خبرهای داغ:
پیام فرمانده سپاه استان قزوین در تجلیل از جهادگران عرصه های سازندگی؛

فرهنگ برون رفت از مشکلات و توانمند شدن در برابر دشمنان و امید و نشاط و آینده روشن، در گرو کار جهادی و فرهنگ جهاد است

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در تجلیل از جهادگران عرصه های سازندگی و بزرگداشت هفته بسیج سازندگی، پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۹۴۳۰۳۶۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۴

قروین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در تجلیل از جهادگران عرصه های سازندگی پیامی به شرح زیر صادر کرد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

به راستی که جهاد یکی از درهای بهشت است که خداوند آن را برای اولیای خاص خود گشوده است. جهاد جامه تقوی و زره استوار خداوند و سپر محکم اوست. مولا امیرالمومنین علی (ع) الغارات.

درود و سلام و تبریک محضر همه شما جهاد گران عرصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی. تلاش بی دریغ جهادگران و سنگرسازان بی سنگر و خدمت به محرومان و روستاها، یادگار و دور اندیشی امام راحل بود و امروز بنا به فرمایش رهبر عزیز انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای، همه عرصه های کشور به کار انقلابی و جهاد نیازمند است. فرهنگ جهادی بایستی در همه عرصه های انقلاب اسلامی زنده نگه داشته شود. فرهنگ به استقلال اندیشیدن و برون رفت از مشکلات و فشار های اقتصادی و توانمند شدن در برابر دشمنان و امید و نشاط و آینده روشن، در گرو کار جهادی و فرهنگ جهاد است.

جهادگران میدان دفاع از آبادانی، محرومیت زدایی، سلامت، امداد و...

درود بی‌پایان بر شما که در ایام محنت و سختی از آسایش خود چشم پوشیده‌اید و وارد میدان عمل شده‌اید بی چشم‌داشتی؛ قربتا الی الله و برای آسایش خواهران و برادران دینی خود در عرصه های مختلف، از جان مایه گذاشته اید و بارزترین این حضور عاشقانه، حضور در میدان مبارزه با ویروس کروناست که در عرصه های درمان، واکسن، نهضت کمک مومنانه، غسل و تدفین فوتی های کرونایی و پس از آن حضور در عرصه های محرومیت زدایی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار شهری است.

بدون تردید این روزهای سخت با استقامت ملت بزرگ ما طی خواهد شد ولی قدر و ارج این تلاش شما محفوظ خواهد بود. این اقدام خداپسندانه شما گروه‌های جهادی برآمده از دل ملت در قالب طلاب جهادی، بسیج مستضعفین، پویش‌های مردم نهاد، قطعا از مصادیق بارز آیه شریفه "تعاونوا علی البر و التقوی" است و اجر و پاداش آن رضایت الهی است.

با دیدن این صحنه‌های خلق زیبایی‌های الهی و انسانی، این معنای بزرگ و متعالی در ذهن نقش می‌بندد که همه مردم شریف ایران در کنار غم و شادی یکدیگر بوده و مصداق کلام امام علی(علیه السلام) هستند که آنچه را بر خود می‌پسندی بر دیگران بپسند و آنچه را بر خود نمی‌پسندی بر دیگران نپسند.

بی شک حضور شما افتخارآفرینان در عرصه های جهاد بی منت، برگرفته از کلام امامین انقلاب و عمل به منویات فرمانده کل قواست که؛

اوّلاً: کارتان با ارزش است؛

ثانیاً: کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده‌ هر چه بیشتر از ظرفیّت وجودی انسان است؛ و این دو هیچ یک، نقطه‌ی پایان ندارد؛ پس کار جهادی امروز شما می تواند ده‌ها و صدها برابر، کیفیّت و ارتقا و گسترش یابد.

ثالثاً: ارتقای فکری و عملی جهادگران، آنها را از خدمت‌رسانی‌های ابتدایی و یَدی، غافل و دور نکند. تعمیر دیوار و بام و خانه‌ی آن پیرزن روستایی، به شما و کارهای بزرگتان برکت و نورانیّت میبخشد.

رابعاً: شعار «خدمت‌رسانی برای تحقّق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید. منظومه‌ی معرفتی اسلام در این‌باره را که مشتمل بر صدها درس از لزوم انفاق و لزوم تعاون در بِرّ و تقوا و لزوم نفع رساندن به مردم و لزوم قیام به قسط و امثال اینها است، در برابر میلیون‌ها جوان کشور بگذارید.

خامساً: جهادِ خدمت‌رسانی پیش از سود رساندن به گیرنده‌ی خدمت، به خود خدمت‌رسان سود می رساند. دل کندن از بهره‌های شخصی برای بهره رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقا و اراده را قوّت می بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می کند. این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت‌رسانی نگذاشته‌اند، نشان دهید.

سادساً: در محیط خدمت‌رسانی با اخلاق نیکو و عمل مؤمنانه، اجتناب از محرّمات، تقیّد به مستحبّات، فضای پیرامون خود را آکنده از عطر ایمان و عمل صالح کنید.

سابعاً: حتماً خودِ مردم منطقه‌ خدمت‌ رسانی، به ویژه جوانان را در کار خدمت‌رسانی شریک کنید؛ این نیز خدمتی بزرگ به آنها است.

ثامناً: به ارتباط گروه‌های جهادی با یکدیگر و ارتباط آنها با دستگاه‌های قادر بر پشتیبانی بپردازید؛ بی‌آنکه دچار ارتباط‌های اداری مرسوم و دست‌وپاگیر شوید.

تاسعاً: کارهای خود، پیشرفت های خود، موفّقیّت های خود، توانایی‌های روزافزون خود را به‌شکل هنرمندانه به اطّلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهادِ موفّق شما که فقط بر گوشه‌‌ای از ظرفیّتهای انسانی کشور متّکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است.

لذا، بدین وسیله مراتب سپاس و قدردانی هزارباره خود و همکارانم در سپاه و بسیج را به همه جهادگران و همه آنانی که دیگران را بر خود ترجیح می‌دهند تقدیم کرده بهترین ها را از درگاه خداوند متعال برایتان خواهانم.

 

 

انتهای پیام 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار