مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه بندر لنگه گفت: عید فطر به خاطر تبعیت از فرمان رب الارباب، عید اطاعت و بندگی مومنان است.
کد خبر: ۹۴۲۹۹۰۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳

حجت‌الاسلام عباس شمس در گفتگو باخبر گزاری بسیج هرمزگان، با اشاره به فرا رسیدن روز عید سعید فطر، اظهار کرد: روز عید فطر در اسلام، روز مقدس و از اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می‌رود که در اکثر کشورهای اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است ماه رمضان پایان یافت ولی خصلتهای رمضانی نباید از زندگی مان دور شود.

وی با بیان اینکه انسان با یک‌ ماه بندگی که با عبادت، روزه‌داری و دعا و مناجات حاصل می‌شود، به فطرت خود که همان توحید است بازگشته و از هر آنچه که خلاف بندگی است پاک می شود، لذا پایان ماه رمضان عید است و زمان پاداش حقتعالی ، افزود: عید فطر به خاطر تبعیت از فرمان رب الارباب، عید اطاعت و بندگی مومنان است.

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه عید سعیدفطر عید کسانی است که خداوند عبادات و روزه‌داری آنان را قبول کرده است، متذکر شد: عبودیت و بندگی خالص موجب پاداش خداوند متعال به بندگان می‌شود.

وی به فلسفه عید فطر در روایتی از حضرت امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد و ادامه داند: عید فطر، روز اجتماع مسلمانان و نیایش و تعظیم در برابر خداوند به خاطر منت‌ها و نعمت‌های بی‌پایانی است که به انسان عرضه داشته است.
حجت الاسلام شمس گفتند؛اقامه نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره را از اعمال مستحبی و واجب روز اول شوال و پایان ماه میهمانی خدای متعال دانست و با بیان اینکه بین صحت اعمال و قبولی آن فرق است، افزود: تکمیل و قبولی روزه ماه مبارک رمضان به پرداخت زکات فطره است.

شمس با یادآوری اینکه پرداخت زکات اموال را بیمه می‌کند، اضافه کرد: تساوی غنی و فقیر و درک زندگی نیازمندان از فلسفه روزه است و پرداخت زکات نیز به عنوان حق فقرا نشان‌گر تاثیرگذاری روزه است.

وی با یادآوری اینکه رونق اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی از آثار زکات است، تاکید کرد: زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اولاً مکلف باشند و ثانیاً فقیر نباشد و ثالثاً نان‌خور دیگران هم محسوب نشوند. کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند.

ارسال نظرات