خبرهای داغ:
معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بودجه فرهنگی باید افزایش یابد تا شاهد رشد قابل توجهی در عرصه فرهنگ باشیم

همدان-معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در عرصه فرهنگ مشکل عدیده داریم؛ بنابراین بودجه فرهنگی باید افزایش یابد تا شاهد رشد قابل توجهی در عرصه فرهنگ باشیم.
کد خبر: ۹۴۲۶۹۶۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  دکتر سید محمد هاشمی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: استفاده خوب و توجه ویژه به سرمایه انسانی در دورن اداره کل از وظایف مدیر کل جدید است که باید انجام دهد.

وی با بیان اینکه مدیرکل جدید بر همگرایی تمرکز جدی کرده و با ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی در راستای کارها بکارگیری کند، ابراز داشت: ما در عرصه فرهنگ مشکل عدیده داریم و یکی از آن تعدد نقاط فرمان است با اعتبارات اندک؛ بنابراین بودجه فرهنگی باید افزایش یابد تا شاهد رشد قابل توجهی در عرصه فرهنگ باشیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: ما هنوز در عرصه‌های مختلف مشکل داریم و باید همه دستگاه‌ها را دور هم جمع کرد تا یک هم افزایی و هم گرایی انجام دهیم.

وی ادامه داد: مدیرکل جدید باید تمام توان خود را روی یک شاهکار بگذارد که این راهکار دو پَر دارد اول اینکه بتواند یک عملیات بزرگ فرهنگی انجام دهد و دوم اینکه همه ما آمدیم و خواهیم رفت و شاهکار ما این است که بتوانیم بعد از چند سال مسئولیت، یک نسل نو و جوان به این شهر و دیار معرفی کنیم.

هاشمی گفت: یکی از سهل‌ترین و بهترین و هم‌افزاترین استان در مسیر انتخاب استان همدان بود که بسیار دقیق و نرمال و بدون هوا و هوس مدیریتی برخورد داشتند.

*همدان این پیشینه را دارد که در تحقق فرهنگ نوین اسلامی نقش آفرینی کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: فرهنگ ایران زمین شبیه به یک قوس و قزح و رنگین کمان است که رنگ‌های زیبایی دارد.

مسعود ویژه با بیان اینکه یکی از رنگ‌های زیبای این قوس و قزح فرهنگی ایران زمین، استان همدان است، ابراز داشت: همدان مهد تمدن و پایتخت تاریخ و تمدن ایران است.

وی ابراز داشت: در جنگ روایت‌هایی که مطرح شده فضاهای جدیدی پیش روی ما است از زندگی دوم، فضای مِتاوِرس که رسانه‌ها برای ما رقم زدند و بستر متغیری که در عرصه فرهنگ با آن مواجه هستیم، اتفاقاتی که در عرصه فرهنگ با عنوان هم‌گرایی فرهنگی با آن پیشینه‌ای که در عرصه دهکده جهانی در حال رقم زدن است و القاء فرهنگ قالب به اقصی نقاط جهان و ایران که تحت تأثیر این رسانه‌هایی که با نگاه استعماری امروزه بر استعماری نوین مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: راهکاری که در این زمینه می‌تواند رقم بخورد همین اتفاقاتی است که در عرصه هنر می‌تواند به نوعی رقم بخورد که استان همدان با داشتن فرهیختگان زیاد و بزرگانی در عرصه‌های مختلف هنری این پیشینه را دارد که در تحقق فرهنگ نوین اسلامی نقش آفرینی کند.

وی ابراز داشت: استانی که مهد تمدن است می‌تواند آغاز و به نوعی تقویت کننده و حرکت دهنده در راستای فرهنگ و تمدن نوین اسلامی باشد این ظرفیتی که در استان قرار دارد می‌تواند پشتیبانی کننده تحقق اهداف ما باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار