نویسنده کتاب «آن مرد بی‌تکرار» عنوان کرد

«آن مرد بی‌تکرار»؛ اشعار فارسی و آذری در سوگ شهید سلیمانی

تبریز- نویسنده کتاب «آن مرد بی‌تکرار» گفت: کتاب «آن مرد بی‌تکرار» مجموعه آثار شعرای آذربایجان در سوگ سردار شهید «قاسم سلیمانی» است که شامل ۲ قسمت آذری و فارسی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۵۲۵۹
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مختار صدرمحمدی اظهار داشت: کتاب «آن مرد بی‌تکرار» مجموعه آثار شعرای آذربایجان در سوگ سردار شهید «قاسم سلیمانی» است که شامل ۲ قسمت آذری و فارسی می‌شود.

وی افزود: در ابتدا بنا بود کل اشعار درباره شهید «سلیمانی» جمع‌آوری و منتشر شود؛ اما مشخص شد چنین کتابی بسیار حجیم و مفصل خواهد بود و برای همین به این تصمیم رسیدم که فقط به اشعار شعرای آذربایجانی بسنده کنم. از بین اشعار جمع‌آوری‌شده نیز برخی کنار گذاشته شدند و در واقع گلچینی از آن‌ها در کتاب درج شد.

«صدرمحمدی» ادامه داد: کتاب شامل ۵۶ شعر فارسی و ۲۴ شعر آذری است که توسط ۴۴ شاعر فارسی‌زبان و ۲۳ شاعر آذری‌زبان سروده شده‌اند. اشعار کتاب نیز تنها متعلق به شعرای آذربایجان شرقی نیست و اشعار شعرای سایر استان‌های شمال‌غرب و حتی شاعری از کشور عراق نیز در آن چاپ شده است.

وی درباره انگیزه نگارش این کتاب اظهار داشت: صرفا از روی علاقه شخصی این کار را انجام دادم. به عبارتی هنگامی که دیدم در خصوص سردار هیچ کاری از دستمان برنمی‌آید، تصمیم به گردآوری این اشعار گرفتم تا حداقل قدمی در این راه برداشته باشم.

«صدرمحمدی» گفت: شاید امروز انتشار این اشعار تاثیر زیادی نداشته باشد؛ چراکه سردار چهره معاصر ماست، ولی ادبیات، جهانی است که متعلق به الان نیست؛ لذا این کار انجام شد تا اشعار شاعران آذربایجان در سوگ سردار، برای آینده و آیندگان به یادگار بماند.

نویسنده کتاب «آن مرد بی‌تکرار» افزود: گردآوری مطالب توسط خودم انجام شد؛ اما بعدا مراحل آماده‌سازی، بازبینی و چاپ کتاب را اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برعهده گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار