سفره ضیافت الهی به همت بسیجیان در محله اسلامی آل یاسین پهن شد

به مناسبت ماه مبارک رمضان بسیجیان پایگاه مقاومت امام خامنه ای (مدظله) اقدام به برگزاری مراسم افطاری ساده در محله خود کردند.
کد خبر: ۹۴۲۵۷۸۴
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه؛ همزمان با ماه مبارک رمضان سفره ضیافت الهی به همت پایگاه امام خامنه ای (مدظله) در محله اسلامی کریم آل یاسین (ع) سرخه در مسجد جمعه با حضور نمازگران و بسیجیان پهن شد.

علی اکبر مونسان فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام خامنه ای (مدظله) در حاشیه این افطاری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید فطر سال 92 اظهار کرد: حضرت آقا فرمودند: یک سنت خوب هم امسال بیش از سال های دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادن های ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابان ها بود. در بیشتر شهرهای کشور که بسیار کار شایسته‌ای است در مقابل افطاری‌های مسرفانه‌ای که شنیده شد.

او افزود: حضرت آقا در ادامه فرمودند: دانسته شد که بعضی‌ها به بهانه‌ی افطار، حرکات و عمل مسرفانه انجام می دهند و به جای اینکه در ماه رمضان وسیله‌ای بشوند برای نزدیکی روحی به فقرا و مستمندان، با این عمل، با این حرکت، خود را در لذات جسمانی غرق می کنند. نمی خواهیم بگوئیم که اگر در افطار، کسی غذای مطبوعی مصرف کرد، این کار ممنوع است؛ نه، در شرع این ها ممنوع نیست؛ اسراف ممنوع است، زیاده‌روی ممنوع است، ریخت‌وپاش فراوانی که گاهی در این جور مجالس انجام می گیرد، ممنوع است. چه بهتر که کسانی که می خواهند افطاری بدهند، با همین سنتی که رایج شده است، افطاری بدهند؛ که مردم را، رهگذران را و کسانی را که مایلند از افطاری استفاده کنند، در این سفره‌های رایگان و با بذل و بخشش و گشاده‌دستی، در کوچه‌ها، در خیابان ها، در حسینیه‌ها، افطاری می دهند.

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج امام خامنه ای (مدظله) بیان داشت: بر اساس فرمایش و توصیه مقام معظم رهبری در خصوص افطاری ساده و بنا بر توصیه‌های روایی در دین مبین اسلام، اعضای حلقه صالحین شهید حسین سماوی تصمیم به برگزاری ضیافت افطاری گرفتند.

مونسان در ادامه اضافه کرد: هزینه‌های برگزاری این ضیافت نیز توسط اعضای حلقه به صورت مشارکتی، پرداخت شد.

او بیان داشت: این برنامه با حضور بسیجیان در نماز جماعت مسجد جمعه سرخه آغاز و سپس با صرف افطار، برگزاری حلقه صالحین ادامه یافت و در انتها با حضور در برنامه تربیت بدنی پایگاه در سالن تربیت بدنی سپاه در ساعت یک بامداد پایان یافت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار