خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهرکرد:

معنای حقیقی جمهوری اسلامی ولایت فقیه است

امام جمعه موقت شهرکرد: راهکار حفظ جمهوری اسلامی و دفاع از آن، حمایت و پیروی از عمود خیمه جمهوری اسلامی است، چرا که معنای حقیقی جمهوری اسلامی ولایت فقیه است.
کد خبر: ۹۴۲۳۵۲۸
|
۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام سید محمد احمدی در آخرین جمعه شعبان العظم  در مصلای امام خمینی ه) شهرکرد، گفت: ویژگی مهم جمهوری اسلامی ایران، مرزبندی با دشمنان است و در مرام آن کنار آمدن با دشمن معنا ندارد.

امام جمعه موقت شهرکرد به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان در‌های دوزخ به روی انسان‌ها بسته است و افراد باید مراقب باشند که این در‌ها به دست آن‌ها باز نشود، همچنین در این ماه مبارک شیطان در زنجیر است و ممکن است شیطان به دست انسان‌ها از زنجیر رها شود.

حجت الاسلام احمدی افزود: پیش از حلول ماه مبارک رمضان لازم است گناهان و عیوب را در وجود خود شناسایی و با خدا عهد کنیم تا آن‌ها را کنار بگذاریم و قدردان روزه‌داری و ماه مبارک رمضان باشیم.

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: براساس روایات توصیه شده در مدت باقیمانده تا ماه مبارک رمضان، لازم است اگر افراد دینی بر گردن دارند، برای ادای آن اقدام کنند، همچنین نسبت به پرداخت واجبات مالی مانند خمس و زکات قبل از ماه مبارک رمضان توجه داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی به کسانی هم که به دلایلی نمی‌توانند روزه بگیرند، توصیه کرد علنی روزه خواری نکند و حرمت ماه مبارک رمضان را نگه دارند.

وی بابیان اینکه روزه کار سختی نیست و به اراده انسان‌ها گره خورده است، اظهار داشت: روزه آنقدر عبادت شیرین و پرنشاطی است و برکات فراوانی برای انسان دارد که تحمل گرسنگی و تشنگی در قبال آن ناچیز است.

امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان "تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین"، خاطرنشان کرد: چندین سال پیاپی است که در نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری واژه تولید وجود دارد که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت تولید در کشور است و باید تولید به حد اعلا رسانده شود چرا که زمینه خودکفایی کامل با تولید فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، نقشه راه کشور است و عمل به آن از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کند از همین رو باید تا می‌توان در حوزه اقتصادی به ویژه در تامین معیشت مردم اقدام کرد و باید این تلخی با کمک و همراهی هر سه قوای حکومتی به ویژه دولت خدمتگزار از جلوی مردم برداشته شود.

امام جمعه موقت شهرکرد با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند ترکیب اسلامیت و جمهوریت یک ترکیب الهی است و از سوی دیگر امام راحل نیز بر جمهوری اسلامی تاکید بسیاری داشتند.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی عصاره و خلاصه اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: ویژگی مهم نظام این است که متحجر نیست اما به اصول خود به شدت پایبند است چرا که حیات جمهوری اسلامی پایبندی به این اصول است و به مرزبندی با دشمنان بسیار حساس است و در مرام جمهوری اسلامی کنار آمدن با دشمن معنا ندارد.

امام جمعه موقت شهرکرد تصریح کرد: بنا بر اصول جمهوری اسلامی، آنهایی که درصددند با مستکبران و دشمنان نظام کنار بیایند و سازش کنند سرباز دشمن هستند و به نظام آسیب می‌رسانند.

‌وی خاطر نشان کرد: ۱۲ فروردین عید بزرگی است و نخستین روز حکومت اعلی به شمار می‌رود و تجلی امامت و ولایت در عصر غیبت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار