چهار بانده شدن محور ملایر به خنداب به طول ۴۰ کیلومتر و قرار گرفتن این طرح در ماده ۲۳ با اختصاص رقمی در بودجه ۱۴۰۱ برای اجرا را از دیگر مصوبات در بودجه امسال عنوان کرد و گفت: برای ادامه عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن همدان- ملایر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نامه‌ای مکتوب به رییس کمیسیون تلفیق بودجه دادیم که با اختصاص این رقم، طی ۲ یا سه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: به تازگی فراکسیون فرمانداری‌های ویژه در مجلس تشکیل شد تا با رسیدگی به وضعیت حدود ۴۰ فرمانداری ویژه در کشور، جایگاه آنها شکل رسمی پیدا کند.

وی همچنین مرمت و بازسازی یخدان میرفتاح را از اولویت‌های امسال با استفاده از اعتبارات ملی دانست و گفت: روکش آسفالت محورهای ارتباطی ملایر طی سال گذشته با رشد خوبی اجرا شد و با اختصاص اعتبارات همچنان ادامه دارد.

آزادیخواه ضمن انتقاد از روند کُند عملیات اجرایی دامداری ۶ هزار راسی شرکت شستا، از افتتاح شرکت تولیدی دستکش‌های پزشکی طی سه ماه آینده خبر داد و بیان کرد: طرح توسعه این شرکت نیز در دست اجرا است.

وی در ادامه به شرایط مستعد و مهیای این شهرستان برای سرمایه‌گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح توسعه در شرکت‌های کیان‌کُرد، معادن سرمک، بافتینه و بافتسان و واحدهای فرآوری فروسیلیس، نشان دهنده این است که سرمایه‌گذار در ملایر احساس امنیت می‌کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدیران این شهرستان موظف هستند مسیر راه را برای سرمایه‌گذار تسهیل و تا جایی که می‌توانند قانون را برای سرمایه‌گذار خم کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران ملایر باید ریسک‌پذیر باشند تاکید کرد: حمایت ما نیز از مدیران صد درصدی است، به شرط آنکه برای مردم تسهیل‌گری کنند.

آزادیخواه گفت: برخی در حوزه عزل‌ و نصب‌ها و انتصاب‌ها سر و گردن بالا می‌گیرند، در حالی‌که سرها باید پایین باشد، چراکه مردم ولی نعمت ما هستند.

وی اظهار داشت: نظام ما ولایی است و کسی نباید جزیره‌ای و حاشیه امنی ایجاد کند و خود را قیّم مردم بداند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام مدیریت برابر قانون چینش می‌شود، افزود: مردم ملایر به خوبی در جریان امور هستند و به اندازه‌ای فهم و فرهنگ بالا و قدرت تحلیل دارند که می‌توانند آینده خود را به بهترین شکل ممکن رقم بزنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات