خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر مطرح کرد

ضرورت احیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت روحانیت و سپاه

ملایر- امام جمعه ملایر خواستار احیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت روحانیت و سپاه پاسداران و فعالیت این ستاد در تمام ماه‌های سال و به ویژه در ماه مبارک رمضان شد.
کد خبر: ۹۴۲۴۹۸۹
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملایر احیاء این ستاد را لازمه جامعیت ماه مبارک رمضان دانست و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان باید فضای سراسر شهر شروع این ماه را خبر دهد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این راستا اثرگذار است.

وی با بیان اینکه با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر رستگاری خود را تضمین خواهیم کرد، گفت: به واسطه این فریضه واجب، سایر واجبات احیاء و بر پا خواهد شد.

امام جمعه ملایر امر به معروف و نهی از منکر را آبی حیات‌بخش برای سایر واجبات و خشکاننده گناهان دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر به مثابه بازرسی کل کشور است.

وی با تاکید بر اینکه عمل به این فریضه واجب، اعمال ما را به اهتزاز در می‌آورد، خواستار احیای این تشکل در سراسر شهرستان شد.

برقراری با اشاره به ضرورت تذکر لسانی که برآمده از عشق و محبت است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر به معنای سرک کشیدن در زندگی مردم نیست چراکه شما عمل کننده را از منکری که آشکار و برملاست، نهی می‌کنید.

وی به اهمیت روش تذکر دادن در انجام این فریضه واجب اشاره و خاطر نشان کرد: تذکر دادن باید از موضع رفاقت، انس و الفت باشد.

امام جمعه ملایر خودسازی را هدف نخست انجام امر به معروف و نهی از منکر دانست و خطاب به مسئولان گفت: باید برای راه‌اندازی شعبه شورای امر به معروف و نهی از منکر در بخش‌های تابعه شهرستان تلاش کنیم و در این راه جدیت به خرج دهیم.

وی خواستار احیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت روحانیت و سپاه پاسداران و فعالیت این ستاد در تمام ماه‌های سال و به ویژه در ماه مبارک رمضان شد.

*ضرورت آسیب‌شناسی و شناسایی مشکلات بخش‌های تابعه شهرستان

فرمانده سپاه ناحیه ملایر نیز در این جلسه اظهار کرد: آسیب‌شناسی و شناسایی مشکلات بخش‌های تابعه شهرستان برای برنامه‌ریزی راهکارهای مورد نظر در احیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

سرهنگ علی اصغر فارسی خواستار اعلام برنامه‌ها، پیگیری مصوبات و تحقق آنها و نیز ثبت بازخورد مورد نظر در این ستاد شد و گفت: امسال ۶ محله در شهرستان ملایر برای انجام فعالیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و خدمت رسانی مشخص شده است.

وی خدمت رسانی به مردم را تضمین کننده اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: باید تمام ظرفیت‌های شهرستان را برای خدمت رسانی به مردم به ویژه در این ۶ محله به کار بگیریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات