تبریز- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اولویت قراردادن حوزه فرهنگ، گفت: دشمن با هر قدم سستی و کوتاهی ما در حوزه فرهنگ، ده‌ها قدم جلو می‌افتد.
کد خبر: ۹۴۳۰۷۱۷
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی  به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم،در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: بر اساس بیانات رهبر انقلاب، فرهنگ کشور را می توان در سه عرصه مهم مشاهده کرد که شامل عرصه تصمیم گیری‌های کلان کشور، شکل دهنده به ذهن و رفتار عمومی و سیاست‌های کلان آموزشی دستگاه‌های فرهنگی است.

وی با تاکید بر اهمیت، ارزش و حساسیت کار فرهنگی در جامعه، اظهار داشت: تصور نشود که دشمن در جنگ نرم خوابیده است بلکه شبانه روز در حال تلاش برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی از این حوزه است.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: با وجود شرایط کرونایی در سال گذشته حدود هشت جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار و ۱۸ دستور جلسه بررسی و ۲۱ مصوبه در این جلسات مصوب شد.

امام جمعه تبریز  ادامه داد: از جمله اقدامات مهم این شورا در سال گذشته تنظیم به موقع نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی است و این استان جزو اولین استان های کشور در تنظیم این نقشه است.

وی یادآوری کرد: در این راستا باید کارگروه‌هایی جهت پیگیری نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی تشکیل شود و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی نیز مصوبات این شورا را پیگیری کند تا نتیجه مصوبات دیده شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: در سال جدید نیز باید با جدیت به سمتی حرکت کرد که بود و نبود شورای فرهنگ عمومی مهم باشد و طوری نباشد که این شورا اثری در جامعه نداشته و بود و نبود آن تفاوتی در جامعه ایجاد نکند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، افزود: مسوولان دستگاه‌ها باید نسبت به فرهنگ دغدغه مند باشند و اگر هدف آنان برای حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی فقط رفع تکلیف باشد، اهداف این شورا محقق نخواهد شد.

 وی با تاکید بر اینکه فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد و اعضای شورا باید به طور مرتب در جلسات حضور داشته باشند، اظهار کرد: توجه به فرهنگ را باید از خود شروع کرد و منظم بودن در جلسات شورا یکی از راه‌های توجه به این حوزه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها