کارشناس مسایل دینی و مذهبی:

صبر و مقاومت از ویژگی های کریم اهلبیت است

حجت الاسلام رشیدی گفت: امام حسن علیه السلام در برابر مشکلات زمان خود و هجمه ها علیه دین وتشیع کوه صبر، مقاومت و استقامت بود.
کد خبر: ۹۴۲۵۹۷۸
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) به جایگاه ائمه اطهار (علیهم السلام) در نزد خداوند اشاره کرد و گفت: انسان برای رسیدن به کمال باید به ریسمانی دست بزند که آن ریسمان محکم و قابل اعتماد باشد و اهل بیت (علیهم السلام) بهترین و محکم ترین ریسمان برای رسیدن به کمال هستند.

حجت الاسلام  مرتضی رشیدی ادامه داد: امام حسن (علیه السلام) الگوی تمام عیار و سرمشقی جاودانه برای تمام نسل ها و نمونه بارزی از یک انسان کامل و تربیت یافته در مکتب نبوی ، علوی و فاطمی است.

رشیدی افزود: سبط اکبر عابد ترین مردم در زمان خود بود به طوری که با پای برهنه به سفر حج می رفت و مدام در حال ذکر خدا بودند ، هنگامی که امام حسن (علیه السلام) وضو می گرفت اعضا و جواره امام به لرزه در می افتاد و رنگ مبارکش زرد می شد و چون از حضرتش سبب آن را می پرسیدند می فرمود: به جا است که هنگامی هر بنده در نزد پروردگار عرش قرار گیرد ،رنگش زرد شود و جوارحش بلرزد.

وی عبادت، ترس از خدا ، همنشینی با قرآن را از ویژگی های فردی امام حسن (علیه السلام) بیان کرد و گفت: هر وقت نام مرگ ، قبرو قیامت به میان می آمد حضرت امام حسن (علیه السلام) گریه می کردند و در این زمینه مردم را هوشیار و ارشاد می کردند.

کارشناس مسائل دینی به خصوصیات اجتماعی امام اشاره کرد و اظهار داشت: مهربان بودن با مردم،  گذشت ، تواضع و فروتنی از بارزترین خصوصیات اجتماعی امام حسن (علیه السلام) بود.

ذکر مولودی توسط مداح اهلبیت (علیهم السلام) از دیگر برنامه های این مراسم جشن بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار