کنگره شهدای روحانی؛

دیدار و تکریم خانواده شهدا در طاقانک

به استقبال از کنگره ملی شهدای طلبه و روحانی، دیدار و تکریم خانواده شهیدان مصطفی و علی اکبر رفیعی طاقانکی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۳۱۰۶۴
|
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  به مناسبت استقبال از کنگره ملی 4هزار شهید طلبه و روحانی شهید کشور که خردادماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد به همراه امام جمعه شهر کیان با خانواده شهید مصطفی رفیعی و برادر روحانی شهیدش علی اکبر رفیعی در شهر طاقانک دیدار و گفتگو کردند.

سرهنگ پاسدار کرم نظری ضمن دلجویی از مادر شهیدان مصطفی و علی اکبر رفیعی، گفت: ما هرچه داریم از برکت خون شهداست و وظیفه ماست که از خانواده محترم شهدا سرکشی نموده  و علاوه بر حل مشکلات آنها از این خانواده ها روحیه کسب نمایم.

نظری بیان داشت: این عزت و عظمت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی که در نتیجه پیگیری و تلاش در جهت رسیدن به یک هدف بزرگ جهانی ، انسانی و الهی محقق شده،  ازبزرگترین دستاوردهای انقلاب و خون شهداست.

گفتنی است؛ روحانی شهید علی اکبر رفیعی درتاریخ 6/بهمن ماه/1344 در طاقانک به دنیا آمد. پدرش نام او را پنجعلی گذاشت، ولی چون علاقه ای بسیار به حضرت علی اکبر امام حسین علیه السلام داشته نام خود را به علی اکبر تغییر داد.

وضعیت اجتماعی خانواده خبر از مردم دار بودن خانواده در بین اهالی حکایت داشت و وضعیت اقتصادی این خانواده همانند دیگر روستانشینان بسیار ساده و فقیرانه و پدرشان فردی کارگر، اما پرتلاش و زحمتکش بوده است.

شهید بزرگوار در کودکی فردی زرنگ و چالاک بوده است و در مسائل مذهبی نیز در حد آموزه های خود مقید به انجام تکالیف دینی بوده و حسن اخلاق و چابکی ایشان زبانزد بچه های محل و مدرسه بوده است.

چون شهید بزرگوار زرنگ بودند  درس خوان نیز بودند و مورد توجه هم کلاسی ها و حتی سایر بچه های دبستان و معلمان بود.

از همان ابتدا علاقه زیادی به فوتبال داشت. شهید بزرگوار همواره فردی محوری و انسجام بخش به روابط بچه های محل بودند و باهم به بازی مشغول می شدند .

دوران راهنمایی شهید مقارن با شروع انقلاب اسلامی در سال 1357 بود. هرکس باشهید ارتباط صمیمی برقرارمی کرد حرف های تازه ای می شنیدکه شهید بزرگوار از راهپیمایی ها و تظاهرات در شهر های بزرگ می گفت  و انسان متوجه می شد.

این شهید عزیز در سن 22 سالگی و در تاریخ 23/اسفندماه/66 در منطقه ارتفاعات شاخ شمیران در عملیات والفجر 10به درجه رفیع شهادت رسید.

ارسال نظرات