خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: برای تبلیغ و امربه‌معروف و نهی از منکر باید از ادبیات مناسب استفاده کرده و بار مثبت و منفی کلمات را در نظر بگیریم تا بتوانیم تأثیر این رهنمود‌ها را در تمام ایام سال بیشتر کنیم.
کد خبر: ۹۴۳۱۷۶۱
|
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با تأکید بر اطلاع‌رسانی اقدامات شهرداری قم به مردم اظهار کرد: ارائه گزارش به مردم برای امید افزایی یکی از برنامه‌هایی است که باید در اولویت کاری تمام سازمان‌ها قرار گیرد.

وی با یادآوری تأثیر تبلیغات و فضاسازی شهری در حوزه فرهنگ افزود: یکی از عوامل پیشرفت و تغییر فرهنگ استفاده از پلاکارد‌ها و بنر‌های سطح شهر بوده و از تأثیر آن نمی‌توانیم غافل باشیم، باید در حوزه حجاب و نماز بیش از بیش تبلیغات داشته باشیم، زیرا مردم این فضاسازی‌ها را شبانه‌روز می‌بیند.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: برای تبلیغ و امربه‌معروف و نهی از منکر باید از ادبیات مناسب استفاده کرده و بار مثبت و منفی کلمات را در نظر بگیریم تا بتوانیم تأثیر این رهنمود‌ها را در تمام ایام سال بیشتر کرده و شهرداری باید اتاق فکری برای حوزه فرهنگ و تبلیغات داشته باشد.

وی به آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: استفاده از تبلیغات شهری تأثیرات زیادی در کنترل سایر آسیب‌های اجتماعی داشته و ازنظر روانشناسی تأثیر زیادی دارد، زمانی برای کنترل جمعیت با همین روش توانستند فرهنگ جامعه را تغییر داده و باید از همین روش نیز برای ترویج فرهنگ اسلامی استفاده کنید.

آیت‌الله مکارم شیرازی سپس به جایگاه شهر قم در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: وجود بزرگ‌ترین حوزه علمیه اسلامی در شهر قم امتیازی است که باید در نظر گرفته شود و همچنین حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران به‌عنوان کانون‌های بزرگ فرهنگی باید به‌خوبی دیده شود و حتی شهر مشهد چنین امتیازاتی ندارد.

مرجع تقلید شیعیان حضور توریسم مذهبی و علمی را موردتوجه قرارداد و یادآور شد: ما می‌توانیم با برجسته کردن نقاط قوت علمی و فرهنگی شهر قم از تمام دنیا مسافر داشته و شهرداری باید با دید شهر کلان جهانی شیعه به شهر قم نگاه کند تا همه اقدامات درشان و جایگاه قم باشد.

وی ادامه داد: مراکز تفریحی و گردشگری قم باید در شأن این شهر باشد، شهرداری می‌تواند با زنده کردن مراکز فرهنگی شهر قم تحولی بزرگی را در این حوزه ایجاد کند، امروز مراکز فرهنگی راکد زیادی در شهر است که ظرفیت‌های زیادی برای کار در حوزه فرهنگ دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی به پیاده‌راه‌های اجراشده در پیرامون حرم مطهر نیز اشاره کرد و افزود: باید رفت و آمد زائران در این مسیر‌ها تسهیل شود تا تشرف به حرم مطهر راحت‌تر شود، توسعه شهر قم باعث می‌شود شهر قم دیده شود و مردم به تشیع روی بیاورند، باید شهر قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکز علمی تشیع در جهان یکی از پیشرفته‌ترین شهر‌های دنیا باشد.

مرجع تقلید شیعیان به دوره عملکرد ۷ ساله دکتر سقائیان‌نژاد اشاره و بیان کرد: خداوند به شما توفیق خدمت در شهر قم را داده و اقدامات زیادی را در چند سال گذشته انجام داده‌اید که قابل‌تقدیر بوده و در آخرت برای شما به‌عنوان خیرات ثبت خواهد شد و بنده برای موفقیت شما دعا کرده و به امید خدا توفیق خدمت بیشتر داشته باشید.

وی در پایان بر حل مشکل فرودگاه نیز تأکید کرد و اظهار داشت: شهر قم با توجه به جایگاه و حضور زائران و طلاب از تمام دنیا باید فرودگاه داشته و نباید از دنیا عقب باشد و توسعه شهر متوقف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها