معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:

مساجد کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شوند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: اعضای هیات امنای مساجد در مهار آسیب‌های اجتماعی باید ورود کنند.
کد خبر: ۹۴۲۴۸۳۶
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳

 

مساجد کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، جلال آفاقی در دوره آموزشی هیات امنای مساجد و بقاع متبرکه مرکز استان اردبیل با بیان اینکه اعضای هیات امنای مساجد، امین اهالی محلات و آگاه‌ترین افراد به مسائل، مشکلات و اوضاع محله‌ها هستند اظهار کرد: پیشگیری‌های فرهنگی مقدم بر پیشگیری‌های وضعی-انتظامی یا حقوقی-قضایی است، بنابراین مساجد باید به‌عنوان کانون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت کنند.

وی همه اقشار مردم را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مسوول دانست و افزود: در این بین انتظار از اعضای هیات امنای مساجد که متولیان امور مسجد و محله هستند، بیشتر است و دستگاه قضایی استان متولیان امور مساجد را مسوولان مستقیم پیشگیری‌های فرهنگی هر محله می‌داند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، شناسایی خاستگاه‌های جرایم و مفاسد به‌ویژه در محلات را به منظور پیشگیری به موقع از وقوع جرایم ضروری دانست.

مساجد، محل حل و فصل اختلافات مردم شود

آفاقی همچنین با اشاره به طرح دادگستری با شعار "مساجد اردبیل، پایگاه ارتباط مسوولان قضایی با مردم"، از هیات امنای مساجد خواست در خصوص شناسایی آسیب‌ها، مسائل و مشکلات اهالی و محلات و اقدامات پیشگیرانه در این طرح دادگستری را یاری کنند.

وی به اختلافات خانوادگی و مباحث طلاق نیز اشاره کرده و گفت: کارکردهای مساجد ما باید در حد مسجد طراز اسلامی احیا شده، محل حل و فصل اختلافات مردم و منشاء اشاعه صلح و دوستی قرار گیرد.

گفتنی است اجرای طرح مذکور از ماه مبارک رمضان در مساجد کل استان آغاز شده، تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار