چشمه های علم از قرآن می خروشد و می جوشد

مدیر حوزه های علمیه برادران استان سیستان‌وبلوچستان گفت: چشمه های علم از قرآن می خروشد و می جوشد، که برای قلب جلایی غیر از قرآن وجود ندارد.
کد خبر: ۹۴۲۹۵۷۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت الاسلام رمضانی، مدیر حوزه های علمیه برادران استان سیستان‌وبلوچستان امروز 11 اردیبهشت ماه در جمع پاسداران و سربازان و بسیجیان شرکت کننده در کلاسهای قرآنی سپاه سلمان گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید برای شما موعظه ای می آید که این موعظه ویژگی‌هایی دارد که مایه درمان بیماریهای روحی و روانی و قلب، مایه هدایت بشریت و مایه رحمت برای انسانهای مومن است.

وی با تاکید بر این مطلب که قرآن ریسمان محکم خداوند است و سبب امنیت مسلمانان و بهار قلب آنان است که باعث نشاط، تراوت و شادابی است، ادامه داد: قلب اگر شاداب نباشد و تراوت خود را نداشته باشد قلب افسرده، بیمار و چراگاه شیطان خواهد بود.

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این نکته که چشمه های علم از قرآن می خروشد و می جوشد، که برای قلب جلایی غیر از قرآن وجود ندارد، ادامه داد: امروز شیطان و دشمنان قسم خورده دینی خود را کنار بگذاریم، درون جامعه اسلامی دشمن در رده های مختلف، نیروهای بسیاری تربیت کرده است که اگر هیچ توطئه ای این دشمن نکند،این نیروها باعث انحراف در عالم اسلام می شوند، که هیچ امکان ندارد آمریکا، انگلیس، علیه ملت ما توطئه ای نکند نیروهای بسیاری در لایه های جامعه اسلامی ما تربیت کرده‌اند که خود این نیروها باعث تضعیف جامعه اسلامی و باعث انحراف در دین میشوند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سیستان‌وبلوچستان با بیان این مطلب که قرآن و اسلام را درست بفهمیم کار خیلی سختی است،ادامه داد: ارتباط خود را با قرآن حفظ کنیم و در تمام مراحل زندگی فردی، خانوادگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و در هر مرحله ای از زندگی بتوانیم قرآن را درست بفهمیم و مقاصد قرآن را درست درک کنیم آن وقت است که میتوانیم توطئه ها را خنثی کنیم.

رمضانی بیان کرد: اوج دینداری و دین شناسی ما و تعریف و حفظ دیانت ما در مرجعیت دینی است، قله حفاظت و حراست در دین در مرجعیت دینی است که اگر دشمن تا آنجا نفوذ کند و انحراف در مرجعیت دینی ایجاد کند، دشمن با خیال راحت نشسته و فرمانده هان عالی رتبه ای را که تربیت کرده کار خود را پیش می برند.

وی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس نظریه ولایت مطلقه فقیه برگرفته از آیات و روایات طراحی شده است.

این مسئول اظهار داشت: ولایت مطلقه فقیه یعنی اینکه فقیه در اجرای قوانین دین بر اساس دین تام الاختیار است.

رمضانی تصریح کرد: حضرت آقا در راستای دو نکته بسیار تاکید دارند یکی تبیین دین جامعه و دیگر جهاد تبیین، تبیین دین جامعه به علت اینکه تمام سعی دشمن بر این است که دین را نابود کند و ناکار آمدجلوه دهد و از تمام ظرفیت استفاده کند که دین برای جامعه بشری برنامه ندارد و دین مربوط به حیطه شخصی افراد است.

وی اظهارداشت: قرآن موعظه واضحی است که خداوند در اختیار ما قرار داده برای هدایت خودمان و برای زوایای زندگی ما برنامه دارد دشمن می‌خواهد رابطه شخصی ما با قرآن را بیان کند.

وی ادامه داد: دشمن برنامه ریزی کرده که در سبک عبادت، عزاداری، سخنرانی، نوع بیان احکام ما و در بین خطبا ما انحرافاتی ایجاد کند که این‌ها خطرناک است و وظیفه همه است که به عنوان انسان متدین در جامعه که منتصب به این انقلاب هستیم که اگر انقلاب را از ما بگیرند ما هیچ آبرو و اعتباری نداریم عزت ما به خاطر انقلاب است.

این مسئول در پایان اظهار داشت: متاسفانه امروزه ما وظیفه خود را انجام نمی‌دهیم از جامعه فاصله گرفتیم و نیاز به نهضتی داریم که با جامعه ارتباط بگیریم و مساجد ما مراکز دینی فعال‌تر، شلوغ‌تر و با بر کت تر و قابل استفاده بیشتری باشد، باید امروز همه ما که جز منتخبین دینی و مذهبی جامعه هستیم تلاش کنیم وظایف متناسب با نگاه را عملیاتی کنیم.

وی گفت: امروز منکر جای خود را به معروف داده و این نیاز به جهاد تبیین دارد، جهاد تبیینی که یک بخش عمده آن برغهده حوزه های علمیه و بخش دیگر وظیفه عمومی مسلمانان است تا بتوانیم مجدد فرهنگ قرآنی را در جامعه نهادینه کنیم علاوه برظاهر قرآنی باطن را در جامعه عملیاتی کنیم و خدا به ما توفیقی عنایت کند که هر کس به اندازه پست و توانش مبلغ قرآن و سنت معصومین باشد.

ارسال نظرات