خبرهای داغ:
سردار عباسقلی زاده خبر داد؛

فعالیت بیش از ۲۷۰۰ گروه جهادی در آذربایجان شرقی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی

تبریز- فرمانده سپاه عاشورا از فعالیت بیش از ۲۷۰۰ گروه جهادی در آذربایجان شرقی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۰۷۲۰
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سردار اصغر عباسقلی زاده، فرمانده سپاه عاشورا در حاشیه رزمایش جهادگران فاطمی گفت: در این رزمایش به مدت ۱۰ روز جهادگران در راستای محرومیت‌زدایی و با همکاری دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی تا روز ۲۶ اردیبهشت به مردم مناطق محروم و روستایی خدمات ارائه خواهند داد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده از سوی بسیج سازندگی سپاه عاشورا گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان به‌همراه سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا و کمک‌های خیّرین و همچنین دولت، از سال ۱۳۹۶ تاکنون اقدامات محرومیت زدایی خود را با اعتباری بالغ بر ۳۶۷ میلیارد تومان ارائه داده است.

سردار عباسقلیزاده افزود: همچنین ۶۵۶ میلیارد تومان کمک مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشتی، احداث خانه، آب رسانی، تهیه‌ی جهیزیه، تهیه‌ی بسته‌های بهداشتی، طرح شهید سلیمانی، تهیه‌ی موبایل و تب‌لت برای دانش آموزان بی‌بضاعت و ... انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰۴۶ باب خانه‌ی محرومین نیز با اعتبار ۱۲۳ میلیارد تومان و با همراهی سازمان بهزیستی و کمیته‌ی امداد احداث شده است.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۷ هزار کارجو در راستای عمل به شعار سال در دو سال اخیر، گفت: ایجاد ۱۱۲۹ صندوق قرض الحسنه با عضویت بیش از ۶۳ هزار نفر یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی سپاه عاشورا است که تاکنون مبلغ ۵۵ میلیارد تومان از این صندوق‌ها برای ایجاد اشتغال تخصیص داده شده و اکنون نیز با ۱۸ میلیارد تومان موجودی آماده‌ی ارائه‌ی تسهیلات به افرادی که قصد ایجاد مشاغل خانگی، کارگاه‌های کوچک و متوسط دارند، هستیم.

وی ادامه داد: طرح آب رسانی به مناطق محروم که طی قراردادی ما بین سازمان آب و فاضلاب کشور و سازمان بسیج سازندگی سپاه از اواخر سال قبل آغاز شده و در قالب این طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان برای ۱۲۱ روستا در استان، عملیات آب رسانی انجام خواهد شد.

سردار عباسقلیزاده افزود: یکی دیگر از اقدامات سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا مشارکت در ایجاد مسکن است که در راستای کمک به دولت و هماهنگی‌های انجام شده، عملیات احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن ملی در شهر جدید سهند و همچنین ساخت ۳۰۰۰ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در استان آغاز شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها