خبرهای داغ:
همدان- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث فرهنگ کار بسیار سختی است که با بخشنامه و آئین‌نامه کافی نیست بلکه ابتکار و خلاقیت می‌طلبد.
کد خبر: ۹۴۲۶۹۴۴
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که شامگاه امروز در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ابن سینا با حضور اهالی فرهنگ و هنر و مسئولین استانی برگزار شد، اظهار داشت: بحث فرهنگ کار بسیار سختی است که با بخشنامه و آئین‌نامه کافی نیست بلکه ابتکار و خلاقیت می‌طلبد.

وی افزود: در هرجا باید کار فرهنگی انجام داد و کارها با خلاقیت پیش برود به خصوص در زمان ما که هر روز در عرصه فضای مجازی ابتکارات و خلاقیت‌های جدید در جبهه دشمن وجود دارد که باید روش‌های دشمن را گرفت با محتواهای دینی و ملی خود آنها را بکار ببریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات رهبری که فرمودند «فرهنگ مثل هوایی است که استشمام می‌کنیم، در هر کجا این فرهنگ باید خودش را نشان دهد و پیوست همه کارهای ما باشد»، گفت: این فرهنگ به خصوص در دولت مردمی سیزدهم باید سرلوحه قرار گیرد.

وی ابراز داشت: وقتی یک نگاه ویژه به استان همدان داشته باشیم مفاخر زیادی در استان هستند که اینها باید مدنظر قرار گیرد اما گاهی اوقات غفلت می‌کنیم از علمایی که در این دیار و پیشکسوت عرصه عرفان هستند از جمله مرحوم ملاحسینقلی شوندی تا مرحوم بهاری و مرحوم ملاعلی معصومی همدانی، مرحوم انصاری تا مرحوم تألهی؛ همه اینها افتخارات عرصه عرفان این استان هستند که باید نسل جدید ما برای حفظ هویت اینها را در نظر داشته باشد.

فلاحی بیان کرد: علمای زیادی در این شهر بودند و شهدایی که از طیف‌های مختلف به شهادت رسیدند، از علمای شهیدی همچون شهید حیدری، شهید مفتح تا شهدای دیگر که در عصر اخیر از این استان پرواز کردند و رفتند و اینها باید برای نسل جدید هویتشان معرفی شوند و بدانند که این داشته‌های استان همدان بوده و افتخاراتی است که وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین حضور انبیاء و اولیاء الهی که در جای جای این استان وجود دارد و شهر همدان هم سرآمد است بنابراین کار بسیار سختی است که بخواهیم در عرصه فرهنگی همه جوانب را در نظر بگیریم و به یک برنامه‌ریزی جامع نیاز دارد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان آسیب‌شناسی فرهنگی وجود دارد در برخی جاها کمتر و در برخی بیشتر که باید اینها را پایش میدانی کرد و در بحث فرزندآوری در کنار استان گیلان جزء استان‌های اول در پایین‌ترین نرخ فرزندآوری قرار داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات