خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان:
همدان- مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان گفت: تمام بوق‌های تبلیغاتی و رسانه‌های دشمن، فرهنگ و باورهای ما را هدف قرار داده است و با ایمان جوانان ما کار دارند.
کد خبر: ۹۴۲۶۹۵۱
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۱
رسانه‌های دشمن، فرهنگ و باورهای ما را هدف قرار داده است

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا فریدونی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ابن سینا با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت فرهنگ و نیاز انسان به فرهنگ بسیار روشن است که نیاز به استدلال ندارد.

وی افزود: فرهنگ همان باور‌های مردم، ایمان و عادت‌هایی است که روزمره با آن سروکار داریم.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان ابراز داشت: تمام بوق‌های تبلیغاتی و رسانه‌های دشمن، فرهنگ و باور‌های ما را هدف قرار داده است و با ایمان جوانان ما کار دارند بنابراین باید بگوییم که در اداره ارشاد کار سخت است.

وی بیان کرد: ظرفیتی در دوران پساکرونا وجود دارد که باید حرکتی جدید در این عرصه ایجاد شود.

فریدونی گفت: اهمیت دادن به مسجد یعنی اهمیت دادن به فرهنگ و باید مساجد و کانون‌ها را بیشتر فعال کنیم و این نکته‌ای است که باید به آن توجه شود.

رئیس خانه شعر و ادب همدان نیز در ادامه اظهار داشت: کار در اداره ارشاد بسیار حساس سخت و ارزشمند است.

بهرام ترکمان افزود: اگر جامعه فرهنگ و هنری ما حرکت داشته باشد مسلم بدانید صلح و آرامش در جامعه حاکم خواهد شد و هر اندازه جوامع هنری توسعه یابد و با فرهنگ غنی ما همراه باشد جرم در آن کم خواهد شد.

*وجود علما، مفاخر و مشاهیر، همدان را منحصر به فرد کرده است

در ادامه مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز عنوان کرد: استان همدان پایتخت تاریخ و تمدن است که به درستی نامگذاری شده است.

احمدرضا احسانی افزود: وجود علما، مفاخر و مشاهیر، همدان را منحصر به فرد کرده است و در هر زمینه‌ای در حوزه رسانه، خوشنویسی، سینما و موسیقی و... فعالیت زیادی دارد و در فعالیت‌های قرآنی ظرفیتی داریم که استان همدان در این زمینه بسیار فعال بوده و در کشر بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه ۸ هزار شهید ارزشمند استان همدان را متبرک کرده‌اند، افزود: شهدای زنده‌ای داریم که در این استان در حال تلاش هستند.

وی ابراز داشت: در بدو ورود در سال ۹۸ این اداره بیش از ۲ میلیارد تومان بدهی جاری داشت که جایگاه اداره ارشاد تنزل کرده بود و انگیزه نیروی انسانی پایین بود.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پروژه‌های عمرانی استان بلا استثنا تعطیل بود و پروژه‌های فامنین، زنگنه فیروزان و... متوقف شده بود.

احسانی با اشاره به اینکه در بحث مرجعیت فرهنگی تلاش کردیم کار کارشناسی و علمی انجام دهیم و معتقد هستیم در هر جا باید کار کارشناسی شده انجام داد و با گسترش چتر حمایتی اداره به همه حوزه ها، توزیع عادلانه تجهیزات و اعتبارات، در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ از شهرستان‌ها جدا شدیم و وارد روستا شدیم.

وی با بیان اینکه در موضوعات مختلف جشنواره‌های مختلفی برگزار کردیم از جمله جشنواره نماز که در کشور رتبه برتر را کسب کردیم و در تقویت حوزه قرآنی کارگروه قرآنی داریم که با ۴ کارشناس در این اداره در حال فعالیت است، گفت: در حوزه فرزندآوری، زنان بی سرپرست و بدسرپرست و ... طرح داریم و در ساماندهی نیروی انسانی در اداره ۱۶ نفر ساماندهی شدند و تعدادی از همکاران تبدیل وضعیت شدند.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد گفت: در بحث اشتغال بیش از ۱۲۰ درصد در ۲ سال ۹۹ و ۱۴۰۰ ما تحقق اشتغالزایی داشتیم و در حوزه خوداشتغالی آمار بالایی در کشور داریم؛ در حوزه صندوق اعتباری یک هزار و ۴۰۰ نفر عضو صندوق اعتباری هستند و هنر کارت دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه همایش بین المللی ابن سینا را با کمک بنیاد بوعلی برگزار خواهیم کرد، ابراز داشت: در پاسداشت و کنگره بزرگداشت باباطاهر در روز ۱۰ مهر از رباعی سرا‌ها دعوت به عمل می‌آید و امیدواریم این روز ثبت ملی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات