کد خبر: ۹۴۳۰۴۲۸
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

گفت و گویی صمیمانه با جناب آقای نجفی مسئول تربیت بدنی استان زنجان

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت شما،

لطفا خودتون رو معرفی بفرمایید و یک بیوگرافی کوتاه از خودتون ذکر کنید.

سلام و خداقوت خدمت شما

بنده نجفی هستم مسئول تربیت بدنی سپاه استان زنجان، متولد سال 1357 در زنجان

تحصیلات بنده در رشته ورزش بوده و مدرک تحصیلی بنده نیز کارشناسی ورزش،

در رشته های کشتی و شنا به صورت تخصصی فعالیت داشته و دارم.

در بحث ورزش قهرمانی بنده در مسابقات کشتی استان، قهرمانی دارم، و همچنین در مسابقات آمادگی جسمانی سپاه در دهه 80 به مقام قهرمانی رسیدم.

و در حال حاضر هم ناجی ، غواص، مربی شنا و... هستم.

 

از چه تاریخی به سمت فعلی منصوب شدید و قبل از آن در چه جایگاهی مشغول به خدمت بودید؟

بنده از ابتدا در حوزه تربیت بدنی بسیج مشغول به فعالیت بودم و از سال 95 نیز توفیق داشتم در سمت مسئول تربیت بدنی سپاه استان خدمت رسانی کنم.

 

به نظر شما برای پیشرفت ورزش بسیج کشور چه گام هایی باید برداشته شود و چه اقداماتی باید انجام شود، و آیا در این مسیر در حال حرکت هستیم یا خیر؟

خب در این رابطه یکی از مهم ترین مسائل بحث استقلال باشگاه مقاومت به عنوان ویترین ورزش بسیج و سپاه مطرح هست.

ما در دهه 80 باشگاه مقاومت را به صورت کاملا مستقل می‌دیدیم، ولی متاسفانه در حال حاضر ادغام آن با تربیت بدنی با توجه به اینکه در تربیت بدنی مشغله کاری بسیار زیاد است و عملا من نوعی به عنوان مسئول تربیت بدنی و به طور همزمان مدیر عامل باشگاه مقاومت نمیتوانم همزمان به تمام مسائل این دو رسیدگی کنم، باعث بروز مشکلاتی در پیشبرد اهداف باشگاه مقاومت شده است.

در بحث استعدادیابی نیاز به بازنگری کلی داریم، زیرا به نظر بنده که در بحث استعدادیابی از قدیمی های تربیت بدنی هستم، مسیری که استعدادیابی ما در حال طی کردن است با مسیری که در ابتدای امر برای آن ترسیم شده بود تفاوت دارد و امروز ما متاسفانه شاهد این هستیم که از استعدادیابی تنها چهارچوبی باقی مانده است که این مورد به جد نیاز به همفکری و بازنگری دارد.

 

اگر به عقب بازگردید باز هم این سمت را می‌پذیرید یا خیر؟

بنده پس از دو دهه فعالیت امروز صادقانه عرض میکنم که حتی اگر سپاه بگوید ما به شما نیازی نداریم، بنده حاضرم بدون توقع و چشم داشت مالی به صورت رایگان برای سپاه کار کنم و حتی دربانی این مجموعه را داشته باشم. این ها به حمدالله از شناختی است که از سپاه در طول این دو دهه پیدا کرده ام.

اما ورزش هم که نور علی نور است! علاقه و تحصیلات و سابقه بنده تماما در حوزه ورزش است و اگر امروز بخواهند مرا از این سمت عزل و. عزیز دیگری را جایگزین کنند بنده میگویم مرا به عنوان نیروی ایشان در تربیت بدنی به کار گیری کنند و جای دیگر نروم زیرا ورزش شغل و تفریح و علاقه بنده هست و نمیتوانم از ورزش جدا شوم.

 

آیا دوست داشتید به جای جایگاه فعلی، در رده های بالای سیاست کشور فعالیت داشتید و به نوعی دولتمرد بودید؟

خیر. ورزش برای من همواره اولویت و انتخاب بنده بوده و هست. البته که امروز ورزش هم نوعی سیاست است.

بنده معتقدم تاثیرگذاری بنده در ورزش هم به انداره سیاست میتواند باشد زیرا من در ورزش با تربیت نیروی جوان کشور در ارتباطم و میتوانم در تربیت نسل بعدی تاثیرگذار باشم و این به نوع خود بسیار مهم است.

 

ارسال نظرات